Dalından sökülmüş, sökülmüş reyhan, Sanki sen kokuyor, sanki sen Şehnâz. Her yanım takılmış, takılmış mey, han, Sanki sen takıyor, sanki sen Şehnâz.
Her làhzamda hasret, hasret yapar naz, Gelmez oldu vuslat, kan kustum Şehnâz.
Gülüşün bir şiir, gülüşün sanat, Hançerle, mavzerle sinemi kanat! Kalbime Dicle’ye, Fırat’a inat; Sanki sen akıyor, sanki sen Şehnâz.
Hangi çılgın demiş? Sensiz yaram az! Ben bâhtiyarlığa bin küstüm Şehnâz.
Gel alıver artık sevdâmı kàle, Kayan yıldız şahit, düştüğüm hâle, Yüreğim bir mumdur, gözün meşâle; Sanki sen yakıyor, sanki sen Şehnâz.
Sanma ki hevestir, suskunsam biraz, Kalbini ansızın yan kestim Şehnâz.
Gönül bağlarıma gönlün eseli; Eller azaptadır, eller tasalı, Yüreğime doğru ceylan misali; Sanki sen sekiyor, sanki sen Şehnâz.
Yamacın nevbahar, gurbetin ayaz, Yüreğime taş değil, sen bastım Şehnaz!
Serhat ERTAŞ
( Şiirden Adam )
Bu şiir, Şiir Rüzgarı Yarışmasında Ekim 2012’de hece dalında birinci olmuştur.
Aydınlatıcı eleştiri ve görüşlerini esirgemeyen sevgili jüri üyelerimize
Ve organize eden Ahmet EROĞLU abime teşekkür ediyorum.
Paylaş
Beğenenler
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
biçimsel anlamda hata yok, yazdığınız için sizin hissetmeniz zor olsa da okuyucular için zorlamaların olduğu bir şiir olmuş. sen sekiyor, sen yakıyor eksik kalmış ifadeler, hece sayısı için kullanılmış gibi. sen sekiyorsun sen kesiyorsun gibi olmalıydı. Önceki şiirlerine bakarak çok daha başarılı, çalışmaya devam edin çok daha güzellerini yazacaksınız. Tebrik ederim 1. liğinizi ve seçkinizi.
"Kaldırımlar, ıztırap çekenlerin annesi, Kaldırımlar, içinde yaşamış bir insandır. Kaldırımlar, duyulur ses kesilince sesi Kaldırımlar, içimde uzayan bir lisandır."N.F.K.
tekrir: Sözün etkisi güçlendirmek için sözcük ya da söz grubunu yineleme sanatıdır.
sen sözü güçlendirmek için kullandığını sanıyorsun ama sanki kelime bulamamış da tekrar etmişsin gibi bir his uyandırıyor. yazılan şiiri düzeltmek zordur bence bu kalsın yeni bir şiir yazarken daha çok dikkat et.
Değerli ablam, öncelikle faydalı ve yön verici görüşlerinizı paylaştığınız için çok teşekkür diyorum. Sizin gibi Bir hece ustasından heceye dair bir olumlu kelime bile duymak, Eleştirilerinize kulak verişimin olumlu neticesi ile mutlu olmamdır.
Evet çok iyi yere dikkat etmişsiniz, lakin, tekrarları hece tamamlansın diye değil, tekrir, tekrarlama sanatı olarak kullandım ablam. Bende öyle düşürüleceğini tahmin etmiştim.
Peki sizce bu hali mi kalsın, yoksa tekrarlama sırıtıyor mu?
"Kaldırımlar, ıztırap çekenlerin annesi, Kaldırımlar, içinde yaşamış bir insandır. Kaldırımlar, duyulur ses kesilince sesi Kaldırımlar, içimde uzayan bir lisandır."N.F.K.
tekrir: Sözün etkisi güçlendirmek için sözcük ya da söz grubunu yineleme sanatıdır.
sen sözü güçlendirmek için kullandığını sanıyorsun ama sanki kelime bulamamış da tekrar etmişsin gibi bir his uyandırıyor. yazılan şiiri düzeltmek zordur bence bu kalsın yeni bir şiir yazarken daha çok dikkat et.
Değerli ablam, öncelikle faydalı ve yön verici görüşlerinizı paylaştığınız için çok teşekkür diyorum. Sizin gibi Bir hece ustasından heceye dair bir olumlu kelime bile duymak, Eleştirilerinize kulak verişimin olumlu neticesi ile mutlu olmamdır.
Evet çok iyi yere dikkat etmişsiniz, lakin, tekrarları hece tamamlansın diye değil, tekrir, tekrarlama sanatı olarak kullandım ablam. Bende öyle düşürüleceğini tahmin etmiştim.
Peki sizce bu hali mi kalsın, yoksa tekrarlama sırıtıyor mu?
yanlışınız var arkadaşım koşma tarzı dörtlükler halinde ve ayaklı olarak yazılır, bu yeni dönem hece şiir tarzlarından birisidir sadece. Bilgi olması açısından yazdım.
yanlışınız var arkadaşım koşma tarzı dörtlükler halinde ve ayaklı olarak yazılır, bu yeni dönem hece şiir tarzlarından birisidir sadece. Bilgi olması açısından yazdım.
