(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
* BİR VARMIŞ... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
* BİR VARMIŞ... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Zordur bu zamanda kadim dost bulmak Kaf dağı ardında, tadı dostluğun... Bulana ne mutlu; Hakkı mest olmak "Bir varmış, bir yokmuş" adı dostluğun...
Önce yaka silkmiş riyâkâr yüzden Sonra kâhır etmiş, içi boş sözden Bakmış ki olmuyor, kaybolmuş gözden Görünen gölgesi, cıdı dostluğun...
Şimdi erişilmez; bir serap, yıldız Her dost dendiğinde içim eder cız Bugünküler halsiz, çelimsiz, cılız Kalmamış hiç "eti, budu" dostluğun...
Değerli yüreğinize sağlık Mecit bey. O kadar hak yazılmışki her kelimesine alkış tutuyorum. Malesef dostluk kelimesi kelimelerde kelmış. Sen canım deyip sarılıyorsun dostluk adına, canın çıksın diyor oda sana. Dost dost diye nicesine sarıldım, benim sadık yarim kara topraktır. Demiş değerli ozanımız AŞIK VEYSEL. Ruhu şar olsun. Çok güzel kaleme almışsınız dostluğu, kutlarım yüreğinizi. Selamlar Saygılar Allâh'a emanet olun... Allahın selamı üzerine ve hepimizin üzerimize olsun İnşallah...
değerli kardeşim yine güzel bir şiir ve güzel bir konuya değinmişsiniz biryerlerde hala vardır mutlaka dostluk kırıntıları çünkü olmazsa olmazlaeındandır dostluk hayatın örtmeyelim üstünü lütfen olurmu selam ve saygılarımla dost yürek
Değerli abim bu konuda söylenecek o kadar çok şey var ki;ancak düşünüyorum da ,ne yazayımda arkadaşlığın mühim bir konu olduğunu en etkili şekilde belirtmiş olayım... Öncelikle hakiki " DOST" şüphesiz ki ALLAH taaladır...Nice evliyalar ,nice raviler bildirmişlerdir ki,kainattaki her canlıda ALLAH taalanı gücü idrak edilir...Hatta Cenabı hak bizzat ayetinde söylüyor "Her canlı kendi diliyle beni zikreder" diye....Buna göre ,ağaçlar ,taşlar kuşlar hatta yılanlar bile Allahı zikreder ki ,bu anlamda her canlıda ALLAH C.C yi tefekkür etmek gerek...Öyleyse ;bir hayvanda ,bir ağaçta bir ot ta ALLAH taalanın gücünü görmek varken ,nasıl olurda bir insanda "arkadaşlıkta" bunu göremeyiz...İnsana kıymet vermemek temelden yanlış bir anlayıştır....Her insan müslüman fıtrat üzre doğar .Fakat olaki o insan yaşadığı çevre yada atasının inancı farklı ise olurda ,diyelimki hırıstıyan oldu...Ancak ,ileride olurda bir şeyleri idrak eder de müslüman olmayı seçerse ALLAH o kulunu sever; çünkü ,islamiyet ,islam ALLAH taalanın "HAK" isminin tecellisidir...Her yaratılmış insan ki,bir diğer insanla selamlaşmış olsa dahi arkadaşlık adına arada bir ALLAHIN ismi olan "HAK" ismi tecelli eder ...Bu sebeble ülemalar der ki; fazla arkadaşım olmasından korkarım...Sebebi ise ;arada "HAK" olurda o nun hakkını ödeyememekten korkarım diyedir.... Hani bilirsin Hz ibrahim asla tek başına sofraya oturmazdı;birgün bir müşrik gelir karnı açtır ,fakat müşrik olduğunu bildiği için Hz ibrahim ona yemek vermez ,adam ordan uzaklaşırken; cebrail gelir derki ya ibrahim ALLAHIN sana selamı var diyor ki; o kulum müşriktir ,böyle olduğu halde ben onun rızkını veriyorken sen nasıl olurda ona yemek vermezsin...Bunun üzerine Hz ibrahim adamın arkasından koşar yetişir onunla birlikte yemek yer,bu olay üzere o müşrikte islamı hak yolunu seçer...Yani islam dininde hiç bir insana sen şöylesin sen böylesin diyerek baskı yapmak gibi bir şey yoktur; adama derler ki;"yoksa beni senmi yarattın"...Ancak kişinin topluma zararı varsa ,hırsızdır ,sapıktır v.s v.s işte bu tiplere ALLAH için müdahele edilir...Hatta o tiplerden uzak durulur çünki doğru yolda olmayan o kişi er yada geç ALLAHIN gazabına hak ettiği şekilde uğrayacaktır..ALLAH taala bunlardan uzak durun demesinin sebebi ona vereceğim bela size sıçramasın diyedir.Ben sana akıl verdim ve uyardım neden uzak durmadın diye payını alırsın...İlk başta dedim ya bu konu çok uzar .Kısacası "arkadaşlık aziz bir makamdır" öyle basit birşey değildir...Ancak şiirde anlattığınız gibi artık anlamını yütürmiş durumda.Ne diyelim oda zamane işte...İzzeti nefs ön planda ...ALLAH diyerek arkadaşlığa ,sevgiye önem verilmediği müddetce bir olmamız biz olmamız mümkün değildir....AYRICA ŞUNUDA İLAVE ETMEK İSTİYORUM....PEYGAMBER EFENDİMİZ HZ MUHAMMED A.S NİN HARİCİNDE TÜM İNSANLAR SÖYLEDİĞİ HER SÖZDEN DAHİ SİGAYA ÇEKİLECEKTİR....BU YÜZDEN HERKES KALBİNİ MUHATAB ALSIN ARKADAŞLIK HAKKINDA ,İNSANLAR HAKKINDA KİM NE YAZIYORSA ,YAZDIĞINA DİKKAT ETSİN...BAŞKA SÖZÜM YOKTUR ...SELAMLAR ,SAYGILARIMLA....
