Bir arkadaşım var ki, muhteşem bir meymenet Ashâb-ı sufa gibi, ruhâniyeti sadık Kefilim kendisine, veririm açık senet Refikliğidir her gün, beklenen fecrisadık . Ara sıra kaybolup, olsa bile arazi Yerini dolduramam, kesilsem de feriştah Sayılırım ortada, Abdulrahman farazi Sanat sofralarında, kalmasa da bir iştah . Her an ahvali dostluk, esiyor buram buram Zannederim ruhumu, şiirinde semâvi Yükselen boyutunda, kaybolur oram, buram Mânâlarına gâip, kara göğüm masmavi . Bazen nüktelerine, yetişemez kahkaha Bazen zıt görüşlüye, tebessümlü kalender Dostluğuna alışan hiç gelir mi kâh kâha Kıylü kali hiç sevmez, sözünü alenen der . Mecit Aktürk dediğim, ismi binaen yüksek Yoksul yoldaşını sen, bir an bırakıp gitme Bu kardeşliğin künhü, mamur bina en yüksek Deryâdır yerin lâkin, suyla bir akıp gitme
Fecrisadık :: Gecenin beklediği, güneşin öncüsü TAN vakti :)
Not :: başka yerde hiç kullanılmamış kafiyeler içermekte:) Ayrıca değerli dostum ben bahçemi ilaçladım en az dört şiirde bir ilacın kokusu siniyor ancak haşere konuyor bu yoksul bu iştede yoksul o yüzden şiir beklentiden dışarıdır üskünüm...!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Mecit Dostum şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Mecit Dostum şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Duydum dostlar paye vermiş; olmuşsun Üstad-ı Kebir Hakkın senin altından tâc; helâl olsun her deste kâr. Bilirsin ki hiç kıskanmam; hedefimiz, yolumuz bir Gıpta ettim başarını, dilim tebrike bestekâr.
Ey Üstad-ı Kebir dostum! Endişeyi içinden at! Ben patika yolcusuyum; sana dardır asfalt, bulvar Maharetli bir aşçısın; her yemekte ayrı bir tat Lâkin çorban biraz tuzlu; içinde de hayli KIL var. :)))
Haddin bilen bir fakirim; kimse ile etmem yarış Yazdıklarım çöpe gitti; paramparça, kırış kırış Mevsimleri pay etmişler; bana düşen zemheri, kış Tam ağlarken, sus dediler; sordum "neden? Dediler "ar"!
Sırra kadem bastığın an, gözlerim ufku tarıyor Ellerinde gül buketi, dostların seni arıyor Kalemime baktım durdum; bilmem ki neye yarıyor? ilham desen çoktan kayıp; gönül sazım tutmaz ayar.
Gönüllerde yer aradım; baktım hiç yok; talan olmuş Sevgi, vefa hep hikâye; "dostluk" denen yalan olmuş Bir bahçeye çadır kurdum; dedim, artık olan olmuş El açıp çok dua ettim; talih bana olmadı yar.
İki cambaz oynamazmış, biliyorum, aynı ipte İtibarın tavan yapmış; sana kindar kalmış dipte Hakiki dost bulamadım; senin gibi, aynı tipte; Espirili, halden bilen, sevgi dolu bir ihtiyar. :)))
Mecit AKTÜRK
susuYORUM ve gülümsüYORUM...
Bir de mahcûbiyet var tabi. :)) Hem de bolca. :)
Selam ve sevgiler gönlü zengin "YOKSUL" dostum.
Mecit Aktürk tarafından 5/15/2013 12:39:14 AM zamanında düzenlenmiştir.
Bazen espirisine yetişemez kahkaha Bazen zıt görüşlüye, tebessümlü kalender Dostluğuna alışan hiç gelir mi kâh kâha Kıylü kali hiç sevmez, sözünü alenen der . Mecit Aktürk dediğim, ismi binaen yüksek Yoksul yoldaşını sen, bir an bırakıp gitme Bu kardeşliğin künhü, mamur bina en yüksek Deryâdır yerin lâkin, suyla bir akıp gitme
Yüreğinize sağlık güzel dostluğunuzun devamını diliyorum selamlar..............
DOST DOSTA TÜM İÇTENLİĞİ İLE BAKAR EYRİ DOĞRU GÖNÜL OKŞAMAK İSTER BAZEN ZİRA İÇ İÇEDİR ONUNLA ZAMAN GÖNÜL SESİNİ KUTLAR DOSTLUĞUN BAKİ KALMASINI DİLERİM...
bir dost ayzılmış övgü dolu çok etkili bir manzum eser. mısralarda zarif keliemlerin dansı şiire değer katmakta. kaldımı böyle güzel dostluklar... kaleminize sağlık.