Okuduğunuz şiir 24.1.2013 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
yalelli
*)*
Sanki göğe hınç biler yeryüzünün nasırı Çitlembik eklemleri çitirder çatır çutur Semeri haral giyer yer yüzünün hasırı Külünkten tırnakları kütürder katır kutur Sanki göğe hınç biler yeryüzünün nasırı
Garip kerip gölgeler destursuz kelli felli Zamanda dane dane çıkıverir meydane Köpek öldüren şarap bakışları rindane Harmandalı oynaşır şarkı garbı yalelli Garip kerip gölgeler destursuz kelli felli
Kilitlenir umutlar duygusal salkım saçak Sitare mehtap kayıp mor kapıya dayanır Güneş sepya ışıltı demir parmak uyanır İns bitmeyen terane kanun yasa hak kaçak Kilitlenir umutlar duygu-sal salkım saçak
Devran devrana nispet asırlar hiçe döner Eğrilir hurma çöpü m-imlenir zalim yıllar Yaşayarak öğretir ders verir alim yıllar ‘Keser döner sap döner gün gelir hesap döner’ Devran devrana nispet asırlar hiçe döner
…
Sanki arza aşk diler gökyüzünün naşiri Sevgi saçar kalplere gonca gonca tomurcuk Kafdağı’na yol alır kanar kanat çoğurcuk Ateş dil buutlanır madde mana haşiri Sanki arza aşk diler gökyüzünün naşiri
Sabiha *)* Küçüktüfekçi
teşekkürlerim hayata kattığınız sevgi yürekli cümle güzelliklerle insanlık sanatını yüceltenlere (seçici kurula, edebiyat defteri yönetimine ve ailesine) hepinize iyi ki varsınız çok değerli dostlar...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
yalelli şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
yalelli şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sanki arza aşk diler gökyüzünün naşiri Sevgi saçar kalplere gonca gonca tomurcuk Kafdağı’na yol alır kanar kanat çoğurcuk Ateş dil buutlanır madde mana haşiri Sanki arza aşk diler gökyüzünün naşiri ******************************************************* Gecikmişim canım, lütfen kusurdan sayma!
Güne damgasını vuran, oya oya işlediğin ve kendine özel tarzınla gönüllerimizi fethettiğin şiirinle bin yaşa... Çok beğeni ve takdirlerimle, sevgilerimi bırakıyorum, kutluyorum canım...
babidim tarafından 1/27/2013 2:30:23 PM zamanında düzenlenmiştir.
sağolasınız gönlü güzel ramazan.efe dost teşekkürlerim hayata kattığınız cümle ışıltılaraiyi ki varsınız değerli şair dost..:) sevgim saygım selamlarımla..
sağolasınız Razı dost teşekkürlerim güzel gönlünüze hayata kattığınız cümle ışıltılara iyi ki varsınız değerli şair dost..:) sevgim saygım selamlarımla..
sağolasınız teşekkürlerim harika gönlünüze hayata kattığınız cümle güzelliklere iyi ki varsınız değerli Ülkü öğretmenim..:) sevgim saygım selamlarımla..
Kulağa çok hoş gelen bir şiir,lakin anlamakda lazım ...ben bazı cümlelerde zorlandım ama bu şiirin başarısını gösterir .... Düşündürdü, rafta tozlanmış sözlükte bu arada işe yaradı.
kutluyorum...
Sevay tarafından 1/25/2013 7:40:56 PM zamanında düzenlenmiştir.
Son zamanlarda okuduğum en güzel hecelerden biri.. Güne yansıtarak okumamıza vesile olan değerli seçici kuruluna teşekkür ederim. Tebrikler Sabiha Hanım.
İlyada odyssiea(N.D) tarafından 1/26/2013 9:19:19 PM zamanında düzenlenmiştir.
gönlünüzün güzelliği sağolasınız İlyada dost teşekkürlerim hayata kattığınız cümle güzelliklere iyi ki varsınız değerli şair dost..:) sevgim saygım selamlarımla..
sağolasınız güzel gönüllü N_Erol dost teşekkürlerim hayata kattığınız cümle ışıltılara iyi ki varsınız değerli şair dost..:) sevgim saygım selamlarımla..
gönlünüzün güzelliği Naci dost sağolasınız teşekkürlerim hayata kattığınız cümle güzelliklere iyi ki varsınız değerli şair dost..:) sevgim saygım selamlarımla..
