İsim / EsmaI . Bilesin ki, azizim Allah yar ve yardımcın olsun İsim denilen: kelam Vara / yoğa ad olan şeydir Öyle ki Fehim / varlığı isimle görür Hayal / suretlere bürür Vehim / yakınlaştırır Fikir /düşündürür Akıl bilir / hüküm yürür Ve Şey İsmiyle / eşleşir Şüpheye yer bırakmadan Özleşir Zatın bilincinde / söz Var /ve yok’un yerini alır Her halukarda Bilinçli / bilinçsiz Gerektikçe Şey / ismi İsim / şeyi çağırır II . İsmin kemali Bilinmeyeni bildirmesidir Şeyle aynileşmesidir Böylece Demiş olduk ki Azizim / bi iznillahi teala / anla O öyle bir kudrete sahiptir ki Varı bildirmekle kalmaz Batına dahi / bağırır Gayrından yardım almadan Masallardaki dev gibi Anka gibi Yoğu varlık mertebesine çağırır Hatta varı yokluğa gönderen de odur Öl demek yeter /ölür Bu yüzden / mahluk olan akıl Halık karşısında aciz Hem /ebedi hayrette kalır Ol emriyle Batın / elle tutulur gibi çıkar da/ zahire göz görür çift / çift /alemler gümansız / külliyen yer ile yeksan Kimi celaline /kimi cemaline halen / topyekün secdeye varır Cehennem gibi /cennet gibi Sevgi gibi/ nefret gibi Her var ve yok / nefsini O kaadir-i mutlak Bir’den alır III. İşte Azizim O nedenle Kendi hükmünce İsim ve sıfatlarla Bilinen Zatı sıfatında gizli Sırf varlık olan Hakk’a Yakin için Allah adından başka yol yoktur Nebiler tespihinin imamesi Kâinatın efendisi Muhammet s.a.v Diliyle Kitabullah bildirdi ki Var ve bir olan Allah Var’a yok’a hükmetmiş İblis müstesna /melekler Halef Ademe secdetmiş IV. Mümküne ol de / bak Hemen oluyor Azizim A canım Aymalısın Hakk’ı her nefisle bir saymalısın V. Duymalısın ey nefsim Kur’an sana seslendi Cennet, cehennem / sende Bütün âleme halife sen Duy /duy çağrıyı lütfen Sensin muhatap dendi Maksat sensin Ya sin Alanya /007 |