Engebeli bir yoldu hayat Mutluluğa uzanırken eller Kaleşlikti avuçlara dolan Düş sancıları kangrendi Koymalıydım yumruğu masaya Dağıtmalıydım kin ve nefreti
Kirlenmiş dünyada Birazcık insan olacak adam aradım Görüp duydukça Kusasım var Bu kadar Çirkef Ve Kumpası bir arada yürütmek İnsancıkların işi olsa gerek
Oysa Her düş doğuşunda Sen kadar Saf Ve Temiz Ondandır Hayatı sevişim “ÇOCUK”
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Çocuk şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Çocuk şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Hayat sonuna kadar bir çocuğun saflığında olsaydı hüsranlar olmazdı.Dünya barışın kıskacı altında olsaydı emperyalist ezme düşüncesi olmazdı.Ama iyisi kötüsü her türlüsü yaşamın içinde sınav veriyor.İyiler birgün galip gelecek..
Oysa Her düş doğuşunda Sen kadar Saf Ve Temiz Ondandır Hayatı sevişim “ÇOCUK”
*****************
Gülşen Hanım çocuk kadar efsunkar, etkili dizelerinizi beğeniyle okudum.
Tabula Rasa diyor John Lock insan beyni için, yani "boş levha" olarak doğar insan, ancak zamanla yaşantılar yoluyla karalanmaya ve hatta kirlenmeye başlar. Bu imler ne kadar doğru ve düzenliyse şekil de öyle olacaktır. Ancak zaman maalesef ki iyiye gitmiyor. İşlenen bilgiler de sağlıklı değil maalesef ki... Çocuk kadar temiz, saf ve güzel yarınlara erişmek dileklerimle güzel dizelerinizi yürekten kutluyorum.
İçinden okuduğun sessiz bir şiir sonrası Yüreğin ıslak düşten çıkarsın büyürsün ah bre çocuk... Çok güzel anlatımdı canım Tebrikler.selamlar saygılar..
Engebeli bir yoldu hayat Mutluluğa uzanırken eller Kaleşlikti avuçlara dolan Düş sancıları kangrendi Koymalıydım yumruğu masaya Dağıtmalıydım kin ve nefreti
Kirlenmiş dünyada Birazcık insan olacak adam aradım Görüp duydukça Kusasım var Bu kadar Çirkef Ve Kumpası bir arada yürütmek İnsancıkların işi olsa gerek
Oysa Her düş doğuşunda Sen kadar Saf Ve Temiz Ondandır Hayatı sevişim “ÇOCUK”
Elbette engebelidir bütün yollar, hele bundan sonra da vadiler oluşacaktır bütün yollar arasında GÜLŞEN şairim. O zaman ara ki bulasın insanı değil, herhangi bir canlıyı. Özgürlüğün kısıldığı, cesaretin tükendiği, akıların hepten algılama gücünü yitirdiği zamanların eğemenliğne düşmeyegörsün insan ve toplum yaşamı, değil "adam gibi bir adamı, belki bir tavşanı da bulamazsın. Aramakla bulunmaz adam gibi adamlar; onlar hünerli ve yetkin beyinlerin gözetiminde, zorlu çalımalrında yetiştirilir ancak. Yalnız yetiştirmiş olmakta yetmez, sahip çıkılır onlara, aş - ekmek yedirilir, ruh sağlıkları bütün, geleceklerine güvenle bakan isanlar olmaları sağlanır. Bu ilkeleri kendine iş edinen erişkinlere, aydınlara, ihtiyacı vardır her insan topluluğunun. Böylesi toplumlarda millet olma bilinci oluşur, adam gibi adamları aamağa kimsenin yönelmesine gerek kalmaz. Çünkü her adımda, bize bakan bütü yüzlerde adam gibi adamlara rastlanır. Öyle bir toplumda, bebeler çöp konteynırlarına atılmaz.... her gün onlarca kadın sokaklarda boğazlanmaz....Günün her saatinde Yalnızca ALLAH ile kulu arasında olan DİN ve İNANÇ tartışması yapılmaz.... İnsanlar bu sloğanlarla aldatılıp etkilenmeğe çalışılmaz.... Sabah - akşan Devletini uniter yapısına, toplumunun CUMHURİYET ve ÜLKÜ birliğine küfürlerle hakaret edip, aşağılanmaz, yerin dibine batırılmağa çalışılmaz.
Bu hakaretleri yapmak hakkını kendinde gören, "sözüm ona" toplum yöneticileriniz varsa, sokaklarda istismar edilen çocuklardan geçilmez, onların doruklara çıkan intizar avazlarından "kuru ve yaş" tüm toplum bireylerine düşen çokçaça paylar vardır.
Bu şiirin de bana çok hüzün verdi, "aşk ve sevği" diye, şehrin karanlık ve arka sokaklarında "ammor... amor" sesleriyle her pislik ve kirliliğin içine bulanmış sorumsuz ve düzeysiz kadın - erkek, "adam gibi adamam olmayan" pek çok insanı anımsattı Güzeldi, etkiliydi, Gülşen Polat. Sen yazmağa devam et.... o güzelyürek seslerin hep duyulsun, yetkin kalemin yorulmadan hep yazsın. Esenlik ve mutluluk dileklerimle kutluyor selamlıyorun seni. Kemal Polat
COCUKLARIN GOZLERINDEKI SAF VE TEMIZ COCUKSU BAKISLAR VE O BAKISLAR ICLERINDE NELER YASADIKLARININ DA KANITIDIR. COCUK YASAMAK COCUKCA SAFLIGIYLA .DUSLERINI GORMEK PENCERESINDEN.
Sevgiyle.