(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
⚘KOŞUMUZ VARDIR!⚘ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
⚘KOŞUMUZ VARDIR!⚘ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Yazdigi biri birinden güzel siirleriyle farki farkedilen ve sitenin tüm üyelerinin SiiR SÖLENi BAHCESi' ne cevirdigi ESER ÜRETiM MERKEZi ÜSSÜ 'nün sahibesi, USTA bir kalemin gecenin bu vaktinde sayfami ziyareti büyük bir ONUR.
Tesekkür ederim degerli DOST.
SAYGILARIMLA...
= SEVİN GÖZLERİN AYDIN =
Sevdamın hatırına ne dediysen he dedim Sen kendini hükümdar beni de kölen saydın Yıllarca belki diye umut lokması yedim Bırakmadın huyunu bıktım içimi baydın Vazgeçtim senden artık sevin gözlerin aydın.
Kendim değerden düştüm sana değer verdikçe Utandım yüreğimden eller beni yerdikçe Gurbete gurbet kattın yakınına erdikçe Vuslata geçit vermez yolları bölen faydın Vazgeçtim senden artık sevin gözlerin aydın.
Atmaca pençesine düşmüş serçe misâli Görenleri ağlattı çırpınışımın hali Boşuna niyet etmiş gönlüm sana visâli Ele avuca sığmaz dörtnala koşan taydın Vazgeçtim senden artık sevin gözlerin aydın.
Karun kadar zengindi bu can sabırdan yana Bırakmadın zerrece benden hayır yok sana Elde yedek gözüyle bakmışsın meğer bana Oysa Gönül vadimde mağrur akan bir çaydın Vazgeçtim senden artık sevin gözlerin aydın.
Mihmanmışım gönlünde payidar olamadım Derya kadar sevginden tek damla alamadım Gözüne girdim ama düşmeden kalamadım Ettiğin yeminlerden Hakk’tan korkusuz caydın Vazgeçtim senden artık sevin gözlerin aydın.
Nisan ıslağı gözüm ağladığımı sanma Çok özlemiş bekliyor diyen dillere kanma Takvimde ki tarihe bakıp faydasız yanma Bilemedim yoluma döşenmiş tuzak raydın Vazgeçtim senden artık sevin gözlerin aydın.
Âlemşah olsan bile değerin yok gözümde Hükmüme idam versen aman olmaz sözümde Namertliğe hoş görü yoktur benim özümde Beni kalbimden vuran oku fırlatan yaydın Vazgeçtim senden artık sevin gözlerin aydın.
Hadi git bundan sonra ne istersen onu yap İster doğru yoldan git, ister yanlış yola sap Kimi dilerse gönlün baş tacım de ona tap Zühre yıldızım idin yazık meçhule kaydın Vazgeçtim artık senden sevin gözlerin aydın.
Gönülden yazılan şiirlerişn okuması insana ayrı bir haz veriyor. Uğur böceği konacağı yeri çok güzel biliyor. Tebriklerimi bıraktım şiirin ayak ucuna.Başarınız daim olsun. Sağlıcakla.
Şair olup Şiir yazmak kolay mı sandın ? İki satır karalamayla olay mı sandın ? Seni bilen bilir,kendini ispata gerek yok Anlatma kendini boş yere,söze gerek yok.
Dağlar aştım, Nehirler geçtim ! Hikaye Ormanlar, taşlar, bütün varlık, bahane Güller, kuşlar, çiçekler, kainat şahane Anlatma kendini boş yere,söze gerek yok.
Yaşadığını dök! Kalemle deftere yaz bakalım. Sanki dünyada tek sensin,kazık çak bakalım. Yürek yakmayı ne sanıyorsun ? Yak bakalım ! Anlatma kendini boş yere, söze gerek yok.
İlham gelecek kağıtlar yırtılıp atılacak Kalp var sevilecek, kalp var satılacak Yazmazsan aklına geleni kenara , unutulacak Anlatma kendini boş yere, söze gerek yok.
