Ağır bir yazgı bu Dil-figar Kaç sancılı an ki payına düşen Yıllardır tükenmedi ızdırabın Tut nefesini Küle döner bu izdüşümü mevsim Aynaya yansıyan umudun hârı Eritir aşkın sadakatini Dinmez bu ağrı Kıyametidir tutkun hislerinin...
Tenhalığında ihtirasını gizlerken hayat Düş yorgunu telaşların üşütür Dil-figar Kırışık sabahlara uyanırsın Mahzun gülüşlerini dağıtırsın güneşe Güneş solgundur karanlıktır bir yüzü Görmez misin Dil-figar Kapama gözlerini Her uyanışın da bir siyahı var..
Renkler büyütüyor yine hüzün Uçurumun eteklerinde Yeşile hasrettir ikindi Kızıla dem vurur akşamın gizi Çek gözlerini ufkun üzerinden O seni hiçbir vedanda sevemedi...
Dualar ekti yıldızyıldız toprağın bağrına Sabrın dikenlerini topladı sessizce Kanayan ne çok şey vardı içinde Süzüldü kirpiklerinden Yitirdi inancını sevda yanılgısı
Susmak vakti şimdi Dil-figar Lâl çiçeklerin susuzluğa mahkumluğu gibi Sus ! Sus ki Ağlasın yağmurunda yüreğinin sesi...
Züleyha Özbay Bilgiç Kütahya
Şiirime ses olan değerli yorumucuTGRT FM ANA HABER SPİKERİ *UFUK KARCI * beye sonsuz şükranlarımı sunuyorum *henüz elime yeni ulaştı geç oldu biraz ama çok güzel bir çalışma olmuş. tekrar teşekkürler harika yorum için.(02 /temmuz/cuma)
* şiirmi güne taşıyan site yönetimine ve seçici kurula sanat adına şükranlarımı sunuyorum. * tüm değerli dostlar gönül iklimime hoş geldiniz .
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Dilfigar şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Dilfigar şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Susmak en büyük çığlıktır aslında ve sözcüklerde değil söylenmeyenlerde aramak gerek tüm gerçekleri. Susmuş ise şair, lâl etmiş ise dilini ve yağmur damlacıklarında gizliyorsa tüm gizlerini söylenecek her söz akıp gider su gibi.
Çok uzun bir süredir yoktum buralarda. Gelmem biraz zaman aldı ama geldiğimde de böylesine özel şiirleri okumak mutlu etti beni.
Tüm kalbimle kutluyorum haklı başarınızı ve sevgilerimi gönderiyorum yüreğinize
"Renkler büyütüyor yine hüzün Uçurumun eteklerinde Yeşile hasrettir ikindi Kızıla dem vurur akşamın gizi Çek gözlerini ufkun üzerinden O seni hiçbir vedanda sevemedi..." Şiir budur dedirtecek bir eser.Haklıdır her paye, her bir dizesine bu eserin.Yüreği diken diken eden bir kasırganın nemlerinde ıslandım.Alkışlarımı bırakıyorum sayfanıza...
hiç bir yerini kopyalamadan,ayrım yapmadan,..susuyorum okuyorum..dinliyorum...söyleyecek sözüm yok sevgili dost....yüreğine sağlık..kalemine sağlık...Züleyha dan sonra keşke benim olsaydı dediğim ikinçi şiir...
çok begenerek önce okudum sonrasında yaptıgım gibi her dem dinledim her iki yüreğide kutlarım..ustaca .az bulunur bir enfeslikde olmuş şiir gibi şiir...işte
iznin ile favorime aldım sevgimde kalın deniz kadın.
Dualar ekti yıldız yıldız toprağın bağrına Sabrın dikenlerini topladı sessizce Kanayan ne çok şey vardı içinde Süzüldü kirpiklerinden Yitirdi inancını sevda yanılgısı
Susmak vakti şimdi Dil-figar Lâl çiçeklerin susuzluğa mahkumluğu gibi Sus ! Sus ki Ağlasın yağmurunda yüreğinin sesi...
