serin bir nefes sonrasına bıraktım son sigarayı Endülüste raks çalıyordu plakta dibinde bir adam kodes derinliğinde tamamlıyor zamanını
şartlı tahliye muslukları izinsiz açılmış problemleri çözmeye çalışıyordu içleri bağrış bağrış çocuklar babaları olmasa da göbek adları barış!
hep şâkilerin başrol oynadığı filmelerden hatırlarız hep etkilidir hani altı numara Errol Flyn bakışı uyarmak âdettir hani vurmadan önce patlatarak yüzde bir akneyi yok ekmek yasaktır önce okşamak sevmek gerekir ve cevap vermezse bu iyiliğe kendi bilir
kazancının bedeli hayat olan tüm kazançlar sahtedir dedi adam ve ekledi tüm zaman kayıpları gelecekten düşülür şimdi düşün ilerlemek; eskittiğin yok ettiğin adamlara verilecek paye ise o ağzındaki kızılderili çubuğu! nedir bundan kazandığın hani bir yahudi sağlaması vardır ticarette zarar ikiyle çarpılır biri kaybettiğin biri de kazanacağın! âdettir cevabını bildiğin soru sorduğunda hep durulur . . . şimdi kaç kefeni boşaltmak gerekir bu saçmalamayı-suçlamayı ayağa kaldırmak hayata döndürmek için kaç çocuğa baba bulunur!
tüm bahçede kardeşken çiçekler bir saksıda ise gürültü bunu görmemek mi akıllılık yoksa başka bahçıvanlara inanmak mı aptallık işte korkudan tırnağı makasa dost eden o felsefenin adıdır kahramanlık bir mahalli yakmasa da işgüzarlık yüzde bir akneye bir tabur açılım -özür bir habur- nasıl unuttuk değil mi nasıl yuttuk pehlivan ne kolay değil mi
şimdi janjanlı folyoya ambalajlı bir elma şekerine babasını-kardeşini vuranları kucaklayanları unutsun hadi ordan yüzde bir ihtimalin adı o puştluk biz zaten biriz yıllardır, iç içe kardeşiz
biz asırlardır tüm parayız gerisini piç kuruşluklar düşünsün!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yüzde Bir Kuruşluk Akne şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Yüzde Bir Kuruşluk Akne şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Hep düşünür dururum Serhat Akdeniz şiirlerini niye bu kadar seviyorum diye. İçinde keyif verici bir mizahın saklı oluşundan mıdır? Kulağı mest eden tınısından mıdır? Çoğu şairin beceremediği kurgusundan mıdır?.. Belki bunların tümünün farklı katkıları olabilir; ama sanırım beni asıl etkileyen şiirde hangi sözcüğü ne zaman hangisi ile kullanılacağını çok iyi bilmesindendir. Paylaşımına şapka çıkarıyorum Serhatçığım, alkışlarım kulaklarını çınlatıyordur umarım. Nice paylaşımlara... Esenlikler içinde...