(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ZOKA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ZOKA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
süte ağlar, süt bekler ağlar da büyür bebekler büyürse ağlamaz koca be(be)kler ağlarda.. bekler ---------------------- HOCAM SİZ GARİP'LİĞİ YAŞATMAYA ANT MI İÇTİNİZ?:) ÇOĞU ZAMAN ŞAŞIRIYORUM ŞİİRLERİNİZE...İRONİK,AHENKLİ,ÇOCUKSU ŞİİRLER OKUDUM HEP KALEMİNİZDEN...SEVGİYLE
Hem ağlarda balık bekleyen hem de koca be(be)kleyen zokayı yutmuş bebekler bir çeşit cinasla hicvedilmiş.Kadınların ve erkeklerin bebek kalması şairin görüşüdür. Arkadaşımızın, balıkçı olduğunu hesaba katarak , bu şiiri balık tutarken değil de balık beslerken tasarladığını iddia ediyorum.Dolayısıyla hanımların o kadar sinirlenmesine gerek yok ,şairimiz bekleyen bebekler listesine kendisini de dahil etmiştir. NOT:Ağlarda kelimesinin" de" si ayrı yazılmalıdır.
Şiirde ele alınan konunun ifade ediliş biçimi, zaman sırası ve kompozisyonu başarılı. Ancak konunun düğümlendiği yer; bir şairin bir şeyleri öğütlerken yapmış olduğu benzetme şair duyarlılığından çok uzakta: Şiirde, bebekler dünyaya gelerek zokayı yutmuş avlar olarak tasvir edilmiştir. Onlar büyüyünce (ki burada bebekler büyüyüp genç kız olmuşlardır) artık süt emmek için beklemeyeceklerdir (ki ne kadar masum bir ihtiyaçtır bu) Onların tüm derdi ve meşgalesi, onları bir anlamda avlayacak(!) olan kocalarını beklemek olacaktır. Bebekler saf ve temizdirler. Onlar kötülük ve çirkinliklerle henüz tanışmamışlardır. Ve bebeklerin böyle bir şeyin anlatımında benzetilen unsur olarak ele alınması gerçekten üzücü bir durum. Dünyanın dönüşlerinden ve yaşamdan haberi olmayan birilerinin duyar(sız)lığında. Şairin atladığı bir şey daha var ki, bebekler sadece dişi olarak doğmaz. Her bebeğin doğumunu bir dişi doğumu olarak tahayyül eden bir kalemde, bir insan olarak, feminen ve anormal bir tavır sezinliyorum. Not: Tanrı şairleri bebekleri avlasın diye yaratmamıştır umarım(!)
Kelimelerin birbiri ile olan harika uyumu işte bu... Benimki çok geç kalınmış bir yorum,kızdım kendime... Kendine özgü bir tarzın var ve ben bu tarzı çok beğenerek okuyorum...Ellerine ve yüreğine sağlık... Bu arada beyaz kurdele çok yakışmış...
Şair iyi bir şey yapmış... Denemekten korkmadan bildiği yoldan yürümeye çalışıyor ve bunu başarıyor... Kelimelerle oynamayı seven Orhan kardeşimiz, yorumlarındaki başarılı analizini çok yakında şiirlerine de yansıtacağını umuyor ve tebrik ediyorum...
İronik bir şiir ve çok da keyifli. Birkaç kez okunmadan anlaşılamamak gibi bir sorunu varmış gibi görünse de aslında okuyucuyu düşünmeye sevk ettiği için başarılı.
koca be(be)kler; açılımına baktığımızda koca bebekler ve koca bekler şeklinde bir sonuca varıyoruz ve bebeklerden kastı şairin acaba diyoruz kız bebekler mi:)))))))))) Yani niye koca bekliyorlar? Bu arada erkek bebekler ne yapıyor?
Valla benim aklımda bir sürü soru bıraktı şiir, yüzüme de bir gülümseme kondu.
süt bekler
ağlar da büyür bebekler
büyürse ağlamaz
koca be(be)kler
ağlarda..
bekler
----------------------
HOCAM SİZ GARİP'LİĞİ YAŞATMAYA ANT MI İÇTİNİZ?:) ÇOĞU ZAMAN ŞAŞIRIYORUM ŞİİRLERİNİZE...İRONİK,AHENKLİ,ÇOCUKSU ŞİİRLER OKUDUM HEP KALEMİNİZDEN...SEVGİYLE