Muhteşem!..Her dostu bulabilmek için çok şeyler paylaşmak lazım...sınavlar ve tanımlar, istediklerimiz değişken olduğu müddetçe biraz zor buluruz...Aklımızın alamayacağı hasletleri gördüğümüzde insanlar için '' bu da çok safmış ''ibaresini yapıştırdığımız müddetçe biraz zor buluruz gerçek dostu...Kaleminiz hiç susmasın efendim.Saygılarım sonsuz...
Dostlar iyi günde belli olmaz Mecit Kardeş. Dostlar kara günde belli olur demiş atalar. Bir bildikleri vardır her halde. Şiirinizi tebrik ederim. Selamlarımla.
Değerli Mecit bey değerli üstad Ne güzel bir şiir böyle,yürek sesini hissettim yüreğimde,kalemi ağlıyor harika bir şiir yüreğinize sağlık,kaleminiz daim olsun, Tüm güzellikler sizi bulsun üzülmeyin mutlu olun her daim.
Yine özenle hazirlanmis, emek verilmis bir yorum. Yine, herkesin kendinden birsey bulabilecegi, bir pay cikarabilecegi bilgiler ihtiva eden dizeler. Ve yine, beni mahcûb eden iltifatlariniz.
Hepsi icin cok tesekkür ederim.
Bu siirdeki amacim, ÖRTELiM ÜSTÜNÜ derken, düsünmeye sevkederek, DOSTLUGA GEREKEN ÖNEMi verelim demekti elbet. Umarim yarinlar daha dostca, daha kardesce olur. Insanlar, zaten zor olan hayat sartlarini, gereksiz yere daha da zorlastirmamali diye düsünüyorum.
Sunabilecegim tek sey, PEMBE BOYAM. Tereddütsüz ve can-i gönülden ikrâmim olsun efendim.
Günün seçkisine oynuyorsunuz ha üstad. Nefessiz okudum.O kadar zamana uygun bir şiir ki, riyakarlıklarla dolu bir dünyada gerçek dost bulmak o kadar güç ki.Benim artık dostlarım kalem dostlarım, gönül dostlarım.Saygımla.
Gercek dostu bulanin kendinden gececek derecede sevinmesi HAKKI degil mi yani? Sen bana itiraz mi ediyorsun? :)) Mesela, ben seni buldugum günden beri dügün bayram yapiyor(d)um. Bu yorumundan sonra dügün bitti, misafirler gitti :))
3-4 harften onca ayak cikarmisim daha ne istiyorsun? :)) Kizdirmaya devam edersen;
* BÜYÜKLÜ kücüklü YAZAR gözlerini BOZARIM biiiiiir *Cok "K" li bir siir yazarim, kekeme olursun ikiiiii *Giderim daha da gelmem üüüüüüüüüc :)))
Gelinin NAZLISI aglayarak gider, Sair'in NAZLISI aglayarak yazar :))))
dostum gömdün ya diriri diri toprağa :-)) sanal manal işte aziz dost gerçekten harika anlamlı dizelerdi yüreğine sağlık kutlarım....saygılarımla dostça kal...
dost , dost diye nicesine sarıldım.. benim sadık yarim kara topraktır.
.diyen aşık veyseli anmadan geçmiyelim.. dost..kara gün için olmalı..kara toprak gibi...ak günde ak kaşık olanlar.. kara günde çatal olurlar... bunu bilir bunu derim.. hakiki dost almadan veren değil mi.. o zaman almadan veren sadece cana tek dost olan ALLAH..gerisi teferruat:))
Kaf dağı ardında, tadı dostluğun...
Bulana ne mutlu; Hakkı mest olmak
"Bir varmış, bir yokmuş" adı dostluğun...
Önce yaka silkmiş riyâkâr yüzden
Sonra kâhır etmiş, içi boş sözden
Bakmış ki olmuyor, kaybolmuş gözden
Görünen gölgesi, cıdı dostluğun...
Şimdi erişilmez; bir serap, yıldız
Her dost dendiğinde içim eder cız
Bugünküler halsiz, çelimsiz, cılız
Kalmamış hiç "eti, budu" dostluğun...
Değerli yüreğinize sağlık Mecit bey. O kadar hak yazılmışki her kelimesine alkış tutuyorum.
Malesef dostluk kelimesi kelimelerde kelmış. Sen canım deyip sarılıyorsun dostluk adına, canın çıksın diyor oda sana.
Dost dost diye nicesine sarıldım, benim sadık yarim kara topraktır. Demiş değerli ozanımız AŞIK VEYSEL. Ruhu şar olsun.
Çok güzel kaleme almışsınız dostluğu, kutlarım yüreğinizi. Selamlar Saygılar Allâh'a emanet olun... Allahın selamı üzerine ve hepimizin üzerimize olsun İnşallah...