(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şiirin başlığında ''Kızıl Elma'' yı görünce, siyasi bir şiir sandım. İsteksiz girdim sayfaya işin doğrusu. Ama baktım ki, dostluk benzetilmiş kızıl elmaya. Ne güzel bir benzetme. Çağımızda dostluklar, kızıl elma gibi hâyâl oldular. Yorumları da okudum elbet. Bunun bir lâtife olduğu belli. Güzel bir benzetme yapılmış. Tebrikler.
''Atıpta gönlümü incitme Ziya''
Bu dizedeki ''ta'' eki yanlış yazılmış.Doğrusu; ''Atıp da...'' olmalıydı. Zira dahi anlamındadır ve ta-te olarak sertleşmediği gibi, birleşik de yazılmaz.. Saygı ve selamlarımla. Beş pointi hak eden bir şiirdi.Verdim gitti.
Evet, dediğiniz gibi gönül puanımı verdim. Zira, puan vermek için baktığım da o bölüm kapalıydı. Şairler arasında dostluk çok güzel bir şey. Sayın Şiirlerin Ziyası' ile böyle tatlı tatlı atışmanız harika. Sitemizde eleşiriler, yorumlar, mesajlar hep böyle dostluk zemininde olsa ne güzel. Tekrar tebrik ve saygılarımı sunarım.
Mecit dost, Berlin'de piknik yapar, gülerek oyanayarak, Mehmet Ziya dost ise atıyla kılıcıyla kuşanmış çimlerinden geçer tüm haşmetiyle... Üstatların atışması bu işte... Pürnur olduk, coştum şiirlerle, atışmalarla, güzel dostluklarla... Hece şiirinin iki ustalar ustasından ne kadar güzel diyaloglar... İkinizin de kaleminden öpüyorum... Kalınız sağlıcakla...
Bin yıl geçse değişmez haçlının zihniyeti, Sürüyle gelirlerdi şimdi kör bir maşayla. Yediği tokatlardan öç almaktır niyeti, Ne idüğü belirsiz tasmalı bir paşayla!
Fitneyi görmeyenin kötü olur ahiri, Haine kucak açan iflâh olmaz bilesin. Ne Atam ne Şehidim hoş bulmaz zevahiri, Mirasını kullanan ona rahmet dilesin.
Zamane Türk gençliği ayaküstü uyuyor, Dostu düşmanı bilmez aklı fikri oynaşta. Vekil ettiğim kişi benliğimle oynuyor, Vatanıma göz diken iblis ile sırnaşta.
Eşekten doğar katır cinsiyeti üremez, Çektirme kılıcımı murdar ederim seni. Asalet tohumundan zehirli ot türemez, Çanakkale içinde Anzak’lardan sor beni.
Adalettir görevim yüreğim cihan şümul, Ezelimin ervahı titretir bu alemi. Uyansın artık o ruh yığılsın kumul kumul, Şairi kızdırmayın mızrak olur kalemi.
Yıkmak için ülkemi sapar binbir tekniğe, Bin çakalına bedel bir Sivas’ın Kangal’ı, Toparlan gidiyoruz Viyana’ya pikniğe, Ozan’a haber verin ateşlesin mangalı.
Derdin nedir arkadaş dalma fazla derine? Halimi soruyorsan bildiğin gibi değil. Çakallar kral oldu Aslan’ların yerine Gözümden akar yaşım, bildiğin gibi değil.
Vatandaşım çaresiz umut bağlar Anka’ya(!) Emeklisi, işçisi borçlu birçok bankaya Gülücükler dağıtır pişkin pişkin Çankaya(!) Doyurmuyor maaşım, bildiğin gibi değil.
Sırtlanlar yemek için birbiriyle yarışır Tilki kümes peşinde, sansar ile barışır İş parsaya gelince ortam biraz karışır Belâya girdi başım, bildiğin gibi değil.
