Okuduğunuz şiir 15.5.2013 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Kitapsız
Ne zaman aklıma, düşse ayalim Hicranın ustası, başka ne ister Adeta cismimi döver hayâlim O bağnaz kaderim, divane ister . Şarkılara aşkı, dizileyenler Müzmin yaralarda , sızılayanlar Ateş ışığında, kızıl ayânlar Mecnuna yetişmiş, mestane ister . Sil gözyaşlarımı, bu senin için Kalbimin mahalli, yâr bende için Ruhumu kitapsız, çek için için Cân, kan değil toprak, virane ister . Alnımın akına, çal bir çırpıda Kara leke yanmış, çalı çırpıda Yılanın zehrine, deva pırpıda Kırbaç yaraları, efsane ister
Kahrolsun dualar, sensiz okunan Yar da al kalbimi, saplı okunan Pinhanı ayân et, kana dokunan Mademki o vuslat, bahane ister . Çöktü matemlerim, sanki karanlık Ömür boyu değil, günahkâr anlık Diyelim ne çıkar, farz et yaranlık Her taam pişmeye, aşhane ister . Aldandım bir kere, süzüldüm geldim O yârin sihriyle, düzüldüm geldim Yoksula, avrada üzüldüm geldim Şahine kıl tuzak, kemane ister
Pırpı ::Yılan sokmasına karşı ilaç olduğuna inanılan bir tür taş, yılan taşı.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Kitapsız şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Kitapsız şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Öncelikle geçmiş kandilin kutlu olsun..Daha nicelerine inşallah.
Şiir her zamanki gibi üstada yakışır bir şiir olmuş. Eh zaten o yüzdendir ki kırmızı kurdelayı da almış. Bir tebrik de onun için.
Gelelim ana menüye:
Ben şiirin başlığını bildirilerde görünce '' Aha ..Dedim. Yok'sul kardeş benden önce davrandı ve benim uzun zamandır yazmayı düşünüp de bir türlü yazamadığım KİTAPSIZlık olayı ile ilgili döşendi.'' Değilmiş..Konu tamamen başka ve tasavvufi imiş.
Kitapsızlık olayı ne peki ?
Bir sürü yazı ve şiiri olduğu halde bir kitap çıkaramamış olma durumu...Dolayısıyla bendeniz kitapsızlar sınıfına dahil oluyorum öyle olunca.
Bir başka konu da
Millet çok cidi yaaa...Yahu bu köyün tek delisi ben miyim?
Bak yine deliliğim tuttu da aklıma neler geldi:
Şarkılara aşkı, dizileyenler Müzmin yaralarda , sızılayanlar Ateş ışığında, kızıl ayânlar Mecnuna yetişmiş, mestane ister
Senin dörtlüğe nazire:
Deliyi ıslah çün sakın yandırma Anlamaz, sen onu aşka bandırma. Kışın ortasında ister dondurma. Bu yaz sıcağında kestane ister.
hece şiirinde en önemli olanlardan biri de ayak. ayaksız nasıl yürüsün...ve ayaktan sonra kullanılan kelime, amaçsız nereye gitsin ayak (sıfat,zamir, özne, hitap kelimesi, fiil vb...ne dersek işte şiirle ilgilenenler buraya;)) ...ayak ve ayak sonrası kelimesi:) "başka ne ister divane ister mestane ister virane ister efsane ister bahane ister aşhane ister kemane ister"
tapınağı, havrayı, kiliseyi, camiyi görünce mana olarak ne anlattığı, diğer bir bakıma oranın insanlarca önem verilen bir yer olduğunu anlarız. sonra direkt olarak mimarisine yönelir ilgimiz...
biz de hece şiiri kapısından girince bu metodu uygularız....:)
belki yok,sul şair ağabeyimiz şiir bilgisi acısında bizi dörde çarpar, 16'ya böler, karemizi, karekökümüzü alır ya... yine de aklımıza ve gözümüze takılanlara değinelim mübarek kandil akşamı bir kaç on dakika...
bu arada mübarek regaip kandilinizi kutlarım ağabey. karşılıklı dualarda buluşmak dileğiyle bu gece...
velhasılı...
ilk mısra hitabet açısından zayıf. 1 "ne zaman aklıma düşse..." ki burası güzeldir...."ayalim"devamına gelecek kelime düz sesli ile başlamasaydı, sessiz harflerden düz sesliden sonra gelmeye en uygun sessiz harfli bir kelimeyle başlasaydı....
yani sesli takılması diyeyim buna...ondan var bu şiirde
2 "ister" fiili, hani hece şiirinde bir başka sihir , başka bir hitabet albenisi vardır ya işte onu yakalayamamış... onun yerine "gezer" bence buraya gelecek en güzel kelime...
