hoşlanıp, hoşlanmadığınızı bilmeden habire yazıp duruyordum ya size memleketten ortak tanıdıklardan pek az güldüğünüz tahminim dahilinde olsa da neden ille de güldürmeye çalıştığımı ben de bilmiyordum aslında hani hemen hepimizin kaybettiğimiz ya da görmezden geldiğimiz yanlarımız vardır ya öyle işte…
epeydir yazmadığımı şimdi hatırladım beklemeyeceğinizi, beklemediğinizi bile bile kim bilir belki bekliyorsunuz da belli etmiyorsunuzdur, ne bileyim gene de yazayım okuyup okumamak size kalmış, belkide ilerde okursunuz, yani ne bileyim, belki kaf dağından indiğinizde…
bu arada size bir şey söyleyeyim mi çok ilginç bir insansınız biliyor musunuz, çünkü hep hayal dünyasındasınız ve bu gidişatla ayaklarınız asla yere basmayacak anlayınız… aslında kimseyi dış görünüşüyle değerlendirmem yürek işçisiyim, özdür önemsediğim ama her neyse... şunu da hemen belirteyim ne de olsa beş on gömlek büyüksünüz çok değil üç-beş yıl sonra gene görüşürüz sizinle…
dedim ya; ben yürek işçisiyim ne garezim olur, ne de kin tutarım kimseye varlığınız mutlu etmemişti ki, yokluğunuza yas tutayım ardınızca... ama itiraf edeyim memleket manzaraları anlatmak çok hoşuma giderdi taraf olmaktan oldukça uzak olduğunuzu sonradan anladığım konuşmalarımızda…
siz konuşmaya başladığınızdaysa bana hiç sıra gelmezdi “ağlama duvarı” gibi hissetmeye başlamıştım kendimi siz anlatıyor, anlattıkça rahatlıyordunuz benimse yüküm, arttıkça artıyordu şimdi sıra bende, yani anlatan ben dinleyen siz olacaksınız, isteseniz de istemeseniz de…
bu sabah sahile indim, uzun uzun yürüdüm her şey yerli yerindeydi, her yer yemyeşil, sağımda deniz, solumda baharın gülen gözleri sadece siz yoktunuz, epeyce yokladım kendimi ama nafile… yoktunuz… meğer tek ortak yanımız aynı ülkenin vatandaşı oluşumuzmuş, gerisiyse büyük bir yanılsama...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yanılsama şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Yanılsama şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Farklı bir ülkede yaşarken insan kendi vatandaşını görünce sanki çölde kalmışta su bulmuş gibi oluyor; bilirim.Ancak su sanılan çoğu zaman aslında ülkenizde çiçeklerinize bile kullanmayacağınız su kalitesinde olunca şiirinizde anlatılan kurguyu yaşamak mümkün.