güncellenmiş yine uzun saçlarla gizlenmiş morarmış/çapaklı gözler inanmak için ya da grabenleri örtmek! sekiz yerinden bantlı gözlük kullanmak gerek bir gün için! boyanmış eskimiş bir makyaj olsa önü kapalı kadınsı belleklerden fışkıran cerahat ne olur ki bir günlük musluklardan beyaz adamlık aksa endirek!
tepeleme tecavüz sekiz sütüna manşet hâlâ ikiz tepelerin füzeleri, hâlâ en çok okunan sayfa! kandırmasın kimse fendini bir gün için ise kadınlık, bal gibi uydurmaca!
kimseye yaramıyor aslında çiçek satan kadınlardan başka tüm özel günler gibi kandırmaca sekiz mart da sadede gizlenmiş küfürler gibi pek afili sanki bir özür dileme ayini tıpkı, belli bayramsı günlerde Ata’nın önünde zoraki toplanan sefiller gibi!
fikirde başlar bizde tezatlar cennet de ayaklara halhaldır hani sopa da cennetten çıkar kandırmayalım şimdi t ö r e mizi bu çekişmeden yarın kim en çok zararlı çıkar yine, cehennemi dünya bilmiş kadınlar!
dövülmüş ceviz bile daha paha ederken dövülmemiş! nasırlı el_ayak yok hâlâ neredeyse erkek doğurmamak hâlâ eksiklik bu ülkede punduna getirilmiş iki kelamdan ibaretken bu sekiz mart martavalı o şuh tada y a t a k l ı k t a n kurtulamamışken henüz adı/sıfatı esaret sapanı gibi tek noktaya hedeflemek değil mi çatalı!
normalden fazla izzet-i ikram, hürmetse, evet yoksa; ne bir öğün doyurur insanı ne iki güle saklanmış üç cici kelam yarını aynı olmayan bu günlerin ne hükmü olur ki sekiz martlar sadece ezber bozar üçyüz altmışdört gün değer bilmemiş zat bir gün için adam olsa ne yazar!
sekiz mart sadece bir gündür oysa KADIN bir ömür!
ToprağınSesi
( duymak ve duyumsamak, anlamakla an’lamak gibidir, biri körlüğe gözlük takar biri zamana)
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Sekiz Martaval Hikâyesi şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Sekiz Martaval Hikâyesi şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
şair içinde bulunduğu dönemim toplumsal yaralarına yer yer parmak basandır. sadece hayal etmekle yetinmeyen ve uzak ya da yakın çevresindeki bütün bu olumsuzlukları hissedip şiire dökendir. bazen bir çiçeğin özünde, bazen bir çocuğun masum bakışlarında, bazen de bir kadının anaç ya da dişil yanında huzuru arayan ve bulandır. bazen ise hapsolduğunuz karanlıklarda bir mum ışığı ile kaybettiğimiz benliğinizi size aratandır. yürekten yüreğe bir elçidir. kuzeyden güneye, doğudan batıya... bir başka yüreğin sesini gerçekten duyabilendir.şairim duymuş milyonlarca kadının yürek sesini ve bize de açın kulaklarınızı demiş. kutlarım hocam duyarlı yüreğinizi. her daim saygı ve çokça sevgi.
üçyüz altmışdört gün değer bilmemiş zat bir gün için adam olsa ne yazar!
sekiz mart sadece bir gündür oysa KADIN bir ömür!....................işin özü 364 gün değer bilinmeişse bir gün bilinse ne olur......kadın anadır kadın yardır,hepsinden önemli cennetin bile ayaklarının altına serildiği yüce bir varlıktır
"Polemik yapma, Şiir yaz"...diye bir söz duymuştum.
Bunun en güzel örneklerinden birisin Usta, Güçlü bir sesin var, her zaman.
Gelelim bu özel Gün'e. Değerli olana biçilen değer, bir güne sığdırılamaz elbet ama bir gün de olsa seslerini duyurmayı bekleyen nice zayıf kadınlar olabileceğini düşünürsek, böyle bir gün olmasından ve kutlanmasından şahsım adına mutluyum...
Şiir yine çok manalı idi Kalem de kavi.
Saygı ve Hürmetimle Değerli Şairim
Çiğdem P. Yüksel tarafından 3/8/2012 5:19:38 PM zamanında düzenlenmiştir.
tepeleme tecavüz sekiz sütüna manşet hâlâ ikiz tepelerin füzeleri, hâlâ en çok okunan sayfa! kandırmasın kimse fendini bir gün için ise kadınlık, bal gibi uydurmaca!