"başka ne ister" e..i : yine sesli takılması var.
3 "Şarkılara aşkı, dizileyenler Müzmin yaralarda , sızılayanlar Ateş ışığında, kızıl ayânlar"
buradaki kafiye, ses benzeşmesi bir tarafa. "dizileyenler", "sızılayanlar" garip kelimelere sonraki kafiyenin şov yapma çıtasını olan:) "kızmaca yok ağam" "kızıl ayanlar" üstteki tek kelimedeki ses benzerliğini bozmadan alttaki mısrada iki kelimede yakalamak. ki ilk kıtada ayak kelimesinde de var bu. sanat derseniz sanattır. fakat halktan kopuktur ekseri bu sanat. (genelde bu şovu cinas kullanarak yapanlar çoktur ya...çoğu cinası cinas yapmak için kullanır da şairim der gezer... bu lafım kendim gibi çırak-kalfa arası şairlere..)
...
yok,sul ağabeyim.... sanat çok bu şiirde... çok fazla sanat çok fazla naz hesabı usandırır Fuzuli'yi candan canandan:)
şiirde mana girdabına tutup çeken beni bu iki mısra için teşekkür ederim.
"Mademki o vuslat, bahane ister Her taam pişmeye, aşhane ister"
regaip gecemizin de bizler için bir bahane-aşhane vesilesi olması dileğimle...
kandilinizi tekrar kutlar.. selam ve saygılarımı sunarım... sürçi lisanımız olduysa affedilmesi dileğiyle...
Acı çekmek ruhun fiyakasıdır demiş bir şiirinde rahmetli Karakoç. Üstadımın şiirini okurken bir anda aklıma bu dizeyle beraber dervişlerin çilehanede nefis terbiyeleri geldi. Üstadımın buram buram tasavvuf ve felsefe kokan şiirlerini hayranlıkla okuyorum. Ne diyebilirim "madem ki o vuslat bahane ister", kendi bahanesini de yaratır....
Bu da benden olsun efendim.
Dervişin üstünde yamalı bir çul, Karşı mı konulur bîçâredir kul, Dese de hiçlikte kulluğunu bul, Sahralar içinde, gülhâne ister.
Öncelikle geçmiş kandilin kutlu olsun..Daha nicelerine inşallah.
Şiir her zamanki gibi üstada yakışır bir şiir olmuş. Eh zaten o yüzdendir ki kırmızı kurdelayı da almış. Bir tebrik de onun için.
Gelelim ana menüye:
Ben şiirin başlığını bildirilerde görünce '' Aha ..Dedim. Yok'sul kardeş benden önce davrandı ve benim uzun zamandır yazmayı düşünüp de bir türlü yazamadığım KİTAPSIZlık olayı ile ilgili döşendi.'' Değilmiş..Konu tamamen başka ve tasavvufi imiş.
Kitapsızlık olayı ne peki ?
Bir sürü yazı ve şiiri olduğu halde bir kitap çıkaramamış olma durumu...Dolayısıyla bendeniz kitapsızlar sınıfına dahil oluyorum öyle olunca.
Bir başka konu da
Millet çok cidi yaaa...Yahu bu köyün tek delisi ben miyim?
Bak yine deliliğim tuttu da aklıma neler geldi:
Şarkılara aşkı, dizileyenler
Müzmin yaralarda , sızılayanlar
Ateş ışığında, kızıl ayânlar
Mecnuna yetişmiş, mestane ister
Senin dörtlüğe nazire:
Deliyi ıslah çün sakın yandırma
Anlamaz, sen onu aşka bandırma.
Kışın ortasında ister dondurma.
Bu yaz sıcağında kestane ister.
Selam ve sevgilerle can...