Değerli Serhat Kardeşim, dün çok meşgul olduğum için şiirine yorum yazamadım. Şİirin hece ve anlam yönünden seviyeli yazılmış. Şiir insanın ruhunu arkasından sürüklüyor; aynı zamanda ritmi olan bir şiir.
(Kalbini ansızın yan kestim Şehnaz, Yüreğime taş değil, sen bastım Şehnaz, Kayan yıldız şahit, düştüğüm hàle,) örnek olarak aldığım şu dizelerden de anlaşılıyor ki, yeni bir şeyler söylenmeye çaba gösterilmiş. Ancak çok zorlanmış. Söylemlerde bir yavanlık hissediliyor.
İlk dörtlükte kafiye zorlaması var. Ve son dörtlükteki Gönül Bağlarıma seni asalı cümlesi sıkıntılı. Bu cümle yerine daha şiirsel, daha edebi bir cümle bulunmalı. Kafiye ve durak yönünden bakılırsa fena değil. Kutlarım şairi.
• M. NURİ PARMAKSIZ______Puan: 50 »»Değerlendirme:
Koşma tarzı 11’lik bir eser. Şiirlerde ilk bendin çok güçlü olması gerekir. Ancak bu eserde gereksiz tekrarlar, tekrir sanatından daha ziyade kakofoni oluşturmakta. “Sol yanım takılmış, takılmış mey, han” Buradaki mey ve hanın bildiğimiz anlamından başka bir anlamı varsa takılmasını anlayabiliriz. Her hangi bir alet-edevat gibi… Ancak buradaki Türkçe semantiği açısından olumlu bulamadım bu dizeyi.
2. dörtlük 1. dörtlüğe nazaran daha güçlü. Ancak şiirde en güçlü dizeler 4’lük mısraların aralarındaki beyitler olmuştur.
Genel hatları ile vasat bir şiirdi. Özellikle eser sahibinin Tümcelerin birbirleri ile bağlantısına dikkat etmesi gerekir. Zira şiirde en çok dikkat çeken taraf anlam bozukluğuna meydan verecek şekilde kelimelerin istimal edilmesidir.
6+5 Hece ölçüsünde genelde tam kafiye kullanılarak vücud bulmuş bu eserimizde ana tema aşktır.Şehnaz isminin redif rolunde lokomotif olarak kullanılması bir ithaf şiiri olması ihtimalini de akıllara getirmekte. Eserin her dörtlüğünde ve bendinde aşığın ayrılık sebebiyle çektiği acılar, beklemenin verdiği endişe ve azaplar anlatılmaktadır.
“ Sanki “ kelimesiyle yapılan tekrir (yineleme) sanatıyla eserin sesinin epeyce yükselttiği bu sesin de aşkın şiddetini ve çekilen acıların ifadelenişinde güçlü bir müzikal yapı sunduğu gözlenmektedir. Anlam birliği, ses ve ahenk olarak baştan sona eser münferit bir bütünsellikle okuruna seslenmektedir.
Dörtlüklerde 3.mısranın; 4.ye bağladığı anlamsal değerler çok güzeldi.
Yine şairin temaya uygun yapı kurma çabasıda gözlerden kaçmıyor.Duygunun hararetini tekrar eden rediflerle ve dörtlükler sonuna eklediği bendlerle desteklemesi ahenk açısından kulağa çok hoş gelmekte.Kendi müziğini okurken neredeyse okuruna aşkın gücünü anlatır bir şekilde dinletmekte.
Baştan sona ciddi bir emeğin gözlemlendiği eserimizi ve şairini kutluyorum.
Ahmet EROĞLU tarafından 1/13/2013 7:30:02 PM zamanında düzenlenmiştir.
Değerli Ahmet abim hoşgeldiniz. Elbette ki jüri üyelerimizin değerli eleştiri ve görüşlerine de dikkat ettik. Bu uğurda gerek şahsınıza, gerek jürilerimize sonsuz teşekkür ederim. Daha önce de düşünmüştüm, Şiir Rüzgarı yarışmasında birincilik ödülü almıştır diye not düşeceğim, sizin içinde mahsuru yok ise.
Şiirin seslisini sayın Mehmet Saracoğlu yorumlamıştı, göndermeniz halinde siteye yükleyeceğim. Saygılarımla.
Değerli Ahmet abim hoşgeldiniz. Elbette ki jüri üyelerimizin değerli eleştiri ve görüşlerine de dikkat ettik. Bu uğurda gerek şahsınıza, gerek jürilerimize sonsuz teşekkür ederim. Daha önce de düşünmüştüm, Şiir Rüzgarı yarışmasında birincilik ödülü almıştır diye not düşeceğim, sizin içinde mahsuru yok ise.
Şiirin seslisini sayın Mehmet Saracoğlu yorumlamıştı, göndermeniz halinde siteye yükleyeceğim. Saygılarımla.
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.