Söze gerek yok, bazen susmak evladır Susmayı bilmezisen, pusmak evladır Seni konuşturan sen misin ? Yoksa Mevladır Anlatma kendini boş yere, söze gerek yok.
Günün şiirini kutluyoum. 36 yorum, 336 okuma alan şiire biz ne diyebiliriz ki? Halk okmuş ve beğenmiş. Selamlarımla. kaleminiz dert göremsin. bize ancak tebrik etmek düşer.
Varlığında bulunan bir zerreyim artık Dualarım Kaf Dağı’nda inzivada Uzaklaştıkça ağırlaşan bir hasretin Terk ettikçe üzerime serilen anıları Coşkusunu dağlara savuran gölgenle sevişir
Yâr
Gir koynuma Nefesim kokuna acıktı Eşgalsiz bir aşkın diyarına göçüyor ömrüm Yüreğindeki gardiyanın canına susamış Nedameti kınında taşıyan bir savaşçıyım şimdi
Dostlugunun degeri cok daha farkli ve anlamli olan ÜSTADIM,
ziyaretinizle kardesinize büyük mutluluk ve onur, sayfama da renk verdiniz. Cok tesekkür ederim.
Kalemi kâvi bir ÜSTADIMIZ olarak, siz de, her gün güne düsmeyi hakeden cok güzel eserler oldugunu bilirsiniz. Bu siirin tercih edilmis olmasinin, günün en güzel siiri anlamina geldiginin de farkindayim.
Sizin ve Mustafa kardesimin seslendirerek sayfalarimi süsediginiz siirler hayli begeni aldi. Bu vesile ile bu tebrikleri muhatabina iletmis olayim.
Selâm veSAYGILARIMI sunar her seyin gönlünüzce olmasini dilerim efendim.
Kimseler görmeden gel bana. Lazım değil elin selamı. Hatıran yetmiyor, dinmiyor balkanlardan gelen fırtına.
Bir gıdım ilerlemez mi insan bunca zaman ? İki lafı katık etmez mi sözüne ? Ak düşerken şakaklara, ölüm var ölüm demez mi? Sular çekilirken bedenden, suyun kıymeti misli oluyor. Çağlayıp dururdum ya bir zaman, sensiz o su dahi akmıyor.
Çisil çisil yağ, usul usul yağ, az ol ama daim ol. Karınca kararınca, İbrahim"in ateşine taşıdığı çiğ ol. Pişmesin har gönüllerde hayalin. Saçlarını örmek için annen dahi dokunmasın teline. Öyle herkes almasın seni diline. Gözlerim Ramazan ertesinde bayramı görsün seni görünce. Kurbanlar Kesilsin Rabbime, Seni yarattığı için. Milyonlarca atılan ilmeklerden, Herekeler serilsin bastığın yere. Bir zerre, bir sürümlük kokun kalsın tenimde. Çekilirken sular bedenden usul usul, Seninle akmayan aksın yerin yedi kat dibine.
Çapaçul, pis, necis olan senin varlığınla yok olsun. Dualarda, şeytan şerri ve kahrı Amininle son bulsun. Sen gönle nur ol, tesbihte çoğal, Nasıl sevdirmiş Mevlam sorgulamadım hiç. Kesilen bir zamanda sürüyor ömrüm. Ecel elinden şereftir, bir nefeste al. Alırken aklımı endamın, salınırken sen. Bir deli edası ile gülerim her hâl. Çözülürken sular, içimde nar, bedenim buhar, En güzel çiçekler utanır solar. Ah, neler demek isterde, tutulası dil. Sus-ar, Su-sar
En kuytuda, köşedeyim. Korkudan sinmiş it, Odaya kapatılmış, bir bağımlı gibi. Dayaktan korkan çocuk, Toprakta balık gibi. Aya, ayak basan bir cahil, Elektriğe ilk çarpılan ama neyin çarptığını bilmeyen gibiyim. Sensiz akmayan su yum. Gökyüzünden alemi seyredenim, Seyredilenim yerde. Ya kapat kapıları, unutulup gideyim. Yada tut ellerimden döneyim uçurumdan HIZIIIIR
Cok güzel dizeleri, nadide esrleriyle ustaligini kanitlamis degerli bir dostun, kalemime güc ve bana onur veren bu ziyareti icin kendisine tesekkür ederim.