Yetki verdim birine oyumu alıp kaçtı Zokayı yutan balık gözünü çok geç açtı Kurtların sofrasında meze olmayı seçti Ondandır bu telâşım, bildiğin gibi değil.
Evlâdım şehit düştü evim ıssız, virane Yetkili ağızlardan her gün aynı terane Hüzünlenen yüreğim söyletir şairane Çatladı sabırtaşım, bildiğin gibi değil.
Ne olacak şaşırdım versen bana bir akıl Bu gidişle ülkemde ne taş kalır, ne çakıl Bari sen keyfine bak kafana göre takıl Daim çatıktır kaşım, bildiğin gibi değil.
Al eline sopayı çek bunlara bir dayak Kırılsın kemikleri ne kol bırak, ne ayak Al beni de yanına kafam olmadan kıyak Sarsıldı temel taşım, bildiğin gibi değil.
Bu heykelin niye dikildiğini soran kişilere başhekim şöyle cevap verir: Hastane dışındakilerin durumu içerdekilerden daha kötü, bu heykel onların durumu ne olacak diye düşünüyor.
Akımış KARAymış rengine bakmaz, YILANın başını ezer MEHMEDiM, Şehidin kanını yerde bırakmaz, Yeniden bir destan yazar MEHMEDiM...
Yumuşak atların çiftesi pektir, Laf anlamayanın hakkı kötektir, Peygamber ocağı dünyada tektir, Kızdımı çok kötü kızar MEHMEDiM...
VATAN, BAYRAK için canımız feda, Dinle! bak, ne diyor? bize ŞUHEDA, Dillerde TEKBiRLER; En güzel NiDÂ, Hainlere çukur kazar MEHMEDiM...
Bunca şehit verdik kanıyor yaram, Kandan beslenene acımak haram, Af ile insafla hoş degil aram, Aklımdan geçeni sezer MEHMEDiM,
O nöbet tuttukça batmaz hiç güneş Millete evlattır, her gençe kardeş Her sehit mezarı bağrımda ateş Gördükçe hasretim azar MEHMED´iM...
Hain plan yapmış masa başında, Adice, alçakça hayal peşinde, Amaç; bizi bölmek! budur düşünde, Oynanan oyunu bozar MEHMEDiM...
Gözler bulutların ta ötesinde, Aslanım çakalın tam ensesinde, Yakında Kandilin en tepesinde, Yanık bir türküyle gezer MEHMEDiM...
Mecit Aktürk
Dalgalanır ALSANCAĞIM...
Avrupalı değilmişiz! Böyle demiş üç beş kindar Sebep belli! Türk Müslüman, devlet güçlü, halkı dindar Bakarkör mü, nedir bunlar? nere baksa orda Türk var
Dalgalan Ey ALSANCAĞIM! gökyüzünü öpe öpe, Sana kefen biçenleri yok ederiz tepe tepe...
İşiniz hep yalan dolan, aç tarihi oku ul.n! Bak gör kimler zulüm etmiş, kim sömürmüş etmiş talan, Oysa benim ecdadımdan şan şereftir bana kalan...
Dalgalan Ey ALSANCAĞIM! gökyüzünü öpe öpe, Sana kefen biçenleri yok ederiz tepe tepe...
Ağzınız hep köpük köpük, insan biraz hicap duyar, Barışgücü! askeriniz acımadan cana kıyar, İllâ kavga diyorsanız, kaçan namert, bize uyar...
Dalgalan Ey ALSANCAĞIM! gökyüzünü öpe öpe, Sana kefen biçenleri yok ederiz tepe tepe...
HASTA ADAM iyileşti, beklemiyor kapınızda, Hem alçak hem nankörsünüz, ihanet var yapınızda, Sömürdünüz her ülkeyi, kan izi var tapunuzda...
Dalgalan Ey ALSANCAĞIM! gökyüzünü öpe öpe, Sana kefen biçenleri yok ederiz tepe tepe...