Tebrikler, teşekkürler Sabiha Hanım, Benim için farklı bir dil, farklı bir üslup ... Açıkçası sözlük açma gereği duydum bazı kelimeler için. Bazı kelimelerin şiire oturmadığını, estetik olmadığını düşünüyorum .. Hemen ifade edeyim, Sepya, Haral, Kerip aşina olmadığım kelimeler ... ............ Kuşkusuz şiir bir bakıma yeni şeyler öğrenmektir ... Öğrendik de ... Teşekkürler bunun için .. Fakat " Güneş sepya ışıltı " ... ne kadar şiirsi ve anlamlı bilemedim... sepya İt. seppia a. (se'pya) 1. Mürekkep balığından alınan koyu siyah boya. 2. sf. Bu boya ile yapılan (resim). ............. Çitlembik kelimesini hangi anlamda kullandığınızı anlayamadım. Çitlembik: Kara ağaçgillerden, düz kabuklu, kerestesi sert ve dayanıklı bir ağaç .... Şiirde, nasırın eklemleri dayanıklı ağaç olan çitlembik gibi çatur çutur kırılıyor. Zayıf ağacınki mi kırılmalı .. İnanın anlam bağları kuramadım ... Dedim ya üslup farklı geldi bana .. .......... Garip ve kerip aynı anlamda kelimeler.... Sanırım ben daha sade bir dille yazılmış şiirlere yakınım Serde ozanlık var .... İyi oldu aslında. Dediğim gibi bir kaç kaç yeni şey öğrendim ... ............ Günün şiirini ve şairini tebrik ediyorum tekrar... Hoşgörünüz için şimdiden teşekkürler ... Selamlar ......... GÖZÜNÜZE ACI YAŞ DEĞMESİN ...
Sabiha Hanım teşekkürler bilgi ve duygu ürünü açıklamalarınız için. Sayın Çelikli'ye de engin duyarlılığı ve dostluğu için şükranlarımı arz ederim .. Yorumları şu anda okudum .... ............... Şiiri tekrar okuyacağım ... GÖZÜNÜZE ACI YAŞ DEĞMESİN ....
“ garip garip” ikilemesi yapmak yerine “garip kerip” ikilemesi yapılmış ilk kelimenin son hecesinde ince ünlü bulunduğundan (ga-rip)--> (-i ) bunun arkasına gelen ikinci kelimenin hecelerinde (ke- rip)--> ( e - i) hepsi ince ünlü olduğundan yani; büyük ünlü uyumuna uyduğundan tercih edilmiş böylece söylemde akışkanlık sağlanmıştır
haral “çuval ya da harar” söylemi yerine şiirin dokusuyla daha çok örtüştüğünden ve yapısal akışkanlığı nedeniyle “haral” tercih edilmiştir.
* **------------ " Güneş sepya ışıltı " ... ne kadar şiirsi ve anlamlı bilemedim... sepya İt. seppia a. (se'pya) 1. Mürekkep balığından alınan koyu siyah boya. 2. sf. Bu boya ile yapılan (resim).”
sepya İng. sepia-drawing
(Resim) 1. Mürekkep balığından çıkarılan bir çeşit koyu kahverengi resim boyası. 2. Sepya ile yapılmış suluçizi resim… eski, sararmış fotoğraflara hakim olan renk..
Bilindiği üzere yaşam enerjimiz “Güneş” mutluluğun, aydınlığın, bağımsızlığın, evrensel hayatın ilahi adaletin, astrolojik olarak bilinç merkezimizin, mitolojik olarak Ra'nın sembolüdür vs ..
“Güneş sepya ışıltı demir parmak uyanır”
Güneş’in siyaha boyanması siyah ışıldaması artık manzaranın tablonun yaşam fotografının birtakım ellerde mutsuzluğa dönüştüğü .. bilinçlerin kasıtlı çeşitli argümanlarla yıkanarak karartılması.. özgürlüğün kısıtlanması .. firavunsal yapıya batıya atıf vs...vs
yukardaki açıklamalar ışığında tekrar irdelediğimizde kapalılık kalkacak farklı okumalarla anlam daha çok genişleyecektir..
