Âdemdir ilk atası; balçıktır aslı, özü Mûcizeye tanıktır vücûdunun her cüzü Nutfeyken cenin olur...derken açılır gözü... Dünyaya teşrif için saniye sayar insan Bezm’ elest’te söz verir, doğarken cayar insan!
Yaka silker adından savaş yorgunu çağlar Bekler ki heybetinden selâma dursun dağlar Ya zulmeder ağlatır, ya mazlûm olur ağlar... Gâh eşref-i mahluk’tur hayra ehildir insan Kâh Nemrut, Kâh Firavun; Ebu Cehil’dir insan.
Bîhaber kullar gibi cehennemin nârından Vazgeçmiş cehli kavî dilinin ayarından Nice meltemler eser Velî’ler diyârından... Sanırsın fırsat bilip, kapıyı açar insan Heyhât! Gönül gözünü, kapatır, kaçar insan!
Kâinatta ne varsa âmâdeyken emrine Sormak gelmez aklına! "Yaradan’ın emri ne?" Onca gün/âh sığdırır üç nefeslik ömrüne... N/isyân rûhunu sarar, haddini aşar insan Küfürde karar kılar, yolundan şaşar insan.
Benliğin sarayında tâc giyince hezeyân Câhil nerden bilecek "kâr" ne demek, ne "ziyân" Üryân gelir âleme, giderken yine üryân... Âşiyânı görür de hiç ibret almaz insan Kalp mühürlü olmasa böyle alçalmaz insan!
Kalem-i kader ise çilenin müsebbibi Düşeni sultân eder kör bir kuyunun dibi! Şayet murâd etmişse Kuvvet Kudret Sahibi... Engeli dağlar olsa, zorlanmaz, aşar insan Taht kurar gönüllere, ebedî yaşar insan.
Bu kadar düşkün iken Resûl’ü ümmetine Akleden tâlib olmaz iblisin himmetine Hem, geçirmez günâhı kâr sanıp zimmetine; Gafletten uyanır da, sevâbı derer insan Mâbûd’a yaslanır da maksûda erer insan.
Dünya denen bu âlem âhiretin okulu Seçmek gerek doğruyu, en güzeli, mâkulü Birgün ansızın gelir davetsiz emir kulu... Gözünde son damlalar! Sessizce döker insan Vakit artık tamamdır! "Eyvah" der, çöker insan!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
* ...CAYAR iNSAN!... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
* ...CAYAR iNSAN!... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.