Üstad; kalemin kavi olsun. Çok küzel anlamlı mısralar, yüksek sesle okuyup çalışm arkadaşlarımada dinlettim, şiir tadında leziz, alınacak ders babında düşündürücü, ve sonu gelmesin temennisini söyleyecek kadar akıcı idi. tekrar tebrikler, Maşallah Subhanallah.
bu şiir bize şunu gösteriyor edebiyatta hece şiirinin sadece başladıgı ölcülerle yazılmayacagını şiir içerisinde farklı ölçülerinde kullanılabilecegini şiirin akışına yön verilebilecegini ve akıcılıgın saglanabilecegini gösterir aslında hece şiiri sade bir kalıba konulup hazır yemek gibi önümüze konmamalı diye düşünüyorum ölçülere takılmadanda hece şiiri yazılabilir kanatindeyim yüreginize saglık insanlıga ders niteligi taşıyan verdiginiz mesajla dostluk dürüstlük merhamet insanların ilkeleri olması gerekti,gidir güzel bir şiirolmuş ve günün şiiri seçilmeyi hak etmiş esen saglık ve huzurla kalın saygılarımla...
Buna ragmen siiri sayfaya asmadan önce bir arastirdim. Cok meshur Sairlerimizin 4+4+3 kurgusuyla baslayip, belli dizeleri 6+5 ile yazdiklarini ögrendim.
Ayni siirde bir disiplin icinde farkli duraklar kullanilabiliyormus.
Ziyaretiniz ve güzel yorumunuz icin tesekkür ederim.
Erenlerden el almış Yunusca yakarmalarla Sevdaya dalmış yüreğinde yaradana aşk varmış O engin gönlünde ne cevherler yer almış Şiirde güne ne güzel yakışmış. Sen hep yaz ey gözü, gönlü zikirde ve şükürde olan Can kardeş.. Allah yolunu açık etsin....
" Çok uğraştım, nefsi yendim, çok şükür" İnşallah bu sözü, son nefesimizde de olsa söyleyebilmek nasip olur. Teşekkürler ve tebrikler güzel ve anlamlı satırlar için ... ........ Şiir baştan sona erdemi (dostluk-paylaşma-merhamet, doğruluk,dürüstlük,iman,teslimiyet) yüceltirken, insanlık ve iman dışı davranışları yeren bir temele oturmuş. Talepler de yergiler de akıcı bir üslupla dile getirilmiş. Bir kelime dikkatimi çekti. Daha çok " Kokmuş hayvan ölüsü " anlamında kullanılan LEŞ kelimesinin, şiirin estetiğine uygun düşmediğini hissettim okurken . Ayak oluşturmak için elbette kullanılabilir ve teknik olarak da doğrudur fakat şiirin o sıcak ve hoş akışı içinde sanki şık durmuyor gibi. .......... İnsanın kendisini baştan sona sorgulama imkanı bulabildiği bir şiir ... İnsanlık ülküsünü ve Yaradan'ın kâinat üzerinde insana biçtiği rolü anlatan bir şiir.... Ne olmalı, ne olmamalı ..... ........ Teşekkürler Mecit Bey, Selamlar, sevgiler .... GÖZÜNE ACI YAŞ DEĞMESİN ....
aşık obalı tarafından 5/2/2012 10:39:31 AM zamanında düzenlenmiştir.
Yazarken ve okurken oradaki rahatsiz edici tümsegi farkettim degrli ÜSTADIM. Belirttiginiz gibi, ayak olarak uygun baska bir kelime bulamadigimdan kullanmak zorunda kaldim.
İçeriği, işleyişi ve okuyucuya verdiği mesajlarıyla güzeldi şiiriniz.