****----------------------------
“Çitlembik kelimesini hangi anlamda kullandığınızı anlayamadım. Çitlembik: Kara ağaçgillerden, düz kabuklu, kerestesi sert ve dayanıklı bir ağaç .... Şiirde, nasırın eklemleri dayanıklı ağaç olan çitlembik gibi çatur çutur kırılıyor. Zayıf ağacınki mi kırılmalı .. İnanın anlam bağları kuramadım”
Nasır: 1. Yardımcı, yardım eden, nusret veren. Resül-i Ekrem'in (A.S.M.) bir ismi. 2. En çok el ve ayağın sürekli sürtünmelere uğrayan noktalarında üst derinin kalınlaşması ve sertleşmesiyle oluşmuş deri
“…yeryüzünün nasırı” dizesi;
a) yeryüzünün yardımcısı yeryüzünün yardım edeni b) yeryüzünün kalınlaşmış derisi… vs gibi düşünülebilir
Çitlembik: 1. Mercimekten biraz büyük, buruk lezzette meyvesi olan bir ağaç (ki aşılanırsa “Fıstık” elde edilir) 2. Bu ağacın mercimekten büyük, yuvarlak, buruk lezzette meyvesi. menengiç,(menengiş) çıtlık 3. Ufak tefek, esmer ve sevimli.
şiir teması kurgusu vurgusu duygusu mit i.. vs ile örtüşen asonans aliteresyon ritim ahenk vs ile çıtırtının çıtırık narin yapının hissedilmesi için elzem olan kelime çitlembik ve diğerleri...
“Çitlembik eklemleri çitirder çatır çutur”
şiirde anlam genişliği sanatlı biçimde olabildiğince verilmeye çalışılmıştır Ör: çitlembik= ağaç --> kök – soy… çitlembik= meyve --> insan… …ve diğer anlamlar…
mitolojik açıdan bakarsak .. “Çitlembik” de çınar servi gibi kutsallık arz eden ağaçlardan...
(şifa özellikleri olan meyvesi, yaprakları, tohumları sakızı kullanılan yağı çıkarılan “menegiç” kahvesi olarak da içilen farklı bir fıstık türü çitlembik..)
ağacın insan soyu ile ilgili inancı “Uygur Menşe Efsanesi”nde de yer alır. Uygurlar kendilerinin Karakum’da Tuğla ve Selenka nehirlerinin birleştiği yerde fıstık ve çam fıstığı ağaçları arasına gökten inen ışıktan türediklerine, yani atalarının bu ışığın, o ağaçları gebe bırakması sonucu dünyaya gelmiş olduklarına inanmaktaydılar”
“Oğuz destanına göre; Oğuzlar yerin ve göğün bütün kuvvetlerini ve unsurlarını kendilerinde toplayarak meydana gelmişlerdi. Bu anlamda Türk milletini meydana getiren unsurlar, yer ve göğün (makro-kozmoz) hem kutsal hem de maddi varlıkları idiler. Bu düşüncenin bir ürünü olsa gerek; Oğuz destanında, Oğuz Kağanın birinci karısı gökten inmişken, ikinci karısı ise bir ağaç kovuğundan, yani; yerin sonsuzluklarından gelmişti. Böylece Oğuzlar, soylarını yerin ve göğün kutsallıklarından almış oluyorlardı. “
dizeler yukardaki açıklamalarla ve edebi söz sanatları ışığında yeniden okunursa kapalı görüntüler mutlaka ortaya çıkacaktır.. ozan olmak ayrıcalık ayrı güzellik.. ozan dili ki halk dili.. söylemlerde eylemlerde halk açıklığı netliği duruluğu sever.. toplumsal kısa sürede algı için en kestirme en içten en doğru en güzel yol... elbet edebi zenginlik adına gelişimler çeşitlemeler de kaçınılmaz düşündüren araştırmaya sevk eden irdeleyen çalışmalarda bu arayışlar içinde kendi yolunu çizecek mecrasını bulacak insanoğlunun en iyiyi en güzeli arama serüveni yaşadıkça süregidecektir…
irdeleyen araştıran içten düşünce paylaşımınıza yorumunuza hayata kattığınız cümle güzelliklere gönül dolusu teşekkürler iyi ki varsınız değerli şair Mustafa dost..
Okan dost gönlünüzün güzelliği sağolasınız teşekkürlerim hayata kattığınız cümle ışıltılara iyi ki varsınız değerli şair dost..:) sevgim saygım selamlarımla..
Aslında hece şiir okumayı sevmiyorum ancak o kadar zengin ve ahenkli ki sanırım bir kaç kere daha okurum gayet açık net bir şiir tebrik ederim emeğinize sağlık ...
