Bu gece bütün meyhanelerini geziyorum İstanbul’un. Tüm kadehleri kaldırıyorum şerefine. Kalkmayanlar ise tek tek fırlatılıp kırılıyor yerlerde...
Toprağa düşen sonbahar yapraklarının Sessiz haykırışlarının çığlık çığlığa ölümü sanki. Bir tane daha diye uzatıyorum elimi. Yorga baba gözleri buğulanmış, yavaşça dokunuyor omzuma. Yetmez mi Berfin, diyor. Yetmez!
Şimdi okyanusta yalpa vuran minnacık bir sandalın kaybolmuş küreği gibiyim. Yoksun ya...
Kimler dokunuyor şimdi bedenine? Kimi ısıtıyor nefesin? Hangi yastıkta kalıyor baş izin? Yine oturuyor musun deniz kenarında? Hangi bakışta dinlendiriyorsun yüreğini? Senin de yüreğine geliyor mu hüzün Aşındırıyor mu dalga kıranlarını deli vuruşlarla... Bende kaybettiğin kendini nerede buldun? Yine papatyalar yerleştiriyor musun kulak arkalarına Aynı yudumunu içiyor musun, kırmızı bir şarabın? Dudaklarında yaktığın sigarayı veriyor musun yine... Senin de yüreğini yakıyor mu özlem har-har, kor-kor? Kime yazıyorsun en ateşli aşk şiirlerini? Kiminle yarenlik ediyorsun çıktığın yolculuklarda? Hangi merdivenlerin ayak seslerini dinliyorsun telefonun bir ucunda? Kim karşılıyor kapıya yapıştırdığı minicik notlarla? Kim canından can koparak aşkımmm diyor? Söyle... kim... kimmm... Kim sevebildi seni ben gibi...
Vurgun yemiş yüreğim bir enkaz yığını. Eserinle gurur duyuyorsundur şimdi değil mi?
Gömdüm yüreğimi yedi kat dibine toprağın... Bir daha yeşerip de kırılmasın dalları Vurulmasın dibine dibine balta darbeleri...
Sahi ağzına dayayıp burnunu Nefesini koklayıp derin derin içine çeken var mı şimdi? Bulamazsın, bulamayacaksın... Çünkü ben senin...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KAHIR MEKTUBU-1... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KAHIR MEKTUBU-1... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
"Vurgun yemiş yüreğim bir enkaz yığını. Eserinle gurur duyuyorsundur şimdi değil mi? " .../... bu dizeleri okur okumaz sevdiğim bir parçadan şu sözler dökülüverdi: "Bu fırtınaya da dayanır bidanem". Yürek bu, iflah olmuyor, nereden bulursa o gücü dayanıyor herşeye...
Vurgun yemiş yüreğim bir enkaz yığını. Eserinle gurur duyuyorsundur şimdi değil mi? tebrikler çok güzeldi severek okudum...ve çok beğendim... kaleminiz baki olsun...
inanıyorum ki şairler kendi yüreğinden çok başkalarının yüreklerinin dilidir. toplumun sancılarının ve coşkularının sesidir onların çığlıkları... ya da bu şiirin özündeki canhıraş çığlıkların sizin sesiniz olmamasını dilerim.... ama aslında bizi hamken pişiren ve yanmak kıvamına getiren biraz da hüzünlerimiz değil mi... yine de insanın canını yakıyor firakların gün batımı kabusları...her şeye rağmen vurgun yapan olmanın zilletinden uzak, vurgun yemenin masumluğuna sarılmak daha iyi değilmidir. ben derim ki ; yüreğini çıkar yedi kat altıdan toprağın, yaralarını sar özenle ve sarıl ona, çünkü yüreksiz kalmak "kansızlıktır"; üşütür insanı... "toprağa düşen sonbahar yapraklarının sessiz haykırışlarının çığlık çığlığa ölümü sanki" diyorsun ya; her düşüş yeni bir kalkışa gebe kalmadıkça hayat cansız ve anlamsız kalır... yüreğinin sahibine sığın ve sıvazlasın onu... selam ve dua ile
"Vurgun yemiş yüreğim bir enkaz yığını. Eserinle gurur duyuyorsundur şimdi değil mi?"
ilişkilerde güzel günlerde akla gelmeyen bir şey vardır; ilişki bittiğinde -sanki- taraflar birbirlerinin kötülüğüün istemektedir gibi bir anlayış vardır. bence yanlış. insan olan için "eseriyle guru duymak" çok zordur. mutlaka acısını yaşıyor olmalıdır.
Yıllarca aşkın ayak izinin gölgesinde dolaşan ben ! Yağan yağmurun altında izini kaybettim. Ruhumun palamarını çektim Haymatlosa fora dedim...
Bu da benden olsun. Yüreğim titredi dizelerinizi okurken. Güçlü bir rüzgar gelsin, hüznünüzü alıp götürsün. Çok sevdiğim bir dörtlük var. Kimin yazdığını bilmiyorum. Sizinle paylaşmak isterim. Belki ferahlatır. (bende güçlü bir etkisi var)
GİDEN GİTMİŞTİR GİTTİĞİ GÜN BİTMİŞTİR GİDENİ BEN DEĞİL GİDEN BENİ KAYBETMİŞTİR.
*** Gömdüm yüreğimi yedi kat dibine toprağın... Bir daha yeşerip de kırılmasın dalları Vurulmasın dibine dibine balta darbeleri... *** yüreğine sağlık, bol şiir'li günler.
yüreğine saglık
kalemin susmasın
sevğiler yüreğinden eksilmesin