İSLAM İNSANLIK MEDENİYET VE VAHŞET-1-Bölüm
İSLAM İNSANLIK MEDENİYET VE VAHŞET
Din, genellikle doğaüstü, kutsal ve ahlaki öğeler taşıyan, Çeşitli ayin, uygulama, değer ve kurumlara Sahip inançlar bütününe verilen isimdir kitaplarda Zaman, zaman inanç sözcüğünün yerine kullanıldığı gibi, Bazen de inanç sözcüğü din sözcüğünün yerinde kullanılır gönüllerde İnsanoğlu çok eski çağlardan beri doğaüstü Olana ilgi göstermiş, kendini tüm insan ırkı İçerisinde yalnız hissetmiş ve tanrı Veya tanrılara sığınma ihtiyacı duymuştur yaşamlar da İnsan bir varlık arayışı içerisindedir âlemler de Bu arayış geçmişten günümüze değin gelmektedir ummanlar da Bu arayış neticesinde varlıklarını anlamlandıracak Çeşitli somut ve soyut olgulardan yararlanarak Kabul ettikleri değerler doğrultusunda Birçok inanç sistemi geliştirmişlerdir yaşamlarda İnsan mutlak yok olmayı kabul etmemektedir İslam da Birçok dinin temasında varlığın bir şekilde biçim, Form, boyut değiştirerek devamı inancı vardır. Yaratıcının olmadığını kabul eden bireylerde bile, Bir şekilde varlığın enerji olarak devam ettiği düşüncesi vardır. Bu dürtü tüm insanlarda mevcuttur, ruhunda Bu da insanın varlık arayışının Bir başka yönüdür ve dine yönelten bir özelliğidir hislerinde Birçok dinde insanın yüce bir varlık tarafından Bugünkü halinde yaratıldığı inanışı mevcuttur. İslam da Yüce Allah Yarattı diye geçer ve müminler buna inanır İbrahim’i dinlerde insan ırkının, İlk insan olduğuna inanılan Âdem ve onun Kaburgasından yaratılan eşi Havva’dan türediği bilinir İmansızlar Darvin zımbırtısına inanır boşu boşuna kör körüne Ulus ya da Millet, çoğunlukla aynı topraklar üzerinde Yaşayan, aralarında dil, tarih, ülkü, duygu, Gelenek ve görenek birliği olan insanların Oluşturduğu topluluk olarak bilinir Ama özgürlüklere müdahale edilmez ise. Özgürlüğe müdahale edilirse, Ulus, millet vatan olmaz, zülüm olur. Ümmet, İslam toplumunun tamamını ifade eden bir kavramdır Bu kavram başka hiçbir İzm, cizm, lik lerde geçmez Hepsi nefise sahip olan beşeri yaratılmışların uydurdukları idir Beşeri yaratan en iyisini bilir O Rahman O Rahman gönderdi O Resulü Âlemlere, gönüllere, ruhlara Rahmeti O Resul ilan etti herkesi ümmet Tüm Müslüman toplumları bir bütün Ve kardeş olarak görür imanı ile O Rahmanı ile O Resulü ile İnsanın görevi her şeyden önce niçin yaratıldığını iyi anlamaktır. Bu da önce Allaha teslim olmak ve kul olmakla başlar. İnsanın yükseldiği en yüce zirve Allaha secde ettiği, Rabbi ile buluştuğu andır. Kulluk, insan olmanın başlangıcı, İnsan olarak yücelmenin zirvesidir. Medeniyetler insanların yüreklerinde Kurulur önce, insanların yüreklerinde yükselir. İnsanların yüreklerinde doğar, büyür ve ölür medeniyet. Şeyh Edebali’nin Osman Gazi’ye nasihatinde dediği gibi ‘’İnsanı yücelt ki, Devlet yücelsin’’ sözünün İnceliği ve derinliği de insanın yüreğinde şekillenir. İnsan yüceltilmeden hiçbir şey yüceltilemez. İnsan ve medeniyet kavgası önce insanı yüceltmekle başlar. İnsanı onarmadan, insanı mamur hale getirmeden, İnsana insanlık duygularını yüklemeden medeniyet kurulamaz. Medeniyet islamla başladı Yaratılış itibariyle medenî olan insanla başladı Medeniyet İslam da İslâm medeniyeti Kur’ân medeniyeti Hz. Muhammed’in (a.s.m.) getirdiği medeniyet Saf, katıksız medeniyet, tek medeniyet Tam olarak medeniyettir Bir topluluğun hayat tarzı, bilgi seviyesi, Sanat gücü, maddî ve manevî varlığı ile ilgili Vasıfların tamamı İlim, teknik, sanayi ve ticaretin nimetlerinden Gerçek anlamda yararlanarak, bolluk, Güvenlik ve rahatlık içinde yaşayışıdır özgürce Herkese, umuma ait medeniyet, Bütün insanlığa ait olan medeniyet Kişiye ve kurumlara ait olmayan medeniyet Faziletliler medeniyeti, Fazilet sahibi kimselerin medeniyeti Gerçek medeniyettir. Şimdiki batı ve yaşadığımız medeniyet Şiddetin ve zulüm ün sancısı olan medeniyet İnsana ait medeniyet, insanlık medeniyeti Sefih medeniyet, zevk ve eğlenceye Sevk eden medeniyet ise Şimdi ise vahşetle devam ediyor. Avrupa medeniyetinin en üstün, En son medeniyet olduğu görüşü, Avrupalılara, bir egoizm vermiştir, Darvin zımbırtısı ile |