Soykırımmış bilmem neymiş, hiç durmadan hep ürdünüz, Tarihi de tahrif edip, değerini düşürdünüz, Her sabırın bir sonu var, bak sonunda taşırdınız...
Dalgalan Ey ALSANCAĞIM! gökyüzünü öpe öpe, Sana kefen biçenleri yok ederiz tepe tepe...
Zor lokmayız, yutulmayız, haddini bil! bizi bırak, Afganistan, Filistin´de, Karabag´da olana bak, Her acının gözyaşının sebebi siz, sizin tuzak...
Dalgalan Ey ALSANCAĞIM! gökyüzünü öpe öpe, Sana kefen biçenleri yok ederiz tepe tepe...
Ahlâksızlık dendiğinde sizler her an hazırdınız, Bilinen şey, şaşırmadım, özürlü ve mazurdunuz! Temizlik ne bilmezdiniz, kirinizi kazırdınız...
Dalgalan Ey ALSANCAĞIM! gökyüzünü öpe öpe, Sana kefen biçenleri yok ederiz tepe tepe...
Siz Yahudi doğrar iken, bağrımıza basmışız biz, Nerde sizde utanacak, özür dileyecek o yüz, Ben yazarım, ben okurum, anlamıyor koca öküz,
Dalgalan Ey ALSANCAĞIM! gökyüzünü öpe öpe, Sana kefen biçenleri yok ederiz tepe tepe...
Çan çalarken vatanımda, bakın! sizde suskun ezan, Vicdanlı üç beş kişi var, içinizde doğru yazan, Var mı sizden daha dönek, daha sinsi, oyun bozan?
Dalgalan Ey ALSANCAĞIM! gökyüzünü öpe öpe, Sana kefen biçenleri yok ederiz tepe tepe...
Dostluk, barış, bilmezsiniz, bildiğiniz zulüm, hile, Derdiniz ne biliyoruz, savaşınız İslâm ile, Ben doğarken batan güneş, doğma artık!..güle güle...
Dalgalan Ey ALSANCAĞIM! gökyüzünü öpe öpe, Sana kefen biçenleri yok ederiz tepe tepe...
Ozan, ağır olmadı mı? hakettiler ben de yazdım, Gördüm kurulan tuzağı, tereddütsüz hemen bozdum, İki yüzlü olanları defterimden çoktan çizdim...
Dalgalan Ey ALSANCAĞIM! gökyüzünü öpe öpe, Sana kefen biçenleri yok ederiz tepe tepe...
Son sözüm sana arkadaş! düsmanını iyi tanı, Fırsat bulsa ezer bunlar, affetmezler hiç hatanı, Yapılacak şey bellidir; çiğnetmemek bu VATANI...
DALGALAN SEN ŞANLI BAYRAK! EY GÖKLERiN NAZLI SÜSÜ... ECDADIMIN YADiGÂRI, ŞEHiDiMiN SON ÖRTÜSÜ...
...Arkadaş, yurduma alçakları uğratma sakın; ...Siper et gövdeni, dursun bu hayâsızca akın.
Kardeş dedik adına nerede kardeşliğin? Sıkılmadan gidersin peşinden kalleşliğin, Hani vefakârlığın nerede özdeşliğin? Düz yoldan eğri yola it sapar bilmez misin?
Biliyorum ben senin sinende atan hini, Meğer ezelden beri içinde saklar kini, Aklını başına al ruh çağırmadan cin’i, Sürüden ayrılanı kurt kapar bilmez misin?
Bölücülük niyyeti durum ortada kain, Sözde özerklik ister pkk denen lain, Kendini adam sanar resmi mücerret hain, İhaneti kuduran, it yapar bilmez misin?
Hangi boş vaatlerle inanırsın zındığa, Uluç vatanseversen gömseydin ya sandığa! Şuursuzca yaptığın sığar mı hiç mantığa? Etsiz kuru kemiğe, it tapar bilmez misin?