Ben şiirinizi yeni keşfettim... Şiir diliniz muhteşem. Kadınlar konusuna gelince.Artık gericiliğin arkasına saklanmanın bir getirisi yok.Kimisi anane diyor.Kimisi din de de kadınların aşağılanmasının var olduğunu söylüyor.Bu şekilde ele alanlar dinsizlikle suçlanıyor.Gerçek şu ki dinin günümüz şekli ile kabul edilmesi imkansızdır.Kadınlar bu şekli ile ezilmeye mahkumdur.Kadınları zorla kapatarak.işten el çektirek bir yere ulaşılmaz..Gericiliğe dayalı iktidar anlayışı değişmelidir. Talip gibileri ortaçağ karanlığına postalanmalıdır...Ucube fikirlerle milleti kandırmanın getirisi olamaz.. Şiiriniz çok çok güzel... Harikasınız şair..
eyvallah dedim değerli dost. fikirlerinizi aynen imzaladım bende. bir kere dinimizin ve diğer dinlerin de kadınlara verdiği özel bir değer vardır. bunu da maalesef işimize geldiği gibi algılamaktayız. ayaklarına cennet vaadedilen ve PEYGAMBERLERİ BİLE DOĞURAN kadın değil mi neticede.
Neymiş efendim, Dünya üzerindeki tüm emekçi kadınlara bir gün adanmış! Böylesi, maddi ve manevi olarak erkeklere çıkar sağlıyor. Kadın; o kendine ait özel günü tepe tepe kullanadursun, emekçi erkekler Dünya'nın her yerinde aynı işi yaptıkları bayanlardan daha fazla kazanıyor, statüsü daha çok yükseliyor. Yanlış anlaşılmaya sebep vermemek adına; elbette her birey layık olduğu yerde oturmalı ancak bu yeri cinsiyet belirlememeli. Her birey emeğinin karşılığını almalı ancak çalışanın beden özellikleri işinin bedeline kıstas olmamalı. Sözün özü: Emeğin karşılığı olarak kadına sunulan bu uluslar arası kutlama gününün, kadının hakkı verilmedikçe bir anlamı olmayacaktır. Kuru sıkı feminist kurşunlar değil bunlar, gerçeğe anahtar deliğinden değil, açık kapıdan bakmak gerek. Ben kendi adıma, bu günü iade edip, emeğimin hakkını almaktan yanayım. Ve sevgili Serhat, sen kapıyı açmakla kalmamış, görüntüyü de büyüteçle sergilemişsin. Çerçeven öyle geniş, öyle zengin manzaralı ki, oradan bakmak ferahlık veriyor bana. Var ol sen... Yürekten tebrikler ve sevgilerim de yanında.
Sevgili Zeynep seni iyi tanıyan biri olarak ve özellikle kadın sömürüsüne yakından şahitliğini bilen ve bunları bir güne denk düşürmeden paylaştığını da takip eden biri olarak yazdıklarını ve fikirlerini okumadan bile imzalarım...
bildiğim tek şey bugün bir bayram arefesi filan değil! yarın da bayram!
teşekkür ettim usta duyarlı ve duyurgan yüreğine...
Senin gibi anlayan şairlerimizin sesinde böylesi günlere, hatırlatmalara duyulacak ihtiyaçta yok olacaktır.
Hak...........kadın hakkı.................insan hakkıyla eş- ken doğuştan bu hak zaten verilmişken... istenilmesine yönelik utançtır aslında yaşanan bu günde.
8 Mart sizin olsun , 18 mart'ta gitti o doğurduğunuz yavrular. Çıkarcılar oldukca dünyada, Daha ne analar ağlar . Duyarlı yüreği tebrik ederim saygılarımla.
Kaldırılacak gün yada yasa mı yok memlekette.Ya da yenilerini mi arıyorsunuz.Buyrun 8 mart.Ama ne mümkün... Onu beceremiyorsanız kadını dillendirdiğniz gibi sevin ve sayın diyen şiire kadınım ama alkış tutuyorum.Hep güneş balçıkla sıvanmaz diyoruz ya.Meğer ne ustalar varmış.... Kutlarım.
Serhat harikasın onu biliyoruz da !
Bu nasıl bir finaldir ya huuuu?
Muhteşeeeeemmmmm... :)