Gözleri umutla bakardı, Sapsarı örgülü saçları, Yemyeşil gözleri vardı.
Adı zişan, Anası ölmüştü Omzunda bir ton yük, Yaşamaktan yorulmuştu. Daha onaltı yaşındaydı zişan.
Acımasız bir ailenin en küçüğüydü, Hayallerini asıyordu gözlerden uzaklara, Yüreği yanıyordu. Üstelik yoksultu, damlarından su akıyordu.
Adı zişan, kimse yoktu bir " nasılsın" diye soran. Yaşından büyük yükler omuzlarında, Sırtında kova kova su taşıyan. Eşarbından taşıyordu sapsarı saçları, Yemyeşil ovaları kıskandırıyordu bakışları.
Babasının fermanına, çaresiz düşmüştü hayalleri. Ses etmedi, Edemezdi, çaresiz ve güçsüzdü sözleri.
Gözleri umutla bakardı, Sapsarı örgülü saçları, Yemyeşil gözleri vardı.
Adı zişan, daha onaltısında gelinliği kefen niyetine giyen, sevmediği birine ferman edilen, Gözyaşlarıyla kurduğu uçuruma itilen,
Çaresizdi zişan, Para uğruna, körpecik yüreği, Taş kalpli bir gaddara satılan. Hayalleri vardı daha duvağı açılmamış olan. Aşk’ın ne demek olduğunu bilmeden, Ölmeği düşündü zişan,
Gecelerde düşündü, Beyninde dolaşıyordu kara günlerin korkusu, Oyy zişan, sarı saçlı yeşil gözlü, açmamış goncaydı daha gül dalında. kara yazgısına suskun düşmüştü gözleri, Yemyeşil gözlerinden kan akar olmuş. Ceylan yüreği yedi yerinden vurulmuş,
Günler geçmiş, O gün gelmiş, Zişan suskun, Üç kuruşluk başlık parasına, umutları satışmış. Töre denen lanete.
Giderken atın üzerine ölüme, Duvağını kefen bilmiş ömrüne, Artık şafak sökmez olmuş günlerine, Her gün tokat yemiş zişan,
En son sonunda dayanamamış, Çekip küfeği başına, Çekmiş tetiği zişan, On altısında kara toprağa ferman düştü zişan.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Zişan şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Zişan şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
“Köle Pazarı”nda satılan kölelerin dramına benzer dram Zişan hikayesi . Töre kültürünün egemen olduğu bir toplumda erken yaşta satılan, başlık parası ve berdel karşılığı evlendirilen bu çocukların bağımsız ve saygın olmaları düşünülebilir mi?
kutlarım kaleminizi Alican bey.Ağzınıza yüreğinize sağlık. Zişan gibi nice genc kızlar bu kadere maruz kaldı. Türe(batasıca) dedikleri insafsızlığı genç kızlara kader görenlerini lanetliyorum