Aşkın zehir imiş, arzum panzehir Heves içsin varsın, bitsin eziyet Yâr gönülden salgın bu kopan nehir Ersin deryâlara ûlvî meziyet . Dönence çarklıdır, adresi verir Boz yeldir sultanım, kör esiverir Bağnaz talan olur bin sehiv erir Hükmeder kalplere kavi dirayet . Olgunluk düşerken vuslat yakalar Bir araya heyhat gelir yakalar Dem vururken gördük çok fiyakalar Arı duru bir hâl, sonsuz emniyet . Âteşi yakar mı; köz eden için Tevekkül olana yok, neden niçin Evi barkı yıkıp, yak için için Oturdu cüsseme mânâ nihâyet . İnsanlığın gözü mülkle kararmış Soğuktur ya hani beyaz kar; armış Cebrâil’e yasak aşk son kararmış Düz eder yolları; billah hidâyet . Yoksul ortasına düştü ummanın Önü sonu yok ki, birşey ummanın İlacından içer devâ; hummanın Yerlerde sürünür âlî mülkiyet Göklerden; rüsvâya, verir velâyet
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Panzehir şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Panzehir şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
İnsanlığın gözü mülkle kararmış Soğuktur ya hani beyaz kar; armış Cebrâil’e yasak aşk son kararmış Düz eder yolları; billah hidâyet.. Her dörtlüğü her satırı çok anlamılı dizler. İnsan oğlu bu hem mal mülk hemde hidayet olsun tabiki hidayet yokuşlarıda düz eder. Allah hepimize hidayet versin diyelim. Tebrikler, kutlarım.
İnsanlığın gözü mülkle kararmış Soğuktur ya hani beyaz kar; armış Cebrâil’e yasak aşk son kararmış Düz eder yolları; billah hidâyet
Allah hepimizi sıratı müstakim(Hidayet) yolu üzerinde sabit kılsın...Dünyaya olan hırsımızı azaltsın..Çok derin manalar içeren bir eserdi.Selam ve saygılarımla EL EMİN olana emanet olun.
Yoksul ortasına düştü ummanın Önü sonu yok ki, birşey ummanın İlacından içer devâ; hummanın Yerlerde sürünür âlî mülkiyet Göklerden; rüsvâya, verir velâyet
Hani desem ki nerden bulursunuz onca orijinal kelimeleri; daha gerisi debi derya diye duyarsam sasirmam esastan.. Ne deyim yin eguzeldi, ve kac kez ara yerde siire bakip durdum.. Kutluyorum gonulden sizi, siir. Selam saygimla..
"Ey Fuzuli ol sanem efganına rahm eylemez Taşa benzer gönlü te’sir eylemez efgan ona"
FUZULİ
Gazelin matlasında (ilk beyitinde) şair sevdiğinin dudaklarını şerbete benzetiyor ve bu dudakların bir canlılık dirilik çeşmesi olduğunu söylüyor. Öyle ki bu çeşme aşıklara canlılık hayat veriyor, o başkalarına hayat verirken şair de canını hayatını ona veriyor. Ancak gazelin makta beyitinde (son beyitinde) sevgilinin buna karşılık vermediğini, bu nedenle de şairin onu taş kalplilikle suçladığını görüyoruz. O put kadar güzel (aynı zamanda tepkisizliği yönüyle de puta benzetmiş olabilir) sevgili feryadlarına acımaz, figanları onu etkilemez, çünkü sevgilinin gönlü taşa benzer.
afferim bana ben be dedim inanırmısınız:) sizin gibi dostlarımın iki kelimesi ina<nınız şiirimi gözümde ayyuklara çıkartıyor yani öncesi sonrası diye ikiye ayırabilirim şiirimin gözümdeki değerini
çok çok teşekkür eder saygılar sunarım üstadım onur verdiniz...
Âteşi yakar mı; köz eden için Tevekkül olana yok, neden niçin Evi barkı yıkıp, yak için için Oturdu cüsseme mânâ nihâyet ................. Gönlünüze bereket üstadım, böylesi anlamlı eserleri daha çok okutmanız temennisiyle.. Selam ve saygımla...
İnsanlığın gözü mülkle kararmış Soğuktur ya hani beyaz kar; armış Cebrâil’e yasak aşk son kararmış Düz eden yolları; vallah hidâyet . Yoksul ortasına düştü ummanın Önü sonu yok ki, birşey ummanın İlacından içer devâ; hummanın Yerlerde sürünür âlî mülkiyet Göklerden; rüsvâya, verir velâyet
Güzel bir anlatım keyifle okudum kaleminiz var olsun selamlar..........
Yüce mevlam ders olsun ibret olsun insanlığa diye neler neler yaratmıştır.Biz bir sivrisineğin bir kanadını bile gerçek olarak yapmaktan aciz kullarız.Yinede bu aczin içinde gurulanıp, böbürleniyoruz.İşte en kötü şeylerden biride budur kardeşim.çok güzel ve anlamlı,kendi anlamını kendisinin açıkladığı harika bir şiirdi.Allah hepimizi şeytana uyup ,kötülük yapmaktan alıkoysun.şiir çok güzeldi.Favorime aldım.Puanım tam.
Tevekkül
.
Hz. Yakub´un, Yusuf´unu beklediği sabırla bekle. Gözlerinden akan yaşı inci diye dizerek bekle. Güllerin kokusunu içinde duyarak bekle. Yeter ki yaradan mevlaya tevekkül eyle. Rabbim yardım eyler kuluna, her bir sebeple...
Kuranda "favzul azim" hakikatinin vechine bakıyor Şiir. Hani de "büyük kurtuluş" un reçetesini veriyor. Beşeriyetini de etmeden inkar; hatta beşeriyetinde kalarak bilinçle. Çok saygımla.
Üstadım; ALLAH taala neyi eksik yaratmış ki... Ayetinde demiyor mu ? "nereye bakarsanız bakın hiç birşeyi nizamsız göremezsiniz, gözleriniz size yorgun olarak geri döner".... Yani; sivrisineğin bile bir kanadı zehir diğer kanadı panzehir....
Soğuktur ya hani beyaz kar; armış
Cebrâil’e yasak aşk son kararmış
Düz eder yolları; billah hidâyet..
Her dörtlüğü her satırı çok anlamılı dizler.
İnsan oğlu bu hem mal mülk hemde hidayet olsun tabiki hidayet yokuşlarıda düz eder.
Allah hepimize hidayet versin diyelim.
Tebrikler, kutlarım.