Devran devrana nispet asırlar hiçe döner Eğrilir hurma çöpü imlenir zalim yıllar Yaşayarak öğretir ders verir alim yıllar ‘Keser döner sap döner gün gelir hesap döner’ Devran devrana nispet asırlar hiçe döner
gönlünüzün güzelliği sağolasınız teşekkürlerim hayata kattığınız cümle güzelliklere iyi ki varsınız değerli şair Gülhun dost ..:) sevgim saygım selamlarımla..
sağolasınız teşekkürlerim güzel gönlünüze hayata kattığınız cümle ışıltılara iyi ki varsınız değerli şair Alperen dost..:) sevgim saygım selamlarımla..
sağolasınız teşekkürlerim o muhteşem gönlünüze hayata kattığınız cümle güzelliklere iyi ki varsınız değerli şair Gülesen dost..:) sevgim saygım selamlarımla..
mutluluk hepimizin olsun sağolasınız teşekkürlerim hayata kattığınız cümle güzelliklere iyi ki varsınız değerli şair DilevinlaL dost.. sevgim saygım selamlarımla..
Nefis bir şiir; bir çok edebi sanatın ustalıkla kullanıldığı, içeriği harika ve düzeyi oldukça yüksek bir şiir okudum kaleminizden, anlatımdaki akıcılık, okurken kulakta bıraktığı tını harika... Tekrarlar, benzetmeler, abartılarla ve şiir bütünüde bir açıdan bakıldığında ince bir ironi, aynı zamanda istihza da olduğunu söylememde hata olmaz sanırım... Güne çok çok yakışmış müstesna bir eser okudum, teşekkürler, saygılar....
Güneri Yıldız tarafından 1/25/2013 9:15:53 AM zamanında düzenlenmiştir.
gönlünüzün güzelliği sağolasınız teşekkürlerim hayata kattığınız cümle güzelliklere iyi ki varsınız değerli şair İbrahim dost..:) sevgim saygım selamlarımla..
not: ins = insan.. ....dışındaki tüm kelimeler TDK da yer aldığından yazmaya gerek görmedim alttaki linkten bakılabilir.. http://tdkterim.gov.tr/bts/
sağolasınız gönlü güzel hasret dost teşekkürlerim hayata kattığınız cümle güzelliklere iyi ki varsınız değerli şair dost..:) sevgim saygım selamlarımla..
evrensel / edebiyat defterine veda mı etti şiirlerini okuyamıyoruz artık iyi bir kalemdi birkaç gün önce denk geldi size ithaf şiiri ağabeyim. gelse de şiirlerini okusak o değerli üyenin.
sağolasınız harika olan gönlünüz sinan dost teşekkürlerim hayata kattığınız cümle güzelliklere iyi ki varsınız değerli şair dost..:) sevgim saygım selamlarımla..
Osmanlıca'dan pek çok sözcük de kullanıldığı için, doğrusunu isterseniz anlamakta çok zorlandığım bir şiir. Ancak uyak ve armoni her halûkârda kendini hissettiriyor.
Sıradışı bir çalışma. Sanata değerli katkılarınız için candan teşekkürler saygıdeğer Sabiha hocam.
" İns = insan " kelimesi hariç hepsi TDK sözlüğünde var olan kelimeler fazla kullanılmayan kelimeleri özellikle kullanmaya çalışıyorum..
içten düşünce paylaşımınıza değerli yorumunuza hayata kattığınız cümle güzelliklere gönül dolusu teşekkürler iyi ki varsınız sağolasınız değerli Şaban hocam..:) sevgim saygım selamlarımla..
Kilitlenir umutlar duygusal salkım saçak Sitare mehtap kayıp mor kapıya dayanır Güneş sepya ışıltı demir parmak uyanır İns bitmeyen terane kanun yasa hak kaçak Kilitlenir umutlar duygu-sal salkım saçak
Devran devrana nispet asırlar hiçe döner Eğrilir hurma çöpü m-imlenir zalim yıllar Yaşayarak öğretir ders verir alim yıllar ‘Keser döner sap döner gün gelir hesap döner’ Devran devrana nispet asırlar hiçe döner
…
Sanki arza aşk diler gökyüzünün naşiri Sevgi saçar kalplere gonca gonca tomurcuk Kafdağı’na yol alır kanar kanat çoğurcuk Ateş dil buutlanır madde mana haşiri Sanki arza aşk diler gökyüzünün naşiri
Güzeldi üstadım severek haz alarak okudum, Yüreğine kalemine sağlık..... Yürek sesin hiç susmasın..... Saygılar
Sanki göğe hınç biler yeryüzünün nasırı Çitlembik eklemleri çitirder çatır çutur Külünkten tırnakları kütürder katır kutur Semeri haral giyer yer yüzünün hasırı Sanki göğe hınç biler yeryüzünün nasırı
yukardaki gibi tüm dörtlükler aynı düzende olabilirdi elbet lakin monoton yapıdan kurtarmak için ilk dörtlüğü daha farklı dizayn etmek istedim
ababa ve cddcc effee...vs
teşekkür ediyorum düşüncelerinizi içtenlikle paylaştığınız için ve hayata kattığınız cümle güzelliklere iyi ki varsınız değerli şair Kadir dost..:) sevgim saygım selamlarımla..
