Yaşattığın mutlulukları Zor geliyor saymak, Anlatmak Ve avunmak. İstediğimle… Elimde, yılların eskittiği, Arkası yazılı resimden başka Ne kaldı ki geriye? Ve evimde bitmeyen mateminden gayrı? Yolcusunu bekleyen, Dönüşsüz bir gemi kalkacaktı bu limandan. Sallanan ellerinle, anladım ki giden sen! Dinmedi gölgemdeki sessiz gözyaşlarım... İsyanlarını bastırdım yüreğimin; Senden miras gülücüklere, Tutunmaya çalıştım hayata… İnadına! Eğilmedi boynum, Mezarının son toprağı, Son gözyaşındım. “Senden önce ölürsem, Şuraya gömersiniz beni” deyip, Sanki işaret etmiştin parmağınla, Ölümü. Oysa Sohbetimiz içinde kaybolup gidivermişti, Uzak zannettiğimiz, Ensendeki nefes… Meğer ne yakınmış Allah’ım; Işığımın sönmesi! Gözlerimin ferinin Ne çabukmuş kayboluşları… Dedim ya; Dinmedi gölgemdeki sessiz gözyaşlarım... İsyanlarını bastırdım yüreğimin; Senden miras gülücüklere, Tutunmaya çalıştım hayata… İnadına! Eğilmedi boynum, Mezarının son toprağı, Son gözyaşındım.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Dönüşsüz Bir Gemi Kalkacaktı Bu Limandan şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Dönüşsüz Bir Gemi Kalkacaktı Bu Limandan şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Siiri haz alarak okudum cunku kusursuz kelimelerle icten duygularla ustaca islenmisti e resim de siirin hakini vermis ortaya hem dort dortluk siir hem nefis bir resimle harika bir tablo goz onune serilmis varolasiniz Saygilarimla
Yürek yaktı şiiriniz.Hüzünlü duyguların aktarıldığı dizeler Ve etkili yorum beni çok duygulandırdı.Gİdenle gidilmiyor maalesef. Nur içinde yatsın. Sağlıcakla kalın.
gül peri tarafından 10/8/2012 12:04:56 AM zamanında düzenlenmiştir.
Burkulmadı desem içim yalan olur.Öylesine içten bir şiirdi ki.Buna muhteşem yorum da eklenince sanatın şaha kalktığı görkemli bir resim çıkıverdi karşıma.
"Dönüşü olmayan bir gemi..." olarak başlıyor şiirin adı. Türk Edebiyatı'nda bu şekilde başlayan yazı ve şiirlerin anlamı bilinir genelde. Hüzün doludur, iç acıtır, can yakar.
Belki hüzün dolu bir hayatın kurgusudur güzel mısralarda anlatılan, belki bilinen bir yaşamın aktarımıdır. Hangisi olursa olsun bir hayat gerçeğinin mısralara damla damla dökümü olmuş sonuçta.
Şiir, duygunun gittikçe yükselen yoğunluğunda seyrediyor sürekli. Her mısra adeta ayrı ayrı yakıyor yürekleri. Böyle duygusu çok yoğun şiirleri fazla irdelemek, açıklamaya çabalamak; yorumlayan kişide de üzüntü yaratır.
Bu şiiri seslendirdiğimde çok zor çekim yapmıştım. O duygu beni de kaplamıştı çünkü...
Gidenin ardından duygulu, hüzünlü akmış satırlar... Yahya Kemal'in de dediği gibi: "Birçok giden memnun ki yerinden Çok seneler geçti, dönen yok seferinden"
Mateminde, Turgay hocamın hisseden yüreğinden gelen nefeslerle hissini yaşadık derinden... Sevdiklerimizi kaybetmek zor sözü bile nakıs kalır... Yüreciğimizde şiir söndürdünüz, dumanları hâlâ içimizde... Yürekten damıtılarak akan giryelerde dem buldu ruhumuz... Yürek özünüze sevgiler, hürmetler...
=================================================== e d i b / a h m e t
Güzel gönlü kutlarım.
Şiirinizi Beğendim.
............................... Saygı ve Selamlar.