Açmamış çiçekler gönlümde filiz Koklanmayan mevsim ne işe yarar ? İştiyak içinde yâre kefiliz Gönlü yoksa tılsım ne işe yarar ? . Gerdanlıkta güller gözüm kiracı Aklını alırken gülden şıracı Nefsim iki büklüm bir iftiracı Rahmet yoksa nesim ne işe yarar ? . Gece giyinmeden oku yazımı Sensiz ise seher boz ayazımı Sustur sedasızca al avazımı Fısıltısız resim ne işe yarar ? . Elimde değil yâr kalp daralıyor Cehennemden bir el od aralıyor Ekmeğe bal çalsam kader alıyor Bana kalan taksim ne işe yarar ? . Benim değil bu yük dağların hakkı, Ben ki bir beşerim sormayın Hakk’ı ! Şehvete ram olan akli telakki, Dokunulmaz cisim ne işe yarar ? . Çınlatan kulaktır yoksa anar mı ? Beni cana koyan, hiç, yok sanar mı ? O Celal’e tebdil insan yanar mı ? firavunda cesim ne işe yarar ?
Bağnazım gereği nuru kovarım Gözyaşımı buruk buruk ovarım Elde kalan heyhat riziko varım Düzüm buysa tersim ne işe yarar ?
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
İştiyak şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
İştiyak şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bir yanlış var, yaşama kurulu hesabımızda, nerede başladı bilsek , sağlaması mümkündür belki. Bilmeyenler daha mutlu şair. Mutluluktan kasıt huzur ise sormayanlar daha bir huzurlular sanki bana öyle gelir oldu nedense.
Felsefeyi şiire nakşeden, biçemi özenli, anlamı derin şiirlerinizi beğeniyle okuyorum, demiş miydim ki. Demediysem, özür ustam :)
İçten tebriklerim, selamım ve kaleminize saygımla .
Elimde değil yâr kalp daralıyor Cehennemden bir el od aralıyor Ekmeğe bal çalsam kader alıyor Bana kalan taksim ne işe yarar ? . Benim değil bu yük dağların hakkı, Ben ki bir beşerim sormayın Hakk’ı ! Şehvete ram olan akli telakki, Dokunulmaz cisim ne işe yarar ? . Çınlatan kulaktır yoksa anar mı ? Beni cana koyan, hiç, yok sanar mı ? O Celal’e tebdil insan yanar mı ? firavunda cesim ne işe yarar ?
Bağnazım gereği nuru kovarım Gözyaşımı buruk buruk ovarım Elde kalan heyhat riziko varım Düzüm buysa tersim ne işe yarar ?
Ustaca yazılmış mükemmel şiirdi Yüreğin kalemin daim olsun Yürek sesin hiç susmasın Saygılar
Muhteşem!..Bu sahifeye gelince önce bir derin nefes alıyorum...Okurken o kadar odaklanıyorum ki nefes almayı bile unutabilirim...Tefekkür hep tefekkür...derin...Kaleminiz hiç susmasın efendim.Saygılarım sonsuz...
kaleminiz daim olsun üstadım her kıta farklı bir konuyu anlatsada, bütünüde bir özlem, sahip olmama kaygısı ve anlamsızlığı işlenmiş eh şiir de yalın olmuyor bazen.derin düşüncelerle yazılması gerekirse yazılıyor. İranlı şairlerin ülkeyi yönetenlere yazdıkları mecazi manalarda derin şiirleri anımsatmakta kaleminizin güzelliği. mevlana derin, yunus yalın duru yazar, lakin gaye aynı, yol aynı, makam farklı. bilmem anlatabildimmi hissettiklerimi. saygılarımla
nerede başladı bilsek , sağlaması mümkündür belki.
Bilmeyenler daha mutlu şair.
Mutluluktan kasıt huzur ise sormayanlar daha bir huzurlular sanki
bana öyle gelir oldu nedense.
Felsefeyi şiire nakşeden, biçemi özenli, anlamı derin şiirlerinizi
beğeniyle okuyorum, demiş miydim ki.
Demediysem, özür ustam :)
İçten tebriklerim, selamım ve kaleminize saygımla .