ELİMDE OLMAYAN NEDENLERLE BU GÜNE YAKIŞAN MÜKEMMEL DİZELERİ TEBRİK ETMEKTE GEÇ KALIŞIMIN AFFI ARZUSU İLE VAR OLAN BAŞARILARINIZIN DAİM OLMASINI DİLİYORUM,YORUMLAYAN UFUK BEYİNDE NEFESİNE SAĞLIK MÜKEMMEL SES OLMUŞLAR.SELAM SEVGİLERİMLE DOSTLUKLA...
gelmeyenvuslat tarafından 7/24/2010 12:58:54 AM zamanında düzenlenmiştir.
Böylesi bir 'Şiir'i geç okumanın üzüntüsünü yaşıyorum şu an.. Geçkalmışlığımın... Der ki 'Şiir'; Ey hayat, insanlar/sevgili/sevda; Susuyorum, sustuğumu zannediyorlar! Aslında bitmek bilmez konuşmalar geçiyor içimden, suskunluğumda. Sen hayat ne de çok incittin.. Acıyor bak yüreğim, sızlıyor ama gene susuyorum. İsteyerek susuyorum, konuşmak içimden gelmiyor, gözümden süzülen yaşlarla konuşuyorum. Farkındamısın?! Anlıyor musunuz? Susuyorum çünkü bir gün belki geçer diye... Salınıverilse kelimeler, çarpıp muhatabının yüzüne zehir olup saçılacak sanki heryere.. Kimbilir belki de bu yüzden içimde saklı duygularım hep biryerlerde.. Susuyorum sadece vazgeçtiğim duyguları anlatabilmek için.. Sahip olduklarım/olamadıklarım, özlediklerim/kaçtıklarım.. Belki sadece yalnızlığıma bir perde, susmak.. Saklamak duygularımı, düşüncelerimi, hüznümü.. Saklamak gecenin karanlığında sakladığı gibi.. Susmak; bana ait olanları benden saklamak ve ait olmayanları kendime almak gibi.. Şimdi susma zamanı! Sus şimdi! Suskunlukta konuşma vakti şimdi.. Şimdi yağan yağmurun gözümden akan yaşa eşlik etme zamanı.. Şimdi yaralı bu gönül, şimdi yaralı bir aşık, dilfigar/ım şimdi... Çok büyük keyif alarak okudum, dinledim.. Seslendirme ayrı bir lezzet katmış 'Şiir'e, demlenmiş hepten... Düşmüş güne layıkıyla, hakkıyla... Kutlarım yazan yüreği/kalemi, kutlarım sevgili şaire.. Sevgi ve saygılarımla...
Gönül iklimime hoş geldiniz .dil-figarın yağmurunda inci tanesi olduğunuz için teşekkür ederim..nicelerinde buluşmak ümidi iile .. hisseden yüreğinize sağlık çok güzel düşüncelerdi.
Tenhalığında ihtirasını gizlerken hayat Düş yorgunu telaşların üşütür Dil-figar Kırışık sabahlara uyanırsın Mahzun gülüşlerini dağıtırsın güneşe Güneş solgundur karanlıktır bir yüzü Görmez misin Dil-figar Kapama gözlerini Her uyanışın da bir siyahı var.. evet ya güzel bir şiir her uyanışta bir siyah var demiş yüreğine sağlık dost
Dualar ekti yıldız yıldız toprağın bağrına Sabrın dikenlerini topladı sessizce Kanayan ne çok şey vardı içinde Süzüldü kirpiklerinden Yitirdi inancını sevda yanılgısı
Susmak vakti şimdi Dil-figar Lâl çiçeklerin susuzluğa mahkumluğu gibi Sus ! Sus ki Ağlasın yağmurunda yüreğinin sesi...
