(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
* BERAT... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
* BERAT... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Her sevabin ecri olmasi gerek diye dusunuyorum. Ucuncu dortlukte, ecrin serbeti derken ecir hangi anlamda kullanildi, kelime anlami nedir? 5. Dortlukte "mana gozuyle bul... Ve kalp otagindan kov... " Seklinde olsa vurgular daha iyi olur gibi geldi bana. Altinci dortlukte ilk iki dizenin pozitifligi yaninda ucuncu dizede kulun nasil olmamasi gerektigi degil de nasil. Olmasi gerektigi yazilmis olsa gul yuzlu resul dan sonra daha guzel olurdu.
Bu elestirilerim siiri begenmedigim anlamina gelmiyor dostum. Hissettigin duygulari hissetmek icin neler vermem.
Dostum ben de ilk dortlukteki ifadenden bahsediyorum zaten, ecir kelimesini sevap anlaminda kullandiysan, sevabion sevabi verilir demis olursun ki bu anlamsiz bir cumle olur. Ecir kelimesi "karsilik" anlamindadir ve iyiliginde kotulugunde ecri vardir. Dolayisiyla her ecrin bir sevabi degil, her sevabin bir ecri vardir seklinde yazilmali.
Ben HER ECRiN SEVABI OLUR demedim ki dostum. Ayrica ecrin serbeti derken ecri hangi anlamda kullandigimi sormustun, SEVAB anlaminda oldugunu söyledim.
ECRiN dört kelime anlami verilmis. Bunu ben söylemiyorum, sözlükler böyle söylüyor. Yapilmasi gereken kelime anlamlarini yerli yerine kullanmak.
Birinci dörtlükte;
"Ecrin" sevabi verilir kat kat "Iyiligin" sevabi verilir kat kat
diger dörtlük;
"Ecrin" serbetini icelim bugün "Mükâfatin" serbetini icelim bugün
Insan aldigi ödülü "SULA" ma tabirini bilirsin. Mükâfatin mutlulugunu ne icerek kutlar, o da kisinin kendi takdirine kalmis.
Yanlisim varsa cahilligime ver USTAM. Ama sahsen nerde hata var cözemedim. Sen de bilirsin ki inatci degilimdir. Ama ikna olmadan HAKLISIN diyemiyorum dostum. Buna ragmen HAKSIZSIN da demiyorum. Öyle ya, ben hakim degilim ki :)
Ama istersen HAKKI ikiye bölelim de sen de rahat et ben de. Sagdan soldan bakanlar var :)) Ele güne rezil oluyoruz kardesiim :))
ilk dörtlükteki ecir "iyilik" manasinda, diger dörtlükte ise sevap(ücret) anlaminda kullanilmistir.
Bir isci ücretini aldiginda ickiyle kutlayabildigi gibi, bir mü'min ibadeti karsiligi aldigi sevabi serbet ile kutlayabilir. Burada SERBET kelimesi Süleyman Celebi Hazretlerinin mevlid-i seriflerindeki SERBETE atiftir. Kastedilen, mükafatin agizda birakacagi taddir. Kalbe verecegi insirahtir, huzurdur.
Önerilerinden birini uygun gördüm, degistirdim. Digeri icime sinmedi, öyle biraktim degerli dostum.
Bu aralar ilhamsiz yaziyorum. Kalitede düsüs o yüzden olsa gerek.
Elestiri ve önerilerin icin her zaman oldugu gibi can-i gönülden tesekkürler.
Selam ve DUA ile...
Ecr (Ecir) Ne Demektir?
