(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yârence şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Yârence şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Aslında çok açık, annemle babamdan tut, Adem le Havva'ya kadar gider bu. Ama ben dün kelimesine takıldım. İşte dünü düşününce biraz daha geriye gidiyor. "KÜN" emrine... Bu üç noktadan sonra bu konuda devam etmek edebiyatımıza ve edebe aykırı.
"Vuslatsız aşklara toprağım türbe" Aşık olduğun senin gibilerse buyur onların hepsi toprakta işte, seninde sonun. Ama bil ki, gerçek aşk bunların hepsini absorbe eder. (Aklıma Hz.Musa as nin büyücülerle olan randevusu geldi. Asa nasıl diğer görüntüleri absorbe etti...)
İşte beni yerden yere vuran, aklımı çarmıha geren ifadeler. "Ateşin bahçesi güldür yanamaz Vedud hakkı gönlün güvencesiydik" "Ey ateş, İbrahim'e karşı serin ve selamet ol" . Onun güvencesindeyiz işte. Tüylerim dikenlendi yine...
Yoksulum ya, hiç mi acımıyorsun bana, işim gücüm var ya, yazıktır, günahtır yani...
...Ledûnnî dünyanın yârencesiydik ...Kalplerde cân Rabb’ın bedencesiydik ...Vedud hakkı gönlün güvencesiydik ...Göğsünü kabartan imrencesiydik ...Azlardanda azın dönencesiydik ...Adem’le Havva’nın ödencesiydik .................... Gel de çık işin içinden çıkabilirsen... Manası, lafzı, mesajı derin mi derin; sezgi isteyen, birikim isteyen bir tema; üstadımın ruhu, zihni ve kalbi birlikte atmış ki cümle azalarıyla hissettiğini bizlere böylesi nefis bir bir dille aktarmış... Rabbim kaleminize zeval vermesin üstadım... Selam ve saygılarımla...
Güneş batıkları sunar leyâlî Her şeyden münezzeh ol, her şey ali Ne bilsin zındıklar derya mayalı Azlardanda azın dönencesiydik . Dünyada mayasın yoğuran mı var ? Çeke çeke lafsı soğuran mı var ? Kalbin yavrusunu doğuran mı var ? Adem’le Havva’nın ödencesiydik
çok güzel bir çalışma güzel dizeleri gönülden kutlar saygılar sunarım değerli dost kalem..........
Çok güzeldi. Tebrikler, kutlarım.