Züleyha Özbay Bilgiç Kütahya
sevdalara tercuman olmus, yurekten gelen bir siir okudum , kaleminiz susmasin, hep daim kalsin, bu dunyadan gocecegiz bir gun, ama olsun siirlerimiz sehirlerimize isik olsun, tebrikler, selam ve dua ile
Şiiri zaten çok beğenmiştim, ama seslendirme eklemeniz sayesinde tekrar bu şiire gelmek mutlu etti, iyi ki eklemişsiniz geç te olsa... Yorum da şiir kadar muhteşemdi, kutlarım her iki yüreği de.... Sevgiyle...
Günüme düşen ilk şiir Dilfigar...Canım güçlü kalemine ve yüreğine sağlık diyorum..Ufuk beyinde güçlü yorumu ile Dilfigâr taçlanmış... Tebrik ediyorum,bir demet Lâl rengi gül bırakıyorum gönül sayfana...
Gecenin bu vaktinde, okuduğum harika bir şiirdi. Özellikle 3.4. ve 5. birimler özgün imgeleriyle, akıcılığıyla, duygu yoğunluğuyla şairin marifetini ortaya koyan, şiiri de güne taşıyan bölümler olmuş. Geç kalmama rağmen bu şiiri yakalamış olmakla memnunum.
Renkler büyütüyor yine hüzün Uçurumun eteklerinde Yeşile hasrettir ikindi Kızıla dem vurur akşamın gizi Çek gözlerini ufkun üzerinden O seni hiçbir vedanda sevemedi...
Dualar ekti yıldız yıldız toprağın bağrına Sabrın dikenlerini topladı sessizce Kanayan ne çok şey vardı içinde Süzüldü kirpiklerinden Yitirdi inancını sevda yanılgısı
Susmak vakti şimdi Dil-figar Lâl çiçeklerin susuzluğa mahkumluğu gibi Sus ! Sus ki Ağlasın yağmurunda yüreğinin sesi...
Gönül iklimime hoş geldiniz est ne ayıbı yazmaya çalıştım elimden geldiğince..dil-figarın yağmurunda inci tanesi olduğunuz için teşekkür ederim..nicelerinde buluşmak ümidi iile
Gönül iklimime hoş geldin sevgili şairem. sen mi yaşlandın :) hani seni görmesem inanıcam yani:) ama haklısın beni de yoruyor bu renkler resme uygun diyye mecburiyetten kullandım . teşekkür ederim ziyaretin için seni burda görmek güzel.. sevgimle
Renkler büyütüyor yine hüzün Uçurumun eteklerinde Yeşile hasrettir ikindi Kızıla dem vurur akşamın gizi Çek gözlerini ufkun üzerinden O seni hiçbir vedanda sevemedi...
Dualar ekti yıldız yıldız toprağın bağrına Sabrın dikenlerini topladı sessizce Kanayan ne çok şey vardı içinde Süzüldü kirpiklerinden Yitirdi inancını sevda yanılgısı
Susmak vakti şimdi Dil-figar Lâl çiçeklerin susuzluğa mahkumluğu gibi Sus ! Sus ki Ağlasın yağmurunda yüreğinin sesi...
bu muhteşem şiirin tahlil edilecek bir tarafı olamaz. okuyucuya sadece taktir etmek düşer. her zaman yazdığımı yine yazıyorum. sıradışı imgelerle bezenmiş ve okurken insanı adeta alıp götüren harika bir şiire imza atmışsınız yine. can ı gönülden kutlarım. bu şiirinizi tekrar tekrar okumak isterim. güzel bir sesten yorumlanırsa taçlandırılır sanırım. güçlü kaleminize duyarlı yüreğinize saglık züleyha kardeşim. canın sağ yüreğin her daim şiir yüklü olsun...
Gönül iklimime hoş geldin Mehmet hocam. onur duydum ziyaretinden ve güzel düşüncelerinden dolayı.. layık olmaya çalışırırm inş beğeninize. Dilfigarın yağmurunda inci tanesi olduğunuz ve desteğininz için şükranlarımı sunuyorum..selam sevgi dualarımla*
Kurumuş gönül iklimimizi damla damla sulayan, susuzluğa kandıran/arındıran;anlamlı, akıcı güzel şiiri ve yazan değerli kalemi kularım. Hakikaten günün birinci şiiri seçilmeyi, tam manasıyla hak etmiş... Tebrikler, tebrikler; Alkışlar...