Sanki göğe hınç biler yeryüzünün nasırı Çitlembik eklemleri çitirder çatır çutur Semeri haral giyer yer yüzünün hasırı Külünkten tırnakları kütürder katır kutur Sanki göğe hınç biler yeryüzünün nasırı
Garip kerip gölgeler destursuz kelli felli Zamanda dane dane çıkıverir meydane Köpek öldüren şarap bakışları rindane Harmandalı oynaşır şarkı garbı yalelli Garip kerip gölgeler destursuz kelli felli
Kilitlenir umutlar duygusal salkım saçak Sitare mehtap kayıp mor kapıya dayanır Güneş sepya ışıltı demir parmak uyanır İns bitmeyen terane kanun yasa hak kaçak Kilitlenir umutlar duygu-sal salkım saçak
Devran devrana nispet asırlar hiçe döner Eğrilir hurma çöpü imlenir zalim yıllar Yaşayarak öğretir ders verir alim yıllar ‘Keser döner sap döner gün gelir hesap döner’ Devran devrana nispet asırlar hiçe döner
…
Sanki arza aşk diler gökyüzünün naşiri Sevgi saçar kalplere gonca gonca tomurcuk Kafdağı’na yol alır kanar kanat çoğurcuk Ateş dil buutlanır madde mana haşiri Sanki arza aşk diler gökyüzünün naşiri
Sabiha hanım, O kadar anlamlı yazılmış ki şiir,onu bir kezde okumak onu çözmek mümkün değildir.Yeryüzünü kaplamış çıkar ve zülüm,arşu alaya yükseldi...Mehtabın aydınlığı yıldızlara gebe olmuş,ufukta görünen aydınlıklar hüzünlü bulutların himayesine girmiş.Gelecek endişeli,çıkarlar var gücüyle menzilini almış yürüyor. Yanıbaşımızda alevler gürlenmiş,ölenlere mezar bile bulunaz,sakat kalan çocukların avazı semaya yükselmiş,füzeler gelmiş kuruluyor,bir hiç uğruna emperyalizme kol kanat geriliyor. Aşklar dilense neye yarar,cesetler çoğaldıkça arşa kadar yükselen aşkların feryadı ne yapsın... Kutlarım bu anlamlı şiiriniz sevgi ve selamlarımla...
kana kanaya bulacaktır insaoğlu en sağlıklı olanı sağolasınız teşekkürlerim hayata kattığınız cümle güzelliklere iyi ki varsınız değerli şair Haydar dost..:) sevgim saygım selamlarımla..
çok güzeldi çok beğendim ama çok da yabancı gelmedi arkadaşım, daha önce yayınlamış mıydın, yoksa hasırlı nasırlı başka bir şiir mi aklımda kalmış bilmem. ama gerçekten güzeldi, sevgiler.
kafiyeleri severim hece olsun olmasın belki de farklı kafiyeler yüzündendir tanıdık hissetmem, aklımda kalan bir ikilemeymiş demek ki, insanların arkasından kötü düşünmektense dürüstçe sormayı hep tercih ettim bazıları kızsa da karakter meselesi bu. bu yaştan sonra değişemem ki. sevgiler ve başarılar yeniden
ilk defa yayınlıyorum sevgili ecem buna benzer şiir olduğunu da sanmıyorum..:)
sanırım hasır-nasır uyaklarından böyle bir çağrışım yaşadınız şiirlerimde fazla kullanılmayan uyakları özellikle tercih ediyorum ama bazen kaçınılmaz durumlar oluşabiliyor hasır-nasır örneğinde olduğu gibi..:)
dikkatli uyaran bir okuyucu olmanız ayrıca sevindirici içtenlikle düşüncelerinizi paylaştığınız değerli yoruma hayata kattığınız cümle güzelliklere gönül dolusu teşekkürler iyi ki varsınız sevgili ecem..:)
Zamanda dane dane çıkıverir meydane
Köpek öldüren şarap bakışları rindane
Harmandalı oynaşır şarkı garbı yalelli
Garip kerip gölgeler destursuz kelli felli