Meskendir kalbi aşka; tebessüm eder yüzü Hiç kimseyi kendinden itmez gönül adamı. Heybesinde gül vardır; dilinde tatlı sözü Selam vermeden geçip gitmez gönül adamı.
Karışmaz sonu gelmez anlamsız kavgalara Sevgi tohumu eker, aldırmaz kargalara Direnir, boyun eğmez sert esen dalgalara Deryayı salla geçer; batmaz gönül adamı.
Gelmese de kimi gün biraraya yakası Akçeli işler ile zayıftır alakası Nuh gemisi gibidir geniş gönül takası Kırsalar da asla kin tutmaz gönül adamı.
Darda kalsa uzanmaz; dal kuru bir dal ise! Diz kırmaz otağlara; dilden düşen kal ise Maksat Rabbın rızası, Firdevsi hayal ise Bal olsa, haram ise; tatmaz gönül adamı.
Halı serseler dahi melanet çarşısında Asla eğilmez başı haksızlık karşısında. Rehberi Resûl’üdür hedefe koşusunda Öldürseler; dostunu, satmaz gönül adamı.
Mahsulü diken ise gönül arazisinin Faydası yok kimseye şöhretli mazisinin... Tefekkürdür ayarı akıl terazisinin Yanlışı doğrulara katmaz gönül adamı.
Kiylü kâl’den uzaktır; yoktur riya maskesi Dayanmaz tövbesine hata, günah lekesi Saman alevi gibi, çabuk söner öfkesi Surat asmaz; kaşını, çatmaz gönül adamı.
Ölçüsü Kitâb’ıdır, sünnet-i seniyyedir Bilir ki her bir nimet, Rabbinden hediyedir İman ile son nefes vazgeçilmez gayedir Seherde secdededir; yatmaz gönül adamı.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
* GÖNÜL ADAMI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
* GÖNÜL ADAMI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Halim Allah'a ayan kem söz söylememişim Dost bildiğim kulunu şükür incitmemişim Gururu bırakıp postu yere sermişim Her işimde dost Allah kavli karar kılmışım.
Mecit hocam sosyal yaşam içerisinde iniş ve çıkışlardayız .Dost ararsak Allah yeter..bazen ne yürek, ne de kalemi zabdedebiliyoruz hayat çok acımasız karanlıklardan aydınlık,aydınlıklardan karanlık çıkıyor bu zorlu yarışta bitiş çizgisine sağ salim varabilsek keşke.Güzel şiiriniz tefekkür ettirdi beğeniyle okudum saygı ve selamlarımla.
funda filiz kotan tarafından 3/29/2012 1:58:50 PM zamanında düzenlenmiştir.
Yâri ALLAH olanin inis cikisi olmaz, Tefekkürü bilenin GÂM ile isi olmaz! Incitme dost gönlünü, her gün darbe vurarak, Giderse uzaklara belki dönüsü olmaz!
ALLAHIM
Açılır ellerimiz şimdi semaya, Doğrulur eğriler senin kapında, Harama bakmazda, yerse ham lokma, Dürülür defterler o an mizanda. İşim yoktur benim eğri yollarda, Seherlerde hak hak öten kuşlarda, Onsekiz bin alem Musdafasında, Didarına hayran oldum Allahım. Kapkara topraktan renkler bitiren, Türlü türlü lezzetleri taddıran, Gökleri yardırıp yağmur indiren, Cemaline hayran oldum Allahım. Başım secdede gözlerim ağlar, Bilmem ki bu ayrılık ne güne kadar, Yüzünü görmeyi lütfeyle yarab Al bu can senin, senin Allahım Kurana, sünnete sarılmak gerek, Boş vakitlere,beş vakit gerek, Ezelden ebede Allah diyerek, Cemaline hayran oldum Allahım. Muhammede cennette hulle giydiren, Kevser havuzundan sular içiren, Cemaline hayran oldum Allahım. Ahseni takvimdir senin kulların, Menzili sanadır bütün yolların, Evrimden bozma tüm maymunların, Sahibi sensin,sensinAllahım. Kimi inanmaz tesadüftür der, Kimisi kabirde ızdırap çeker, Kimisi sonunda,imansız gider, İmanla göçmeği nasip et yarab. Sayısız canlıyı rızıklandıran, Geceği, gündüzü sensin olduran, Kainati ilmin ile donatan, Cemaline hayran oldum Allahım. Seni görmeğen gözler utansın, Sana gelmeğen kullar utansın, Yolunu şaşırmış yollar utansın, Adını anmayan diller utansın. 2011 Dost kalemden Göz görmezki utana Kul bilmezki utana Yol utansa şaşmazdı Yolcuya sataşmazdı................Erol Uraz..........(teşekkürler)
Funda Filiz Kotan
CAN KARDESiME güzel yorumu ve ziyareti icin cok tesekkürler ederim.
Birlikte DUA'lar daha etkilidir düsüncesiyle güzel dizelerinizle ziyaretiniz icin tesekkür ediyorum.
Selâm ve SAYGILARIMLA AYSE ABLACIGIM.
AH RABBİM
Ah rabbim Sana nasıl şükür etmeli Verdiğin bunca Nimete Bunca güzelliklere
Gönlümüzde sen varsın Dilimizde zikirsin Ayırma doğruluktan Koru bizi tüm kötülüklerden
Huzuruna vardığımızda Yüzümüzü ak eyle Yakma cehennemin de Kabrimizi nur eyle
AYŞE KARAN Şükür mü etmek niyetimiz Her nimetin şükrü kendi cinsinden Servetinin şükrü zekattır Sağlığın şükrü hak yolunda çalışmak ilimin için bir şeyler öğret O zaman şükretmiş olursun Değilse dilde şükür demek Şükür değil Sen bunları zaten bilirsin.
Hamd ediyorum ya şükürden öte Şükür verilene hamd verilmeyene de Hamd ederiz verdiğinde Hamd ederiz aldığında Hamd ederiz daha büyüğünü alabilirdi diye Hamd ederiz daha büyüğünü verebilir diye Hamd ederiz geride kalanda Rabbimizin Hamd ederiz hamd ettiğimiz için.......MELİK HAKER
Dost bildiğim kulunu şükür incitmemişim
Gururu bırakıp postu yere sermişim
Her işimde dost Allah kavli karar kılmışım.
Mecit hocam sosyal yaşam içerisinde iniş ve çıkışlardayız .Dost ararsak Allah yeter..bazen ne yürek, ne de kalemi zabdedebiliyoruz hayat çok acımasız karanlıklardan aydınlık,aydınlıklardan karanlık çıkıyor bu zorlu yarışta bitiş çizgisine sağ salim varabilsek keşke.Güzel şiiriniz tefekkür ettirdi beğeniyle okudum saygı ve selamlarımla.
funda filiz kotan tarafından 3/29/2012 1:58:50 PM zamanında düzenlenmiştir.