Başarın daim olsun Züleyha Hanım... Selam ve saygılarımla.... ----------------------- İsmail GÖKTAŞ
Tenhalığında ihtirasını gizlerken hayat Düş yorgunu telaşların üşütür Dil-figar Kırışık sabahlara uyanırsın Mahzun gülüşlerini dağıtırsın güneşe Güneş solgundur karanlıktır bir yüzü Görmez misin Dil-figar Kapama gözlerini Her uyanışın da bir siyahı var.. ---------------------------------------------------
...DİL-FİGAR......
"AY DAMLAYAN SAÇLAR.." TETİKTE ! ÇÜNKÜ "GECE" VARDI O'NUN HEDEFİNDE... VURULDU SONRA, "AY DAMLAYAN SAÇLAR " YÜZÜNDEN GECE ! KAYBOLDU SESSİZ ÇIĞLIKLARIN GÜRLEMESİYLE ! "AY DAMLAYAN SAÇLAR" ASLINDA, ALTIN PARÇASI BİR İMGE ! ÖLDÜRMÜŞTÜ OKURKEN BENİ BİLE KIS KIS GÜLÜYORDU SANKİ SİNSİCE CAN VERİRKEN KUYTU YALNIZLIKTA O YARALI " GECE !..." --------------------------------------------------------------------------- DİL-FİGAR !... (GÖNLÜ YARALI AŞIK) OLACAKTIM HANİ BEN DE, ŞİİRİN ANLAMLARI BİR OK GİBİ İÇİME GİRDİĞİNDE ! KURŞUN GİBİYDİ HEPSİ DE ŞİİR DE GEÇEN HER DİRİ CÜMLE AĞIR AĞIR DOLANMAYA BAŞLAMIŞTI BEZGİN YÜREĞE ! İMGELER ZENGİNLİĞİNİN HER GERİ DÖNÜŞLERİNDE.. ---------------------------------------------------------------- LAYIK OLMUŞTU ŞİİR BÖYLESİ ÖZEL BİR GÜN'E SONSUZ TEBRİKLERİMLE
Susmak vakti şimdi Dil-figar Lâl çiçeklerin susuzluğa mahkumluğu gibi Sus ! Sus ki Ağlasın yağmurunda yüreğinin sesi..
Susuyorum şairimm.. en berrak ırmaktan bir damla bırakırken en berrak gönül deryana, avuçluyorum Yâr'in vaadlerini ve derliyorum avuçlarından sabır çiçeklerimi,sükutun engin sularında durulurken şiir. savrulsamda dizelerin dalgasında ve her tümcede kıyıya vursada...Biraz benn!...
Canım benim hakkıyla ve yürek gücüyle gelip tahtına oturmuş şiirin. Kalp sevdasına vefalı..İşte şiirin özü, sözü böylesine tutkun bu gizin içinde. Şiirin diline ateş sürülmüş, tutuşturmuş gönülü..
Sevgiyle kutluyorum..Gönlünce olsun herşey sevgili Züleyha.))
Gönül iklimime hoş geldin sevgili şairem seni iklimimde görmek ne güzel:) .dil-figarın yağmurunda inci tanesi olduğuniçin teşekkür ederim..nicelerinde buluşmak ümidi iile .. sevgimle her dem
Renkler büyütüyor yine hüzün Uçurumun eteklerinde Yeşile hasrettir ikindi Kızıla dem vurur akşamın gizi Çek gözlerini ufkun üzerinden O seni hiçbir vedanda sevemedi...
