Meskendir kalbi aşka; tebessüm eder yüzü Hiç kimseyi kendinden itmez gönül adamı. Heybesinde gül vardır; dilinde tatlı sözü Selam vermeden geçip gitmez gönül adamı.
Karışmaz sonu gelmez anlamsız kavgalara Sevgi tohumu eker, aldırmaz kargalara Direnir, boyun eğmez sert esen dalgalara Deryayı salla geçer; batmaz gönül adamı.
Gelmese de kimi gün biraraya yakası Akçeli işler ile zayıftır alakası Nuh gemisi gibidir geniş gönül takası Kırsalar da asla kin tutmaz gönül adamı.
Darda kalsa uzanmaz; dal kuru bir dal ise! Diz kırmaz otağlara; dilden düşen kal ise Maksat Rabbın rızası, Firdevsi hayal ise Bal olsa, haram ise; tatmaz gönül adamı.
Halı serseler dahi melanet çarşısında Asla eğilmez başı haksızlık karşısında. Rehberi Resûl’üdür hedefe koşusunda Öldürseler; dostunu, satmaz gönül adamı.
Mahsulü diken ise gönül arazisinin Faydası yok kimseye şöhretli mazisinin... Tefekkürdür ayarı akıl terazisinin Yanlışı doğrulara katmaz gönül adamı.
Kiylü kâl’den uzaktır; yoktur riya maskesi Dayanmaz tövbesine hata, günah lekesi Saman alevi gibi, çabuk söner öfkesi Surat asmaz; kaşını, çatmaz gönül adamı.
Ölçüsü Kitâb’ıdır, sünnet-i seniyyedir Bilir ki her bir nimet, Rabbinden hediyedir İman ile son nefes vazgeçilmez gayedir Seherde secdededir; yatmaz gönül adamı.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
* GÖNÜL ADAMI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
* GÖNÜL ADAMI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
selam saygımla dostum..