İblis’se idrakini çepeçevre kuşatan Tesadüf sanır bedbaht; hayat veren, yaşatan Gören göze ibrettir gölgesine taş atan... Tozu dumana katan dinlemez gönül, hatır Ölümü unutana Azrâil hatırlatır!
Ne saati gözetler, ne takvimden gün sayar Ecel denen o vakit ona mahsus bir ayar Vade tamam olunca gözler usulca kayar... Müşahede edene hüzün verir, ağlatır Ölümü unutana Azrâil hatırlatır!
Nice nankörler gördü vîrâne koca dünya Kimi, sıksaydı taşı suyu çıkardı güya! Kimi, bitmez sanırdı heva süsleyen rüya... Alırken son nefesi sökerek, çatır çatır Ölümü unutana Azrâil hatırlatır.
Şayet niyet halisse, öğrenmek ise murat Akleden insan için bir okuldur kâinat Gaflette ısrar ile münkir etse de inat... Sayfa sayfa hakikat...Sarsıcı her bir satır Ölümü unutana Azrâil hatırlatır!
İsteyen dudak büksün, desin "sözün âfâki" Boşalan kadehleri doldursun yine sâki Birgün kapı çalınca farkedilir illâ ki Kim derse herşey baki, mahşer, sırat tevâtür Ölümü unutana Azrâil hatırlatır!
Farzedin bana ait; vazgeçtim hakkımdan ben Size hediyem olsun bu devasa gezegen Unut dese de bazen cilve satan taze ten... Salâlar sadasıyla kulakları çınlatır Ölümü unutana Azrâil hatırlatır!
"Zaman" denen aslında ömür eleyen elek Takdîr-i ilâhi’dir, sürer kıyamete dek Nice Nemrut’lar vardı; korku bilmez, gözü pek... Sanırdı ölmeyecek; döküldü patır patır Ölümü unutana Azrâil hatırlatır!
Gönül penceresinden bakıp bitip solana Gerçeği "hece"ledim; selam olsun alana Sözüm, marifet sanıp felekten gün çalana... Diyemem ki "aldırma, us’u uykuya yatır!" Ölümü unutana Azrâil hatırlatır!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
* ÖMÜR ELEĞİ... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
* ÖMÜR ELEĞİ... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
oysa; idamını bekleyen mahküm gibi geçmeyen kısır saatlerimin sonunu sabırsızlıkla bekliyor aklım kaç zaman devirecek günü geceye sarmalayacak hangi hüznü mutluluk hecesine
isyan değil elbet yüreğinin fetvası az da olsa umut işte hep acı yaşadı ağma gözlerim şahit oyunlar hayat sahnesinde sergilendi bertaraf oldu saklanan keşkeler kim derdi ki, bir gün bir bir dizilecek yumak olup dolanacak boynuma anıların izleri….
Şimdi tek basamaklı yokuşta yaşlanıyor gençliğim ihtiyar yüreğimle,
n.altın BİNGÖL EREĞLİ .... 08/06/2012
Deyerli üstadımcok güzel bir eser okudum yureyin kalemin var olsun saygılarımla mevlama emanet ol
idamını bekleyen mahküm gibi
geçmeyen kısır saatlerimin sonunu sabırsızlıkla bekliyor aklım
kaç zaman devirecek günü geceye
sarmalayacak hangi hüznü mutluluk hecesine
isyan değil elbet yüreğinin fetvası az da olsa umut işte
hep acı yaşadı ağma gözlerim şahit
oyunlar hayat sahnesinde sergilendi bertaraf oldu saklanan keşkeler
kim derdi ki, bir gün bir bir dizilecek yumak olup dolanacak boynuma
anıların izleri….
Şimdi tek basamaklı yokuşta yaşlanıyor gençliğim ihtiyar yüreğimle,
n.altın BİNGÖL EREĞLİ .... 08/06/2012
Deyerli üstadımcok güzel bir eser okudum yureyin kalemin var olsun saygılarımla mevlama emanet ol