İyilik, mükâfât, ücret, karşılık. Allahü teâlânın râzı olduğu, beğendiği işleri yapanlara verdiği sevâb. Allahü teâlâ Kur’ân-ı kerîmde meâlen buyurdu ki: Biliniz ki, mallarınız ve çocuklarınız sizi imtihân etmek için verildi. Allahü teâlâ iyiliklerinize karşılık, size çok büyük ecr verecektir. (Tegâbün sûresi: 15) Allahü teâlâ, insanların yaptığı işleri iki kısma ayırdı. Bir kısmını beğendiğini, bunları yapanlardan râzı olduğunu, her iş karşılığında, bunlara nîmetler, râhatlıklar, iyilikler vereceğini vâd etti. İşte iyiliklerin ölçü birimi ecr ve sevâbdır. Dün yâda yapılan her iyiliğe karşılık olarak, âhirette çeşitli miktârlarda nîmetler verilecektir. Nîmetlerin verileceği yere Cennet denir. (Şehristânî, Nesefî) Haramlara hiçbir zaman ecr verilmeyeceği gibi, özürsüz haram işleyen muhakkak günâha girer. Haramlardan, Allahü teâlâdan korktuğu için sakınıp vaz geçen sevâb kazanır. (Nablüsî, Muhammed bin Ebî Bekr)
Bir fıkıh terimi olarak "kurulan bir iş akdine istinaden, ücret karşılığı belirli bir işi gören işçi" anlamına gelir Ecîr, yapılan işin ölçüsüne göre
ecîr-i hâs ve ecîr-i müşterek kısımlarına ayrılır Ecîr-i Hâs: Yapılan iş sözleşmesi işçinin belli bir süre işveren için çalışmasını konu alıyorsa, yani işçinin belli bir zaman diliminde emeğini işverenin emrine tahsis etmesi gerekiyorsa, bu işçiye ecîr-i hâs denir Böyle bir işçi, emeğini tahsis ettiği zaman diliminde başka bir iş yapamaz Günümüzdeki devlet memurları, sanayi ve tarım kesimi işçileri ile günlük işçiler bu kapsamda mütalaa edilir Ecîr-i hâs, çalışmaya hazır bulunmakla ücrete hak kazanır Bu nedenle, işverenden kaynaklanan sebeplerle işe başlayamazsa yine de ücreti hak eder Ecîr-i Müşterek: Yapılan sözleşme, işçinin belli bir süre emeğini tahsis etmesini değil de, belli bir işi görmesini konu alıyorsa, o takdirde bu işçiye ecîr-i müşterek denir Bu tür bir sözleşmede işçi, aynı anda birden fazla iş sözleşmesi yapabilir Terzi, dişçi, doktor, tamirci gibi ücret karşılığı bir hizmet ifa eden esnaf ve sanatkarlar; ücret karşılığı iş takibinde bulunan vekil ecîr-i müşterek grubunda yer alır İşi tamamlamakla ücrete hak kazanır.
Şeytanlar bağlıyken, melekler yakın Rabbinden af dile, hayânı takın Hedefi bu gece tam vursun okun Nefislere kefen biçelim bugün...
Bil ki imansızsan, kuru bir dalsın Aldırma nanköre gaflete dalsın Rahmet deryasına kadehler dalsın Ecrin şerbetinden içelim bugün...
berat..af demek..affı mağfireti gazabını kuşatan o büyük varlığın o imparatorun merhamatine sığınıyor..bu güzel günde bu anlamlı şiirine allah için yazdığım kısa akrostiş şiirimi paylaşıyorum.. rabbim hepimizi affıyla muzaffer eylesin ....kazananlardan olalım inşallah
kaleminiz daim... yüreğiniz hep var olsun...saygılarımla
DİLİMDEKİ TEK SÖZÜM
A lemlerde hikmetin L evh-i Mahfuz da ilmin L ahza da ol emrin A llah diyen şu dilim H aşrındaki tek sözüm
Yazdigi her siirde kelimelere akrobatik hareketler yaptiran, dans ettiren Gülsah kardesim eminim ki bu derde de bir cözüm bulur. Tabi siir yazmaktan problem cözmeye vakit bulabilirse :)
Hani sen hic evden DISARI CIKMIYORDUN. O insan müsveddelerinin arasinda kalma becerisini nasil gösterdin bakiim? :))
Aynen belirttigin gibi maalesef Gülsah kardesim. Hani düsünüyorum daa, uygun bir gezegen ve donanimli bir arac bulabilsem cekip gidecegim bu dünyadan :)) KIZMA CANIIM, dostlari geride BIRAKMAM tabi. (yer durumuna bagli yine de :)) )
Dertlere ve kötülere inat gülümse bakayim :)
Söz, bu Berat gecesinde sana da DUA edecegim. Yine de isimi zorlastirma emi? :))
Çok anlamlı bir eserdi.
Yürek sesiniz daim olsun.
Selam ve dua ile...