Rabb’ini bilen kişi cürme çobanlık etmez Her âna anlam yükler boşa nefes tüketmez Bilir ki bir nimete bir ömür şükür yetmez... Benliğe paye veren hicap duyar, ar eder Kâinata bakan göz aczini ikrâr eder.
İblis sormaz kimseye günahın markasını "Yeter ki kul giysin" der melanet hırkasını Gafil kabri görür de düşünmez arkasını... Gizlemek istese de kusuru beşer aklı Kirâmen kâtibîn’e hiç bir şey kalmaz saklı.
Nadim olmayan gönül secde etse ne çıkar Günah denen lekeyi bir tek gözyaşı yıkar İhlas ile çık yola riya ameli yıkar... Takdir bekleyen gönül beyhude yanar, tüter Güzel amel et, unut! Yaradan bilsin yeter.
Geçmiyorsa bir fikir Kur-an’ın süzgecinden Göz bakar, ibret almaz devenin hörgücünden Uçacak bir gün gençlik senin de avucundan... "Deli"ce akan "kan"lar damarlarda donuyor Boş kalan avuçlara, "eyvâh", "keşke" konuyor!
Kin köpük kaynatsa da gönül saraylarında Erir aşkın odunda, zikrin Ya Hayy´larında Muradı Kâbe olan haz bulur say’larında... Buzdan örtü örtse de üstüne karakışlar Maksûdu Yâr olana engel olmaz yokuşlar!
Taştığını sansan da ecrin amel kabından Harcama hesapsızca çelimsiz sevabından Hedef; imanla geçmek, ab-ı hayat bâbından... Başını döndürse de şan, şöhret ve alkışlar Ebedî hayat yolu bil ki secdeyle başlar!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
* BİL Kİ! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
* BİL Kİ! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.