Dualar ekti yıldız yıldız toprağın bağrına Sabrın dikenlerini topladı sessizce Kanayan ne çok şey vardı içinde Süzüldü kirpiklerinden Yitirdi inancını sevda yanılgısı
Susmak vakti şimdi Dil-figar Lâl çiçeklerin susuzluğa mahkumluğu gibi Sus ! Sus ki Ağlasın yağmurunda yüreğinin sesi...DOST DUYGULAR YOĞRULMUŞ YÜREK HİSSİNDE GERÇEKLERİN DERİNLİĞİNİ ANLAMAYA DOĞRU...HARİKASIN YİNE...TEBRİKLER SEVGİLERİM SENİNLE...
Dualar ekti yıldız yıldız toprağın bağrına Sabrın dikenlerini topladı sessizce Kanayan ne çok şey vardı içinde Süzüldü kirpiklerinden Yitirdi inancını sevda yanılgısı
Gönül iklimime hoş geldin sevgili şairem .dil-figarın yağmurunda inci tanesi olduğun için teşekkür ederim..seninle olmak da çok güzeldi. nicelerde buluşmak ümidi ile
züleyhanın pek çok şiirni seslndirdiğim için kaleminide yakından tanıma fırsatım oldu . sebep o ki kalem kendine has bir uslubu çok hoş narin bir dil ile sergliyor bu şirde gerek işleme gerek şirdeki akıcılık çok hoş bir emekle sergilenmiş.
birde şairin ekmegi hüzün işte kalmeine yakışıyor yüreginden uzak olsun
Gönül iklimime hoş geldin .dil-figarın yağmurunda inci tanesi olduğun için teşekkür ederim..nicelerinde buluşmak ümidi iile. dilerim hüznü yaşatanlar da hüznün sesini duyarlar bir gün.şiirle kal
Damla damla hüzün düşmüş ve diline sus vermek için gem takmış, bir de gönül yaralı ve o yaradan duygular şiir olup taşmış tıpki bizimle tanışması veya gün yüzünü görmek için şiir.
Bu yoğunluk kazanmış şiir böylelikle haklı bir güne gelişi olmuş hakikaten de şiirdi...
Yürekten kutladım yüreğinizi, çalışmanızı da tebrik ediyorum
bir son hatırlıyorum kısa zaman öncesine dair :)) oysa kaleme müptela bir dil figar var, aklın ermediği, söz geçiremediği hep kızarım bilirsin canımcım yine mi hüzün diye fakat ilk kez itiraf ediyor olabilirim ki hüzün kalemine hakikaten yakışıyor gelelim şiire; şiiri okumak bir dert, hissetmek başka hüzünledim sayende sabah sabah sakın deme ki yeni mi okudun...elbette hayır fakat şiir de şimdi kayboldum diyebilirim :) canısı çok laf ettim artık gideyim, giderkende şunu söyleyeyim izninle ne kadar kırışık uyansakta güne, güneş herşeyin üstesinden gelir...yeterki ona yürümesini bilelim
güne seçen seçkiyi ve elbette naif yüreğin sahibini kutluyorum
gönül iklimime hoş geldin canımcım. evet sen hep kızarsın ben de hep seiyorum hüznü derim anlaşırız yine:) ilk itiirafını not aldım bu arada:) hüzün sana da yakşmış arada giy ödünç verebilirim iki günlüğüne:) güneşe yürümek kolay mı belki bir gün başarırım ben de:) latife bir yana dil-figarın yağmurunda inci tanesi olduğun için teşekkür ederim..nicelerinde buluşmak ümidi iile. sevgimle canımcım.
Tenhalığında ihtirasını gizlerken hayat Düş yorgunu telaşların üşütür Dil-figar Kırışık sabahlara uyanırsın Mahzun gülüşlerini dağıtırsın güneşe Güneş solgundur karanlıktır bir yüzü Görmez misin Dil-figar Kapama gözlerini Her uyanışın da bir siyahı var..
Gecelerle savaşımdan galiba,özellikle burasının etkisi daha çok oldu bende. Tebrik ediyorum gönülden. Selam ve sevgiler.
elbette ki şiirinizin tamamı mükemmel ama izninizle bu mısraları yorumuma dahil ettim. yüreğinize sağlık efendim. günün şiirini zevkle okudum. eyvallah, tebrikler.
