Bir hayalin vardı Başarılı olmana rağmen Hayatın insafsız çelmelerine takılan Kilometrelerce yaya yürüdüğün dikenli yollar Derme çatma bir (evde) Çatıdan sızan yağmur damlaları Sadece kitabı gösteren cimri bir löküs lambası Ve anlattığında, Boğazın gibi yüreğimi çizen kuru arpa ekmeği
En çokta o ev bozuntusunun Kirasını ödeyememen incitmişti seni Sen o gençliğinin baharında Daha çocuk sayılacak bir yaşta Üstelik savaşta Üstelik gazeteleri yorgan yaparak başta Gurbeti, hiç tükenmeyecek hasreti, Kiranı ödemeyenlere yardım etmeyi seçtin Zaten hiç kendin için yaşamadın ki ....
Okulun daha ilk günü Sen gibi bende başarılı sayılırdım Ama sen gibi banada hayat çelme takmıştı Herkes teneffüste, Sınıfta bir tek ben, sıralar, birde Hıçkırıklarıma karışan gözyaşlarım, çaresizdim Anlamıştım ta ilk günden sınıfta kalacağımı Sonra bir ses; Baban geldi dediler Zar zor toparlandım, belli etmedim yıkılmıştım Sen giderken hani demiştin ya : Okul nasıl ! ve tebessüm etmiştin...
Bilmiyorsun canım Baba Sen üzülme diye O tebessümün hatırına okudum ... Dedim ya Sen bunları bilmiyorsun, ve hiç bilmeyeceksin...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Babama ... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Babama ... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ahh acılar olgunlaştırır bizi..ve hedef koyar zorlu hayat yolunda.. gezinirken gördüm bu güzel şiiri yorum yazmadan geçemedim.. Babalar ve Anneler' üzlmesini bilmediğimiz ne çok şey saklarız acımasız hayat karşısında..
ben okuyamadım :( sadece başlığı bile beni ağlatmaya yetti...üç gündür yoğun bakımda babacığım...Allahım onu bize geri verdi ama acıttı bu şiir beni acıttı..acı hüzün özlem ve babam işte kısaca yazamıyorum anlatmak istediklerimi boğazıma düğümlendi hıçkırıklarım...saygılarımla
Okulun daha ilk günü Sen gibi bende başarılı sayılırdım Ama sen gibi banada hayat çelme takmıştı Herkes teneffüste, Sınıfta bir tek ben, sıralar, birde Hıçkırıklarıma karışan gözyaşlarım, çaresizdim Anlamıştım ta ilk günden sınıfta kalacağımı Sonra bir ses; Baban geldi dediler Zar zor toparlandım, belli etmedim yıkılmıştım Sen giderken hani demiştin ya : Okul nasıl ! ve tebessüm etmiştin...
Bilmiyorsun canım Baba Sen üzülme diye O tebessümün hatırına okudum ... Dedim ya Sen bunları bilmiyorsun, ve hiç bilmeyeceksin...
2002'de vefat etti babam ve ben onun ölümüyle başladım şiire... baba deyince dururum orda bi, şiirin ismini görünce daldım hemen..ve yazdığım o ilk şiirler aklıma geldi birden..ne kadar samimi ve sadece onunla benim aramızda olan şeyler saklıydı o şiirlerde..tıpkı bu şiirde olduğu gibi..
bunlara diğer şiirlere yapılan muamele yapılınca haksızlık gibi geliyor bana,onun için susuyorum..
gezinirken gördüm bu güzel şiiri yorum yazmadan geçemedim..
Babalar ve Anneler' üzlmesini bilmediğimiz ne çok şey saklarız acımasız hayat karşısında..