Kurtuluş savaşında düşmanı senle vurduk, Ayyıldızın altında cumhuriyeti kurduk, İstiklâl marşı ile bayrağa selam durduk, Soysuz itin peşine, it kopar bilmez misin ?
Ne işi var çocuğun elinde sapanla taş, Sahip ol vatanına akmasın gözünden yaş, Ortalık karışırsa ne kafa kalır ne kaş, Taşan nehrin önünden, set kopar bilmez misin?
..Aklı selim vatanperverlere sözümüz olamaz. Amma velâkin,itin peşinden gidenlere bir sözümüz olacak elbet..
..Halka çağrı yapıyor soysuz itin eniği, ..İtlere tören ister haçlı bitin yeniği..
Ben ki; bir cihanşümul yayılmış şan, şerefim! Ben ki; içi gülistan, erdemliyim, Arif’im! Ben ki; ezelden beri insanlıkta zarifim! Ben ki; Tanrı dağına yazılmıştır tarifim!
Başıboş bırakılmış her yerde atar nutuk Ağzından salya akar kudurmuş, aklı yitik Seyreder bizimkiler gözü kör, dili tutuk Zaman gelir yargılar, astırır Arif sizi.
Kutsalımda istemem kokuşmuş pis leşini Çıkarır aç kurtlara yediririm döşünü And olsun ki; bir gürzle bitiririm işini Gürzüm ağırdır benim, kusturur tarif/sizi.
Bir sözüm var dinleyin, kardeş bildiğim millet! Aklınızı çelmesin pkk denen illet Yetmedi mi kaç yıldır yaşadığınız zillet? Kandırıpta peşinden, koşturur herif sizi.
Koyamaz kimse benim topraklarıma haciz Ne hürriyetime şerh, ne sınırıma taciz İdareci olanlar kalırsa buna aciz Canlanır asil ruhum susturur şeref/sizi.
Siirlerin Ziyasiyla, sayfalarimiz isiyor Zerre kadar süphe etme, sanma sözlerin batiyor Kalemine siir yazmak, ne de güzel yakisiyor Bil ki dostum bu deftere, varligin deger katiyor...
Her dizende bir manâ var, hatta sanki zor bilmece Cok kez günüm senle baslar, siirinle biter gece Üc dört kere okuyorum; dura dura, hece hece Hiciv sana göre degil, bazen sigortam atiyor :))
Dost dostun sözünden incinmez Mecit Bey kardeşim. Eğer dost bildiyseniz gönülden. Bu arada o rüyayı hep görelim. Tüm Kızılelmalara selam olsun. Kaleminizin mürekkebi bitmesin. Hayırlı iftarlar dilerim. Selam ve saygılarımla.
Zahirî şerleri hayra yorarak, Bir kalbi kırmaktan hep ettim hayâ. Süslü kâğıtlara taşlar sararak, Atıp da gönlümü incitme Ziyâ...
Dost, düşman herkese açık kapımız Say ki genim bozuk, böyle yapımız Dostlara satılmış gönül tapumuz İstersen inanma, de bu da riyâ...
____________________________ Gönlünüz hiç incinmesin değerli dostum, şiirin ortaya çıkmasındaki hikâyeyi çok iyi biliyorum:))) Mehmet Ziya dost işi biliyor, istiridyeden inci çıkartmakta da mahirmiş... Yürekten dökülenler çok ama çok güzel dost... Tastamam yüreğin kendisi inciler... Altın kalemin ve yüreğinle iyi ki varsın dost...
Mehmet Ziya olsun, diğer dostlar olsun, seni seviyoruz bunu bilesin değerli dostum... kalasın sağlıcakla...
=================================================== e d i b / a h m e t
DİZELERİNİZ HARİKAYDI ÜSTADIM. BAZEN BÖYLE OLUYOR İŞTE. OLMASA İYİ DE İNSANLIK HALİ BU... SÖZ SÜKUT İSE GÜMÜŞ ALTINDIR MİSALİ SİZ DE SÜKUT EDİN Kİ DEĞERİNİZ BİLİNE . SAYGILARIMLA...
