aşk denizinde yunarken bir kuru ıslık seyretmek hasretle sere serpe kan çanağı bir filme sızmak pusmak boylu boyuna elleri ceviz karası bir şiire yeşil yangını taç takmak gözlere demem o ki öldürmek fiili bir eylem değil sevgili
kimse görmez yangın yeridir için için, yanan için daha el değmeden parçalanan çaput bezi yüreğin
gemiler geçer adam dolusu adam dolusu suskunluk olur sende adını izini bilmediğin bir dağda ceylandır mahremin neylersin varmış elde sende yoksa adımları patikanı tırnakları saçlarını tozutmadıkça neylersin yolsuz bir âşinalık türküsüyle başbaşa neyler ne yer içersin bir Ahmet Kaya türküsünden başka
esâret nârı yanarken bağrında için için sen âciz bahçıvan kuru otlara ki; ruhsârı allanmış bahçedir için sen âfet olsan kime nedir ki kendine küllenen kendirler gibi boş masalar(d)a çin çin!
zühre yıldızı okşamaz mı en çok gülleri eşkıyâlar tanımaz bilmez mi karanfilleri serserilik dediğin düpedüz bir özne eksikliği değil mi sevgili!
tanımaz mı tabanların pası şimdi öykünüyorsun diye tanıdık şarkılar daha ezgiden sızmaz mı içine daha sözlerini daha gözlerini görmüyorsun diye ya şifâ niyetine yuttuğun meyler tesbihlerden taşan ah’lar
ki; aşk -dediğin- sence sevmek sedirinde zevk öldürmek mi sadece yoksa peşin sevmenin taksitli ödemesi mi ne! sebepsiz sevdik mâdem öyleyse neyin bedelini ödüyoruz he?
bâzen " ölülerden alırsın en iyi yaşama sevincini" bâzen hiç anlatamazsın içindeki deli pars’a
ve hep yeşil sayarsın cevizi ayrılığı bile bitişik yazarsın içinde aşk geçen her cümlede!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Elleri Ceviz Karası Bir Özne Eksikliği şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Elleri Ceviz Karası Bir Özne Eksikliği şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Hızlı okunacak bir şiir değil. yavaş, yavaş, sindirerek okumak lazım. Yoksa çok şey gözden kaçabilir. İçinde felsefesi olan şiirler zaten hep hoşuma gitmiştir. Tebrik ederim.
"zühre yıldızı okşamaz mı en çok gülleri eşkıyâlar tanımaz bilmez mi karanfilleri serserilik dediğin düpedüz bir özne eksikliği değil mi sevgili!"
Buradan sonra devam etmeseydi dedim. Bana ne, bence.:) Çünkü o son mısra şahane bir final olacaktı, sonrasında gelen mısraların etkisi düşük voltajlı. :P:)
Baştan sona güçlü dizeler...susuzluğumuza uzanan billur bir pınarın serinliği değdi yüreğimize...teşekkür ederim değerli kalem...sevgi ve selamlarımla...