Gönül iklimime hoş geldin güzel yüreklim. .dil-figarın yağmurunda inci tanesi olduğun için teşekkür ederim..nicelerinde buluşmak ümidi iile. seslisi de gelir yakında inş. sevgimle
harkulade bir şiiir hayranlıkla okudum son zamanlarda okuduğum en iyilerden biriydi iz bıraktı okudukca dahada kıymetleneceğini düşünüyorum tebriklerimle
Ağır bir yazgı bu Dil-figar Kaç sancılı an ki payına düşen Yıllardır tükenmedi ızdırabın Tut nefesini Küle döner bu izdüşümü mevsim Aynaya yansıyan umudun hârı Eritir aşkın sadakatini Dinmez bu ağrı Kıyametidir tutkun hislerinin...
kalemine yüreğine sağlık tadında çok hoş oldukça güzel bir şiirdi keyfle okudum tebrik ederim.kalemine sağlık arkadaşım.
Susmak vakti şimdi Dil-figar Lâl çiçeklerin susuzluğa mahkumluğu gibi Sus ! Sus ki Ağlasın yağmurunda yüreğinin sesi... ---------------------- Ah bitanem Allah hiç bir kulu ağlatmasın .dil-fiğarların çığlığı düzmüş şiire çok güzel işlenmiş yaralı yürek gönülden gönüle sevgiler selamlar. Allaha emanet ol meleğim.
Tenhalığında ihtirasını gizlerken hayat Düş yorgunu telaşların üşütür Dil-figar Kırışık sabahlara uyanırsın Mahzun gülüşlerini dağıtırsın güneşe Güneş solgundur karanlıktır bir yüzü Görmez misin Dil-figar Kapama gözlerini Her uyanışın da bir siyahı var...
___________Suskunluğun inceliğinde nadide bir yürekten yüreklerimize çığlık gibi düştü..MÜKEMMELDİ..
Tenhalığında ihtirasını gizlerken hayat Düş yorgunu telaşların üşütür Dil-figar Kırışık sabahlara uyanırsın Mahzun gülüşlerini dağıtırsın güneşe Güneş solgundur karanlıktır bir yüzü Görmez misin Dil-figar Kapama gözlerini Her uyanışın da bir siyahı var..
sevdaya düşüp gönlü yaralanmayan varmı ki acaba...
Dualar ekti yıldız yıldız toprağın bağrına Sabrın dikenlerini topladı sessizce Kanayan ne çok şey vardı içinde Süzüldü kirpiklerinden Yitirdi inancını sevda yanılgısı
Tüm dizeler muhteşemdi değerli şairem.Şiirin özüydü bu iki dize Yüreğinize sağlık.Kaleminiz hiç susmasın aşk ile çağlasın gönül..Irmak olup aksın başka gönüllere bereket salsın. Şiir tadında geçsin ömrünüz. Saygılarımla,________
Gönül iklimime hoş geldin ablacım .dil-figarın yağmurunda inci tanesi olduğun için teşekkür ederim. bir gün sana canlı okurum dinlersin:) .nicelerinde buluşmak ümidi iile
Kayboluyordu gece Ay damlayan saçlarından Tutsak gönül ezgilerini besteliyordu Uzansa tutacaktı sitemini İstemedi varsın gitsindi...
Ölüm kefenine sevdalı Kalp sevdasına vefalı...
Ağır bir yazgı bu Dil-figar Kaç sancılı an ki payına düşen Yıllardır tükenmedi ızdırabın Tut nefesini Küle döner bu izdüşümü mevsim Aynaya yansıyan umudun hârı Eritir aşkın sadakatini Dinmez bu ağrı Kıyametidir tutkun hislerinin...
YUREKTEN KUTLARIM CAN DOST HELALL VAROL CAN DOST COK YUREKTEN KUTLRIM