Hece şiirinde kabul gören genel kurallardan biri de; şiire hangi ölçü ve durakla başlamışsak o şekilde bitirmektir. Bu kuralın dışına çıkılabilir mi?! Duraklar, şiirin diğer dörtlüklerinde de ritmik olarak yineleniyorsa (bu şiirde olduğu gibi) neden olmasın? İlk üç mısra 4+4+3 ayaklarda 6+5 ölçüsü şiirin akışını aksatmadığı gibi sesi de hiç eksiltmemiş.
Siiri asmadan önce yaptigim arastirmada aynen belirttiginiz sekilde, yazilmis, taninmis sairlerin güzel eserleri oldugunu tesbit ettim. Belli bir disiplin icinde farkli durak mümkün yani.
gidenlerin ardından öyle gidişler vardır ansızın son kez dönüp bakmak mümkün olmaz takılır saatler bir yerde zaman gidene akmaz kimini babasız koyar kimini yârsız bir gidiş ki insafsız gidene sual sorulmaz yarım kalışlar acıtır da canları ne kızan olur ne de bir küsen herkes helâl eyler hakkını gidene dur diyen olmaz...
Mükemmel içeriği ve akıcı üslubu ile harika bir şiir. Ayak mısraları 6+5, diğer mısralar 4+4+3 durak uygulaması farklı bir ritim ve farklı bir lezzet katmış şiire... Yürekten kutluyorum güne düşen harika şiiri ve değerli şairini... Selam ve muhabbetlerimle...
Riyam varsa, işte yüzüm; gel tükür, Dil sussa da kalpten ALLAH der fakir, Çok uğraştım, nefsi yendim, çok şükür, Ayaklar altında, leşimiz vardır...
Aklı olan kulak asmaz şeytana, ---------->malesef insan beşer aradada şaşarmış istemesede. Elestüden sözümüz var Rahman’a, ------>evet sözümüz var Rahmana Kuran söylüyor doğrudur haktır, Bir gün vedâ edeceğiz bu hâna, ------> İşte o an Allah yardın ede kullarına, Gururlanma insan oğlu ölmemeye çarenmi var. Firdevs bahçesine koşumuz vardır... İnşallah efendim İnşallah.
Çok güzel şiir ilahi tadında yüreğinize emeğinize sağlık. Saygılar.
İtmi’nam, tatmin olmak, emin olmak, güven duymak gibi manalara gelen bir kelimedir. Nefs-i mutmainne, emin olmuş, bütün soruların cevabını almış, sükunet bulmuş, doygunluğa ermiş nefis demektir…
Bu mertebe; nefs-i emmarenin isdiptadından kurtulup, kendini hesaba çekmiş, günahlarından pişman olmuş, tövbelerle arınmış, ve levvame makamının gereklerini yerine getirmiş , ardından saf ve berrak olan kalbine ilahi ilhamlarla aydınlatıcı tefekkürler yağmış olan nefis, mülhime makamın da kainatı farklı gözlerle görür olmuş. Mülhime makamının feyizlerinde kemale erdikten sonra, sorularının bütün cevabını bulmuş, dinin bütün emir ve yasaklarına, içinde hiçbir direnç noktası kalmamış, olgun bir nefis mertebesidir…
Bu makamda kazanılan mertebelerin, alınan mesafelerin mutluluğu hissedilir. Levvamedeki tövbe, mülhimedeki ilham ve tefekkürler sebebiyle bir nur havzuna batırılmış destinin dolu haline gelmesi, sükut ve sükunet bulması demektir…
Mülhime makamında hiç durmadan bülbül gibi şakıyan kişi, mutmainnede gül goncası gibi açar, sessizlik ve sükunete bürünür. Artık çok ve lüzumsuz konuşmaz, daha dikkatli ve daha temkinli olur…
Eğer cennetine talip isek; bizlerinde bu yolda gayret sarfetmemiz lazım. Cennet ucuz değil, cehennemde luzumsuz değildir dostlar.. Allâhın Rahmeti, cümlemizin üzerine olsun İnşallâh...
