son 10 yılda sadece Afrika’da 2 milyon yediyüzbin çocuk açlıktan ölmüş! ve ne yazık ki her gün milyonlarca kez o yöne secde ettiğimiz hâlde görmüyoruz!
hey sen! evet evet beyaz tenli duyuyor musun ağlayan çocukları ya sönmüş yıldız gibi tebessümleri delibozuk bir düzen bu siyahbeyazın yanmış giysisi sanki! bak gülüyorlar yine de tabakadan yeni çıkmış cigara gibi bembeyaz dişlerle kapkara çoçukların bile aynı ağlama sesi işte bu tam bir komedi! hey tanrı! bizi boyarken mürekkebin mi bitti! kan gruplarındaki tuhaf benzerlik de neyin nesi!
duyuyor musun ağlayan çocukları tebessümleri sönmüş yıldız gibi!
insan etsek doymak bilmeyen hırsları taş olur ekmek, kevgire döner peynir kıvılcım sarar hak üzere zeytin benizlileri açlıktan büzüşür sığınacak yer arar atlaslar devrilir sırtüstü Allahı aynı insan sürüleri
dört kapı bekler durur ki çıksın gelsin mesih bâdireler gözlerini oyar o hâlâ sağır liman kör resif
altını üstüne getirdik insanlığın mâdenî-mânevî kavgalarla ve medenî çözümler ürettik kabul buyurursan:
-komşusu açken tok uyuyan bizden değil- ... -aç uyuyan bizden değil, komşu!- ... -açken uyuyan komşu bizden değil-
ne oldu bize böyle yoktan neyi yarattık neyi ürettik de bahşedileni bile paylaşamıyoruz nasıl oldu hiç fark etmedik her inanca aracılık eden bezirgânlara benzedik
çılgın bir paranoya bu uyanmalı esâretten dağıldıkça coğrafyada ayrılıyor insanlık kemiği etinden
bir düdükse beklenen -ki öyle- bir nefesi bitirmek mi yoksa çoğaltmak mı bizden istenen hani nefs-i emmare hani öksüz yetim hakkı hayat dediğimiz bir selâ bir talkım arası değil mi korkma gökdelenlerin de sığar son model arabaların da cebine tanrının cehennemi senden de aç bir kere!
ve sen beyaz adam duyuyor musun ağlayan çocukları mâdem amacın cennette yer kapma telâşı kaldıramadığın kıçınla mı geçeceksin arafı -boş kilolu Afrikalı’yı!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Siyah İroni şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Siyah İroni şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
yediğim her lokmayı kusasım geliyor bazen, tamamen midemi kusasım kimi zaman.
insanlığımdan hiç son zamanlarda utandığım kadar utanmamıştım....
nasıl hesabını vereceğiz bu vurdumduymazlığın, inan uykularımı kaçırıyor bu hesaplaşma.
Allah adil değil, eğer öyleyse versin onlara da diyorlar. e sana vermiş, onlara da ver diye, senin elinle vermiş aslında ama sen bencillik, cimrilik etmişsin vermemişsin. senin olmayanı vermekten geri durmuşsun, bilmiyorlar. düşünmüyorlar.
lar mı dedim? uz, düşünmüyoruz, bilmiyoruz. belki de hep karşıdan bekleye bekleye ve başkasından uma uma, kendimizi hep dışarda bıraka bıraka yani aklayarak kendimizi..bu hale geldi dünya :((
teşekkürler Serhat şair, senin güzel bir kalbin var.
ve sen beyaz adam duyuyor musun ağlayan çocukları mâdem amacın cennette yer kapma telâşı kaldıramadığın kıçınla mı geçeceksin arafı -boş kilolu Afrikalı’yı!
Beyaz adamlıktan utandım bir kez daha şiiri okuyunca...
tanrı insana farklılık verdi. başkalık verdi. üstünlük verdi. insan insana ne eder, görsün istedi yine insanın kendi. ben seni unutmam dedi insan. ben yoldan sapmam. ezmem. zulmetmem. paylaşırım. gözetirim. affederim.
unuttu.
kibrinin ve hırsının esiri oldu.
zulmün bayrağını taşırken hep bir bahane buldu.
öyledir hep. herkesin bahanesi vardır. haklı sebepleri. hiçkimse kabul etmez kötülüğünü. ne kadar sözediyorsa insanlıktan işte hep zaaftan hep zaaftan.
insanlığımdan hiç son zamanlarda utandığım kadar utanmamıştım....
nasıl hesabını vereceğiz bu vurdumduymazlığın, inan uykularımı kaçırıyor bu hesaplaşma.
Allah adil değil, eğer öyleyse versin onlara da diyorlar. e sana vermiş, onlara da ver diye, senin elinle vermiş aslında ama sen bencillik, cimrilik etmişsin vermemişsin. senin olmayanı vermekten geri durmuşsun, bilmiyorlar. düşünmüyorlar.
lar mı dedim? uz, düşünmüyoruz, bilmiyoruz. belki de hep karşıdan bekleye bekleye ve başkasından uma uma, kendimizi hep dışarda bıraka bıraka yani aklayarak kendimizi..bu hale geldi dünya :((
teşekkürler Serhat şair, senin güzel bir kalbin var.