Suskun kalsın ne çıkar ahde bîvefâ kalem Varsın mürekkebini yalan yanlışa satsın... Destanlar dile gelsin, dinlesin cümle âlem Mazimi bilmeyene beni tarih anlatsın!
Anlatsın, es geçmeden en baştan başlayarak Bilmeyen bilsin kimdi toprağı kanla karan... Kimdi şanlı süvâri nefsini taşlayarak Küçücük bir beylikten nice devlet çıkaran...
Ne iltimas beklerim, ne zerrece abartı Namuslu bir îtiraf, hakikat yeter...yetsin! Mümkünse ard niyetsiz şanlı mazimi tartı Ertuğrul’la başlasın, Osman’la devam etsin...
Ki görsün iz’anı kör Kanunî kim, Yavuz kim Kimdi çağlar kapayıp ölümsüz çağlar açan... Mevlâna kim, Yûnus kim, anlasın kılavuz kim, Kim zengin kültürüyle tarihe ışık saçan...
Bir yanım şark’ı söyler, garb’a dönük bir yanım Gezdiğim diyarlardan silinmez izim benim. Nerde bir mazlum görsem akar çeşm-i giryanım Dindirmeden âh’ını yorulmaz dizim benim.
Mühür vurdum çağlara; tarihim tanık buna Mefkûrem "kızıl elma"; ne bıkar, ne cayarım. Dinmez dünya durdukça içimdeki fırtına Şeceremi sorana izâhı zûl sayarım.
Boynum zincire gelmez! Hasmıyım esaretin Bedeliyse öderim göz kırpmadan...canımla! Anlamı adım çıkar her dilde cesaretin Ye’si daha tohumken boğarım îmânımla.
Karalar bağlasa da hüzünle akan Tuna Umûdumun üstüne karanlık çökmez benim... Gayem Hakk’ın rızası; beklemem meth-ü sena Hasmımsa hedefteki kurşunum sekmez benim.
Hainler sanmasın ki "sahipsiz ovam, yuvam Şehit kokan vatanım alçağa açık arsa!" Son nefesi vermeden son bulmaz benim dâvam Aşarım her engeli...bahtıma ne çıkarsa.
Ahdettim, yemînim var; cehennemler kudursa Şaşmaz asla yönünden Hakk’a dönük sûretim... Yeni yetme Nemrut’lar yoluma tuzak kursa Çelikten irâdeme yön verir basiretim.
Ey Yadigârı Güzin! Nöbetinde ben varım Sana olan bu sevdam şehadet ile biter... Budansa da kimi gün filiz veren çınarım Mütebessim çehrenle süzül/sen bana yeter...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
* SÜZÜL SEN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
* SÜZÜL SEN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Saygı ve selamlarımla.