Mutmain olan yürek, güvenendir emindir. Yüreği olgunlaşmış, ruhu sükunettedir. Basiret gözü açık, hissiyat çok yücedir. O artık dolu başak, başı her dem yerdedir.
&
Her soruya cevap var, olgunlaşmış bir derviş. Kainatı okuyor, onda yoktur serzeniş. Mülhime de arınıp, kemale ermiş nefis. Mutmain olmuş yürek sükunetine ermiş.
&
Gözlerinde yaşlarla, bakıyor nemli nemli Allâh yolunda her an, Râhmanına râm belli. Malayaniden uzak, yücelerden rütbeli. Mutmain yürekliler, Hak katında değerli.
&
Dördüncü katta şimdi, bilir mertebesini. Her daim tefekkürde, korur sükunetini, Vara yoğa konuşmaz, mutmain mertebesi Rabbi ile konuşur, kurân dır tek rehberi
Mecit hocam ben teşekkür ediyorum nice güzel şiirler güne gelmesini diliyorum sizin şiirlerinizi beğenerek takip ediyorum okuyorum,şiir konusunda bilgiçlik taslayan çok olur bizlerin yapmamız gereken kendini kanıtlamış şairleri araştırmak takip edip kenimizi yönlendirmek. Herkese saygı duyma zorundayız bin biliyorsakta bir bilenede önem vermek gerekir ondanda alacağımız mutlaka vardır şimdiden nice şiirlerin ilhamları yeşersin diliyorum.Ayrıca bugünki astığım şiirim konusunda sizlerden yorumda almak isterdim kalın sağlıcakla dost yürekli kardeşim.
Öncelikle ben kendime çırak diyorum, fazla yorum yazan biri değilim, ancak emek verilmiş şiirlere arada bir emeğe saygı adına beğenimi ifade ederim. Altı yıldan fazladır burada yazıyorum, bir çok gerçek dost edindim ama bu aralar dostluk ve yorum ilişkilerine aklım ermiyor, bu yüzden şiirden bile soğudum inanın. Emek verilmiş şiirler sırf şâiri herkese yorum yazmıyor diye kıyıda köşede kalırken, herkese yorum yazan, yalandan dostum diyen insanların hiçbir şiir özelliği taşımayan karalamalarına başyapıt muamelesi yapılıyor. Bu sebeple eskiden her şiire göz atarken, artık sadece gerçekten şiir yazdığına inandığım isimlerin şiirlerine tıklıyorum ki bunlardan biri de sizsiniz, her şiirinize yorum yazmadığıma bakmayın ama uğruyorum sayfanıza. Selam ve sevgimle.
Nefsin ayaklar altına atılıp paspas niyetine çiğnendiği bir şiir okudum. Tebrik ederim. İlahi pınarlardan beslenen damarların hiç kesilmesin. Selam ve saygılarımla.
Ziyaretiniz ve güzel yorumunuz icin tesekkürler degerli DOST.
Selâm ve SAYGILARLA.
HARAM
Artık sevmek haram sevda sözüde Yanan yüreyime dur demek elimde deyilki Yorgun bedenimi taşımaz ayaklarım Davacı benden her atığım adımda Gülmek nasıldı gülüm unutum seni sevdim seveli Silemedim gül yüzünü gözlerımden kapasamda Kıprıklerımı sen varsın göz bebeyimde
Artık sevmek haram Cocuğun anaya muhtac olduğu kadar Sanmaki ben sana muhtacım gülüm Ser sefil dar duman olduğum doğru Senin icin yandığım yalan senin sevgin kadar Sende yalansın sevgin gibi Sus artık konuşma kücülme her seni hayel ettiyimde Artık sevmek haram Senin bana haram olduğun gibi
Değerli hocam, evrensel normlara da aykırı olan "İki yüzlülük, sahte dostluk" gibi hususlar kaleminizde ne güzel yer bulmuş. Her zaman ki vurucu cümlelerinizle şiiri gergef gergef dokumanız karşısında hayranlığımı bir kez daha ifade edeceğim müsaadenizle. Gönül hanınızın açık olduğunu, zannedersen sayfanızdaki şiir pınarından bir yudum yudumlayan herkes görecektir. ben şahsen kendi üzerime düşen ibretlik dokundurmaları aldım. Kaleminizden hep sevgi ve muhabbet satırları dökülmesi dileğiyle, hoş ve sağlıcakla kalın.
