şimdi mukadderâtını unutsun diye bu sığ denizler bir zamanlar tercihli lügatlar çiğnerdi zeminleri şimdi techirli çiçekler tecilli bir hikâye kalmış geride şimdi adının ahkâmını sulayan diller yasaklı
yine mavera kalburüstü otağlar sise bulansa da etekleri dumanaltı dağlar umut dolu unutmak izdüşümlü mağaralar
dağ ağlarsa doyar göller demişti şâir gölgeler gözlere göze vakit şimdi sığınacak yer arıyorsa cüsseler titriyorsa her yanıyla bedenler kaygısıyla kavgadadır hayat demek yaşıyorsan bir ümit!
kolaydır! asonans giydirip kelimelere sana hiç rastlamamak cümlelerde değiştirmek yörüngeyi yok edip rediflerle örüp saçlarını, görmemek ne tuhaf yarabbi ne garip yok, o yarım hikâyeyi bitirecek kalem yo! yok! yok öyle bir edip!
gümbede gümbede çalıyorken aklında hâlâ o ritm gülümsüyor güller bahçede kapatınca gözlerini durursa film ! iklimler kururken ıslaksa kilimler aklına bağladıklarını çözmekse unutmak kanmadan kendini kandırmak dağları ova görmek förmülü ezberli gözlere ihânet etmek ve zoraki tercihse tecrit
temizlikse dokunmaya kıyamadığın çamaşırları yıkamak yakmak ütülemek evet, şahane bir matruşka o kibir
bazen susmak en iyi asılmaktır hani en iyi îdam, demirden kanaviçe işler gibi yalnızlığı seyretmek bazen susmak gerekir ilmeğin soğuğuna gururla onurla nefes dayayanlar gibi inanmak gerekir bazen susmak en iyi tercihtir
yalnızlığı en iyi mandallar bilir
şimdi vakit tüm tercihleri iğdiş, tüm bildiklerini ters yüz etmek vakit şimdi o tercihli yolu geri yürümek
h i c r e t
( sürpriz yapıp şiirimi seslendiren Nebiha hocama kucak dolu teşekkürlerimle)
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
T E R C İ H şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
T E R C İ H şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
"Aklına bağladıklarını çözmek" ne güzel bir ifadeydi bu tıpkı diğer mısralardaki kardeş cümleler gibi...Çok farklı bir anlatım, çok farklı bir yaklaşımla şiirdi baştan sona...En içten dileklerimle tebrik ediyorum...Başarılarınız dağların tepesinde olsun...
bonheur tarafından 3/2/2013 2:05:30 PM zamanında düzenlenmiştir.
Tercihlerimizle varız hayatta. Tercihlerimiz, seçimlerimiz... Onlar bizi biz yapan, bizi betimleyen, bizi temsil eden seçimlerimiz. Ki biz aşk'ı tercih etmiştik. Bir türlü denk düşmedi seçimlerimizde, seçkin olmak ha şair.
Seçim aşk ise;
sürgün edilişimize, zoraki tecrit edilişimize en iyi cevap susmak...
insan ne kadar unutur ki her sözüne ses olanı ya sessizliğine es vereni ne derece unutur ki hicrete mecbur edenini ömür tükense de unutur mu ki ölümü tercih ettirenini kimbilir belki de celladına aşık olmanın hikmetidir... selam ve saygımla ...
Ustam; Fikrimizi soran olduğu vakit hece veya serbest yazan dostlardan, genç kardeşlerimizden, gururla söylemek isterim ki bolca okumasını istediğimiz, tavsiye ettiğimiz kalemlerdensiniz, zira biz de sayfanıza gelirken her zaman şiir okuyacağımızı bilir ve hiç bir zaman aksini de yaşamadın ayrılmışızdır... Şu anda bütün hücrelerimle bu muhteşem şiirinizin yaydığı hava ile doldum desem abartı saymayınız lütfen... Kaleminizi kutluyorum... Saygı ve selamlarımla...
Kutlarım.
Şiire saygıyla.