Dedi kodu kıybet cahilin işi Aldırma etsinler sıkma canını Su-i zan paslanmış yüreğin isi Meşkul olup boşa verme anını.
Dostun attığı gül üzmesin seni İncitmek istamez bil tatlı canı Hoşca karşıla, sen dinle beni Gerçek dosttur ziya verir kanını..
Mecit dost neler oluyor bilmiyorum afaki bir şeyler yazmak istemedim ama Şiirleri Ziyası (MEHMET ZİYA) kardeşimiz incitmek istememiştir, umarım bir birinize nazire yapıyorsunuzdur.Her iki dostuda en kalbi duygularımla selamlıyorum Allah dostluklarını daim etsin SELAM ve DUA ile.
hallacı mansuru idama götürürlerken halk tabi dizilmiş adam nasıl idam edilirmiş onu seyretmek için
tabii bir yandanda taşlıyorlarmış o; İLAHİ bilmiyorlar bilseler yapmazlar diyormuş fakat kendisini çok iyi tanıyan dostlarından bir taneside iyi niyetli olarak ve hatta gözyaşları içinde gül atmış hallaç aaaaaaahhhh demiş ne olduda bağırdın diye sorunca yanındakiler dostun attığı gül bile olsa taştan daha çok acıttı demiş
bu da öyle olsun varsın dostum yahu.. gül attılar deyiver gitsin.. :)) amma acımasında :))
YÜREK SESİ SAYFAYA DÜŞMÜŞ BİZE OKUYUP KUTLAMAL DÜŞER... MAHİR KALEMİN VAR OLSUN... DÜNYA FANİ DOSTLUKLAR HANİ DİYESİM GELİYOR... HAYATTTA DOSTLUKLAR HEP BİR ÇIKAR İLİŞKİSİNE DAYANIYOR... EN İYİ DOSTLUKLARSA ALLAH İÇİN BİR BİRİNİ SEVME ŞİARINA DAYANIYOR... BU DUYGULARLA SAYFANA SELAM VE SAYGILARIMI BIRAKIYORUM... KALEMİN DAİM OLSUN...
DEĞERLİ DOST YÜREK, USTA KALEM, DİLDE KEMİK YOK Kİ HER YANA DÖNER,KİM NE DERSE DESİN MÜKEMMEL BİR KALEMSİNİZ BEN KRNDİ ADIMA ÖYLE GÖRÜYORUM,ŞİİRLERİN ZİYASI DEĞERLİ HEMŞERİMDE ÖYLE YERİ GELDİĞİNDE TAŞI GEDİĞİNE KOYMAKTAN HİÇ ÇEKİNMEYEN SAĞLAM YÜREĞİ VARDIR. SEVEN DE SEVNEYEN DE SAĞ OLSUN, BU DÜNYA DA HİÇ BİRİMİZ BAKİ DEĞİLİZ, BAKİ KALACAK OLAN BİR KAÇ İYİ KELAM, ÖLÜRSEK RAHMETLE ANILMAK,İNŞ ONUNU BAŞARABİLİRİZ.TEBRİK EDİYORUM GERÇEKLERİ İÇEREN HAKLI İÇ DÖKÜMÜ DİZELERİNİZİ USTA KALEMİNİZİ,YAZAN VESİLE OLAN YÜREKLERE SAĞLIK BAŞARILARINIZ DAİM OLSUN.HAYIRLI SABAHLAR. SAYGIMLA.
''Atıpta gönlümü incitme Ziya''
Bu dizedeki ''ta'' eki yanlış yazılmış.Doğrusu; ''Atıp da...'' olmalıydı. Zira dahi anlamındadır ve ta-te olarak sertleşmediği gibi, birleşik de yazılmaz..
Saygı ve selamlarımla. Beş pointi hak eden bir şiirdi.Verdim gitti.