kaleminizden şiir okumak ne güzel ...... çok güzel bir hececisiniz takdire şayan..... o kadar duygu yüklü ki bütün mısralar ve bütün şiirleriniz... işte bu dediğim bir kalemsiniz...Allah nazarlardan saklasın sizi ve duygularınızı.. yolunuz daima açık olsun
İNANIN İLTİFAT DEĞİL GERÇEK...BÖYLE BİR DUYGUYU TAKTİR ETMEK BANA ONUR VERDİ..KALIPLARIN İÇİNDE SU GİBİ ÇAĞLIYOR KELİMELERİNİZ..SİZİN GİBİ HECEDE USTA KALEMLER VAR GEL GÖRKİ DİZELERDE YUNUS OLAN YOK..YUNUS EMRE DERKİ BİR BEN VARDIR BENDEN İÇERİ..İŞTE ŞAİRLİĞİNİZDE BİR BEN VAR ..(ÖZÜNÜZ VAR) KELİMELERİN İÇERİSİNDE..GÖZÜM BUNU GÖRDÜ..TEŞEKKÜR EDERİM..ETKİLİ KILDIĞINIZ İÇİN....
Kahır edip yaşamak zor sitemle, Can denen kafeste kuşumuz vardır... Koca ömür geçmez böyle matemle, Edepsiz arsızla işimiz vardır...
Sıdkım sıyrık iki yüzlü olandan, Sahte gülüş, ard niyetli plandan, Zorda kalsam medet ummam yalandan, Yalansız bir dostluk, düşümüz vardır...
Dünya kuruldun kurulalı iki yüzlülerle başımız belada Allah islah etsin diyelim.
Mecit hocam usta kaleminize sağlık yüreğiniz hiç susmasın duygularınız daim olsun şiirin içeriği teması güzel bir eser olmuş kutladım selam ve dua ile.
Mecit hocam;İnsanların baktıkları pencereler farklı olunca gördükleride farklı oluyor duyguların yüreğin öz sesine set vurmak bence yanlış fakat Türk şiirine ölçü kalıpları getirilmiş, makbul sayılan şiirde ülçüye uyma kuralı benimsenmiş.Uuymasak ne olur derseniz hiç birşey olmaz bence şiirde ses uyumunu akıcılığı bozmuyorsa bir mahsuru olmamalı 4+4+3 de 11 hece 6+5 de onbir hece ediyor, hele son mısrada 6+5 olmasıda bence bir tarz olarakta görülmeli diye düşündüm.Yinede şiirde ekol sayılan üstadların yazdıklarını baz almakta fayda var..Allah yar ve yardımcın olsun selam ve dua ile.
Rast gelmek zor kadir kıymet bilene, Gönül yanar içten içe; küle ne? Dostuz diyip kapımıza gelene, Kurulu soframız, aşımız vardır... Cok begendım yuregınıze saglık...
Aklı olan kulak asmaz şeytana,
Elestüden sözümüz var Rahman’a,
Bir gün vedâ edeceğiz bu hâna,
Firdevs bahçesine koşumuz vardır...
GEÇ KALMIŞLIĞIMIN AFFI İLE CANDAN TEBRİK EDİYORUM DEĞERLİ DOST YÜREK ,İNŞ KOŞUMUZ FİRDEVS BAHÇESİNDE SON BULUR .BAŞARILARINZ BİTİMSİZ OLSUN SELAM SAYGIMLA.