(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
masal - ölü balon- mektup şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
masal - ölü balon- mektup şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Balonlar ölmez, deli; deyip şiirin ziline basıp kaçmak var bu şiirde ya papuçlarımın beni taşıyacağından emin değilim, o yüzden zillerden uzak durdum şair.
Bu kalemin sesini hep sevdim ben ama son şiirlerde daha bir güne basıyor sanki kelimelerin ayakları ve bunu uçan balonlar, elsiz ayaksız mektuplarla, yerde seken martılarla yapıyor üstelik. Sembolizme bir yaklaşım? Çağdaş şiire bir dokunuş? Hepisi bir arada belki de bilemem ama beğeniyle takip ediyorum.
Şaire şiir güzelliği için teşekkürlerim, içten tebriklerim ve saygımla...
Bu şiire çok konuşmak istiyorum... Uzun zamandır kendime sustuklarımın kat be kat acısını çıkarırcasına, yeni bir dil yaratırcasına konuşmak istiyorum.. Öte yandan havadan sudan olmayan bir şeyler yazmak düşüncesi ağır basıyor içimde... Bu muhteşem üçlünün söylediklerinin derinliğinde nerelere gittiğimi bir bilsen... Şair işte, dedim içimden ve yankısını sayfana düşmek istedim usulca... Dinlemeye pek imkanımın olmadığı, çoğunu düşlerimde yazdığım ya da kitaplardan okuyabildiğim masallar, ipinin ucunu çok evvelden kaçırdığım balonlar ve her zaman içimde ukde kalan bir ucu yanık mektuplar... Şimdi hangi bir eksiğime yoğunlaşmalıyım ki ben?.. Hangi birini seçsem diğerinin yitikliğini büyütmem, bilemiyorum... İnsanın bir nevi duygusal gelişimini de gördüm üstelik burada... Her çocuk bir masalı olsun ister, azıcık büyüyünce bir balonu ve nihayetinde kendini en özel hissettiği bir mektubu... Aşama aşama seyreder bu gelişim, birini eksik yaşayanın yitikliğini de hangi şiir doldurabilir, bilmiyorum... Hayta çocukların bozduğu kapı zillerini görünce tatlı bir gülümseme sardı beni anılarıma göçen... Vay be dedim mekanlar farklı olsa da çocukluk aynıymış... Hayta bir çocuktum ben de kapı zillerini çalıp kaçma konusunda... Nerden bilebilirdim ki o vakit bir başkasının beklediği mektuba dair umudunu da çaldığımı... Hayıflandım... Koray ağabey, hadi bir masal yaz şimdi, balonları hiç patlamayan, ipin ucunun elimizde olduğu, sandığımızın karşılıklı mektuplarla dolduğu bir masal yaz... Hiç olmazsa ona inanayım da bir umudum olsun güzel günlere dair... Ah, bir de havadan sudan konuşmayacaktım güya!.. Bağışla içindeki çocuğu büyütemeyen biri olarak balon ve masal dedin mi aklım gidiyor... ... Tebrik ve her dem artan sevgimle...
Barış Güvercini tarafından 7/16/2012 2:10:36 AM zamanında düzenlenmiştir.
şiirin derinliğine öyle bir inmişsin ki kardeşim belki bu şiiri bundan sonra okuyacaklara bir bakış açısı yaratmışsın bu etkin yorumunla. çok teşekkür ediyorum .
Uçan 'ölü' balonlarına asıyorum düşlerimi bundan böyle dostum.. masallarını dünyanın bütün sokaklarında gezdiriyorum.. bir ayraç gibi açıp denizleri,okyanuslarda yüzdürüyorum 'KÖRKÜTÜK MIRILDANMALARINI DA' sırasında hayta bir çocuğa gülümsüyorum..terkisinde kanayan yarana melhem oluyorum.. böyle katlanıyor ruhum yaşama.. taptaze,yepyeni düşçiçekleri açsın gülüşünde dostum,açsın ki,bu mavisi eskimiş, güneşi çalınmış dünyanın gövdesine,parlak umutlarla ve düşyıldızlarımla selamlayayım seni bundan böyle..Sevgilerimle..
şiirin ziline basıp kaçmak var bu şiirde ya
papuçlarımın beni taşıyacağından emin değilim,
o yüzden zillerden uzak durdum şair.
Bu kalemin sesini hep sevdim ben ama
son şiirlerde daha bir güne basıyor sanki kelimelerin ayakları ve
bunu uçan balonlar, elsiz ayaksız mektuplarla, yerde seken martılarla yapıyor üstelik.
Sembolizme bir yaklaşım? Çağdaş şiire bir dokunuş?
Hepisi bir arada belki de
bilemem ama beğeniyle takip ediyorum.
Şaire şiir güzelliği için teşekkürlerim,
içten tebriklerim ve saygımla...