Tarife kalkma beni bir şablona sokarak Aklımdan geçenleri okuma huyun batsın! Kulak ver, iyi dinle, gözlerime bakarak! Mefkûrem ne, ülküm ne? Sana dilim anlatsın;
Adem’i atam bildim, toprağı da mayamız "Akrabamdır" diyerek maymunluk taslamadım. Kur’an’la şekillenir karakter ve hayâmız Rabbimden başkasına sırtımı yaslamadım.
Her ne olursa olsun rengi, dili ve ırkı Her canı bir gül bildik, narin bir kır çiçeği Mahluku insan yapan; hayvandan bâriz farkı; Akleder ve unutmaz, ölüm denen gerçeği.
Aklı önünde giden fikrini dayatsa da Filem müsbetle doldu arsızlar çarşısında. Dilim "eyvallah" deyip, boynum yana yatsa da "Kükreyen sel" olurum haksızlık karşısında.
Kötü olsa da devran, bozuk olsa da düzen Rehberi Resûl olan yanlış limana varmaz! Gâfil olan sansa da, gelip geçer bu hazan Son yaprak düştüğünde ömürler başa sarmaz!
Bezmi elest’ten beri aşikâr benim türküm Gönlümdeki bestemin, ALLAH’tır ilk güftesi. Kavramlar karışsa da, değişmez aslâ ülküm Yaradana kul olmak! Var mı bundan ötesi?
Hakk’ka itâat gerek; isteyen olsun şaki Karanlıktan hoşlanan güneşini taşlasın. Nefsime nasihatım; öyle güzel yaşa ki; Ölümsüz olan hayat, ölüm ile başlasın!
Mecit AKTÜRK Berlin, 21.10.2013
Dost kalemden inciler;
Suizanla ne kadar tanıyabilir insan İnsanın alacası içerdedir bil dostum Yanılgılar içinde sen tanıdığını san Sen yine iyi düşün kalp gözünü sil dostum.
Bil İnsanı hayvandan ayıran huylarıdır Akıl vermiş yaradan fıtratıyla beraber Aslını iyi bilir sütten daha arıdır Atası maymun olan olur elbet bihaber..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
* NEFSiME NASiHATIM!... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
* NEFSiME NASiHATIM!... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Gerçek hayat ölümle başlayan hayattır.Nefsinize yönelmiş nasihatlar aslında tüm nefisler için geçerli. Bu harika nasihattan feyz almamak mümkün mü? Kalemin her daim kavi kalsın Mecit Kardeşim. Selam ve Muhabbetle...
dostum yahu bi dizgin çek bi dinlen ha ne var dört nala koşuyorsunuz adeta
yetişmek ne mümkün, ancak toz yutturuyorsunuz yoksula var ya
:))))
şiir olmuş nasihat kulak çekiyor kiminden çok kiminden çimdik kadar da sonuçta çekiyor yanii ben burdayım heeee kafamı bozmayın der gibi saygılar sevgilerimle dostum muhteşemsiniz vesselam
sizi okumak hele ki dost olmak bir aqyrıcalık açıkcası
Meram hasil olmustur; niyetler hayli bozuk Maksat susturmak beni, övgüye boga boga. Hadi ben neyse ne de, su kaleme cok yazik Övgünün yarisini geri al SAiRAGA.
Sürmeyin yokuslara; asfalt varken, düz varken Neme lâzim geceler; günesli gündüz varken Yazdigi, söyledigi ses getiren, siz varken Sairlik kalmaz elbet, benim gibi ciraga.
Elbette siniri var, hedefin, hayalin de Tek renk dahi olamam sizlerin tualinde Bir garip bîcareyim, öyle kendi halinde Takilmam kolay kolay övgü denen o aga.
Altinda inciler var yazdigim her siirin Her dizende bir mânâ; manâ derin mi derin Basimin üzerinde, gönlümde tahtin, yerin Sercelige râziyim; yeter ki sen ol boga.
Ay deseydin âmenna; geceye yakisirdim Mesai bittiginde, günesle takisirdim. Ya da ilham ol bana, gönlüme ak isirdim Hayâ ederim girmem, senin oldugun baga.
Nefsim derin uykuda; kalemim haddi asmaz Yâri Allah olanin ölcüsü milim sasmaz San söhretin kokusu yanima hic ulasmaz Kendini sisirene, ne diyorlar? Kurbaga!
Tevâzum ve edebim üc kurusluk sermayem Ayagim yere bassin! Budur hedefim, gâyem Görsem nefsim uyanmis, cezbediyor onu yem Kacarim tereddütsüz, ya iMRALI ya daga :))
Şiirleri yazıyor ayak uydurup çağa Yoksa uzaylı mıdır bu ilham neyin nesi Bizler birer kuzuyuz MECİT ise bir boğa Yakışır Gardaşıma gönlümüzün neşesi...
Boşuna çırpınmayalım Yoksul gardaşım ne edek kaderimiz böyleymiş:))
Herkesin siirini taklîd ederek yazabilecegime inaniyorum. En azindan benzer diye düsünüyorum. Lâkin, sizin siirlerinizi taklit dahi etmek kalemimin boyunu asar, ki asiyor zaten.
Samimi olarak sunu belirtmek isterim ki, bazen "ya hu su siir cok mükemmel de, keske su DURAK söyle olsaydi, su kelime de böyle" diyesim geldigi anlar oluyor. Gelin görün ki, yazdiginiz siirin efsunlu dizelerine, muhtevâsina Uygun bir katkida bulunamiyorum.
Dua edin bulunamiyorum. Yoksa yazdiginiz siiri siz bile taniyamazdiniz :))
Aklı önünde giden fikrini dayatsa da Filem müsbetle doldu arsızlar çarşısında. Dilim "Eyvallah" dese, boynum yana yatsa da "Kükreyen sel" olurum haksızlık karşısında.
