Her sabah Umuda teslim ederdi kendini yüreğim Ve serinliğin dokunurdu saçlarıma Seni göreceğim ya sabahın ilk vakti Daha ne olsun gün yüzlü sevgili…
Yollar uzadıkça uzardı Adımlarımda doruğa uzanan bir heyecan Mağrur bakışlarınla gelirdin köşe başından Elinde yine o siyah kaplı defterin Ne çok severdim kokusunu En çok da hani o yazıp gizlediğin Seni seviyorum/u…
Hala duruyor mu karanfil kuruları Hani bir türlü vermeyi beceremediğin Öylesi mahcuptuk biraz da ezik Bu yüzdendi gözlerimizdeki sır Derin sessizlik…
Çözülsek düğümlerimizden Çağlardı sevdanın nehri Hüzünler yakışmazdı bu denli erguvanlı düşlerimize Ne sen acıyı yudumlardın çaresizce Ne ben durgunluğu kuşanırdım bu sevgide
Yağmur vedayı çiseliyor yine gözlerime Şehre sensizlik düşüyor bir damla Ve ben üşüyorum Son defa sildiğin gözyaşlarımda…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KARANFİL KURUSU şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KARANFİL KURUSU şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Yağmur vedayı çiseliyor yine gözlerime Şehre sensizlik düşüyor bir damla Ve ben üşüyorum Son defa sildiğin gözyaşlarımda…
Karanfil. Gülden sonra en çok sevdiğim çiçektir. Zira bağlılığın simgesidir. Dizelerde bu bağlılğın koptuğu anlaşılıyor. Ben bu duyguların yalnızca dizeleri süslemesini diliyorum. Yüreğinizde hep karanfilli ve güllü sevgiler olsun. Sevgiyle kalın,
Çözülsek düğümlerimizden Çağlardı sevdanın nehri Hüzünler yakışmazdı bu denli erguvanlı düşlerimize Ne sen acıyı yudumlardın çaresizce Ne ben durgunluğu kuşanırdım bu sevgide
hüzün yakışmaz mı? hüzünsüz sevda mı olur ki düş olsun a sevgili şair...
İlk gençlik heyecanı,ayakların birbirine dolanması,yüzün kızarması,ilk kalp çarpıntısı ve ilk düş kırıklığı ..zannediyorum çoğu insan bunları yaşamıştır..şiir akıcı ve içten,mısralar dupduru..anlatılan hikaye o kadar etkileyici ve güzel ..keşke yaşanılan güzellikler hep güzel kalabilse .. ancak mukadderat ..yazılan gelecektir başa ..Züleyha hanım, 93 yılında yazdığınız beni 90'lı yıllarda dolaştıran bu güzel şiir için hem teşekkürler hem tebrikler.. selam ve saygılarımla...
Yağmur vedayı çiseliyor yine gözlerime Şehre sensizlik düşüyor bir damla Ve ben üşüyorum Son defa sildiğin gözyaşlarımda…
Estetik duyarlıkları asla gözardı etmez Değerli Züleyha. Şiirini yazmaya koyulurken hep bu başat sıkıntıyı ırak tutmaya çalışır.Okunan şiirin okuyucuyu yeni ufuklara götürmesi için lirizmin kapılarını ardına değin açar.
KARANFİL KURUSU böyle bir olgunluğun üretisi.
Sürekli bir çekiciliğin/ okuru denetim altına almayı başaran algılar yönsemesinin nasıl yapılandırıldığını sorgulayanlar için bu şiiri bulunmaz bir kaynak olarak görüyorum.
Sonsuz çeşitliliğin oluşturduğu uymlu bütünlük karşısında hayranlığımı gizleyemediğimi söyleyebilirim.
Sevi ülkesinde kendi sürgününün ayırdında olduğunu bilmesi ne değin abanır yüreğe!
Şiirin dokusundan sızan her kırılgan ses bu çıkışsızlığı tanımlıyor zaten. Kıstırıldığı mekanların derinliklerinden gelen hüzünlerin repliğiydi bu elit şiir.
Okumak bir emektir. Bu şiir,okumaya değiyordu.
Özen/emeğinden dolayı Değerli BİLGİÇ'i kutluyorum.
Nicelerine.Erdemle.
NOT: ŞİİR'İ ''Edebiyat Sitesi' adlı portalda GÜNÜN ŞİİRİ seçilişinden dolayı da ayrıca kutluyorum.
Yağmur vedayı çiseliyor yine gözlerime Şehre sensizlik düşüyor bir damla Ve ben üşüyorum Son defa sildiğin gözyaşlarımda…
İLK AŞKIM LİSELİM.....BU ÇOK GÜZEL ŞARKIYI ANIMSATTI SAF DUYGULARIN ÇOK GÜZEL DİZELERİ VE GÜZEL YORUMUN TEBRİK EDİYORUM SEVGİLİ ŞAİREM BAŞARILARINIZ BİTİMSİZ OLSUN.SELAM SEVGİYLE.
Çözülsek düğümlerimizden Çağlardı sevdanın nehri Hüzünler yakışmazdı bu denli erguvanlı düşlerimize Ne sen acıyı yudumlardın çaresizce Ne ben durgunluğu kuşanırdım bu sevgide
Yağmur vedayı çiseliyor yine gözlerime Şehre sensizlik düşüyor bir damla Ve ben üşüyorum Son defa sildiğin gözyaşlarımda…
Harika eserinizi okumak haz ve keyif verdi duygulandırdı kaleminizi zarif dizelerinizi kutlar saygılar sunarım..
“Şehre sessizlik düşüyor bir damla Ve be üşüyorum…”
Ne dünyalar gizlenirdi defter sayfaları arasına Körpecik yaşamını bir köle yapardı koklandıktan sonra Kurumuş birkaç yaprağın anlattıkları sana!.... Çoğumuz böyle çıkmıştır Sevginin yeni filizlendiği zamanlar yola. Kuru bir yaprak bile; Bakın nasıl yaşıyor sahibinden fazla, Hayli sular akmasına rağmen yaşam köprüsünün altından Yaşıyordu o “ Karanfil Kurusu” Bile şimdi hala !?.... ……………………………………………………………
Sımsıcak bir üslup ! Sımsıcak bir hikaye ! Üstelik bu kar mevsiminde Isıtıyordu insanın içini tepe tepe, Üstüne bir de !…………………. Tebrikler olsun size !!!!!..............
Onatça tarafından 1/18/2012 9:58:36 AM zamanında düzenlenmiştir.
Onatça tarafından 1/18/2012 11:51:18 AM zamanında düzenlenmiştir.
Maşallah ta o zamanlardan bugüne kadar titizlikle ve unutulmadan saklanmış güzel bir şiir
-ne güzel anılardı- defter veya kitapların sayfa kenarlarına kısa kısa şiirler yazmak benimkiler; iyi biliyorum küçük bir köy evinde tahta bir bavulda muhafaza edilen sararmış kitaplar arasındadır... o kitaplara bir gün mutlaka ulaşacağım.
içten ve zarif dizelerdi. paylaşım için teşekkürler...
Benim de bir Şiirim vardı onu anımsattın Şairem tebessüm ettim, geride kalan yaşanmışlıklarıma biraz da özlemle.. biraz da buruk bir ağrılı nefes gibi geldi ..