İşte bu.Üstünlüğün ancak takva ile olduğunu bile bahtiyarlara selam olsun. Allah'ın bir lütfu olarak biz Türk olarak yaratılmışız. Rabbim bizi afrikalı bir zenci veya amerikalı bir kızılderili olarakta yaratabilirdi.Aslolan dini ne kadar yuaşayıp ne kadar yaşatabildiğimiz. Tabi her insan kendi milletini sever.Bu gayet doğaldır.Ama üstünlük vesilesi değildir.
Suizanla ne kadar tanıyabilir insan İnsanın alacası içerdedir bil dostum Yanılgılar içinde sen tanıdığını san Sen yine iyi düşün kalp gözünü sil dostum.
Bil İnsanı hayvandan ayıran huylarıdır Akıl vermiş yaradan fıtratıyla beraber Aslını iyi bilir sütten daha arıdır Atası maymun olan olur elbet bihaber..diyesim eldi.
Yine mükemmel bir eser okudum yine mesajlarla dolu Mecit Bey Kardeşim yüreğine kalemine sağlık kutladım.
Siirlerde Ayar tutturmak hic kimse icin kolay degil. Herkes arada bir inci, bazen mercan, bazen de cakil tasi toplar. Hep inci toplamak kolay olsa incinin de kiymeti kalmazdi. Bazen begeniye deger yaziyorsak, cogu Zaman da siz ve sizler gibi dostlarin eserlerini GIPTA ederek okuyoruz.
Değerli dost sizin incilerin yanında benim dizdiklerim çakma sahte inci gibi durur. Bizim oralarda bir ata sözü vardır temsilde hata olmaz atı atın yanına bağlama ya huyundan ya suyundan örnek alır diye benim çakma incilerimi sizin incilerin yanına bağla ki huyundan suyundan bulaşsın.;)))
Sağlığını ihmal etme Doktorada git ilacını da kullan asıl olan can sağlığı dikkat etmek gerekli. Şimdiden acil şifalar diliyorum Mecit Bey kardeşim sağlık afiyet diliyorum.
MASALLAH kaleminiz boncuk dizmekte hic zorlanmiyor. Doktora gitmeden mavimi ikrâm edeyim. Gelince her zamanki gibi bu dizeleri de siirimin gögsüne ilistirivereyim.
Oncelikle cok guzel anlatim ve Masallah dedim.. Cok guzel deyimdi burayayoruma aldigim ve cok guzel anlatima istinaden diyecegim odur ki aslinda hep oyle bilerek ya da bilmeyerek olmadi mi.. Kendini bilen bilir, bilmeyen taslamaya devam etsin.. Kutluyor ve selamliyorum siiri, sizi.. Saygimla.
Kelimelere âdeta dans ettirerek ve betimlemeyi cok güzel sekilde kullanarak taklide imkân tanimayan güzel dizelerin usta kaleminin begenisi elbetteki cok anlamli ve mutluluk verici.
Yine de kaleminizi ca la caaaam :)))
Yok yok vazgectim. O kalem sizin elinize daha cok yakisiyor :)
1- Daha mesajinizi görmeden noktayi kaldirmistim zaten. Oradaki noktayi önceden koymamin sebebi, okuyan icin Durak kolayligi saglamakti. Gerek yok.
2- Üc tek heceliyi ikiye indirdim. (O da hatiriniz icin :)) Üc adet "ç" nin birinide sürgüne gönderdim :) Bahçeyi hatiriniz icin "bahce" yaptim :))) Endiseye mahal yok! icindeki cicekler Saglam :))
3- "Kırmadım bile bile bir tek gönlü, hatırı." oldugunda "l" "ü"'nun önüne geciyor, okurken rahatsiz ediyor. Yine de HATIR'iniz icin öyle olsun. Yazdigimizla yaptigimiz uyumlu olmali, öyle degil mi? :))
"Aklımdan geçenleri, okuma huyun batsın! " 1-) bu mısrada noktalama işareti eksik gibi veya virgül yanlış yerde mi? Virgülü bir kelime sağa kaydırsak mana tam yakalanmıyor. Virgülü hiç kullanmasak daha mı güzel olur.
"Her beşer bu âlemde bir bahçenin çiçeği." 2-) her-bu-bir. Üç adet tek hece fazla mı gelmiş bu mısraya ya da ç-ç-ç üç adet ç sesi mi mısrada kusur var dedirten bana.
"Kırmadım bile bile bir tek gönül hatırı. " 3-) "gönlü ve hatırı" olmalı değil mi? fakat "bir tek"'te çok güzel bir pekiştirme olmuş. benim için güzel bir örnek, öyle mısra kur ki, bir hecesine dokunama. dokunursan altında kal mısranın. ve ya şöyle de olabilir mi?
"Kırmadım bile bile bir tek gönlü, hatırı."
altında kaldım mısranın ama tam bir kadı kızı mısra işte:)
"Eyvallah" deyip dilim, boynum yana yatsa da 4-) "deyip" yerine "dese" olmalı değil mi?
Gâfil olan sansa da, gelip geçer her hazan
5-)" ...her hazan" yerine "....bu hazan" olursa; h'lerden kaynaklı okuma zorluğu aşılır.
6-)
"güfte" ve "öte" kelimeleri her ne kadar kafiye olarak birbirini tamamlasa da "f" sesi musikiyi bozmuş. ve ya güftesi'nden önceki "tek" kelimesi musikiyi bozan. şu musiki de neyse işte...damağıma takıldı neyleyim:)
******************************************* taşladık ağacı :)) kısmetimize ne dökülürse razıyım...