Kalbi kalbe yâr eder, hazreti hüdâ Patikaya uzayan; erkândır edep Hacerül esvet gibi, güzeldir cüdâ Allâmeyi cihana; virandır edep . Ariflerin çöllerde; bulunmaz izi Mihneti olmayana; yoktur tavizi Aşıklardır Veduda; canan ikizi İman-ı kâmillere; hayrandır edep . Hiçlik öldürmektetir; nefsí sureti Yoksa kitap lutfetmez; gizli sohbeti İnsan irfanındaki; tahtı devleti; Gönül haciz etmeye; sultandır edep . Sen sendeki ben iken, çalınanlar ney Allah ile Allah mı,? aradığın şey Haram imiş yoksulum, içtiğin o mey Muhabbet yollarında; seyrandır edep
Patika :: engebili yerlerden gelip geçenlerin ayak izleriyle oluşmuş, uçurum kenarı, dağ kenarı, dere kenarındaki yol..
Erkân :: yol yöntem..
Hacerül esvet :: Siyah taş..
Hacerül esvet gibi güzeldir cüdâ :: o taş cennetten inmiştir dolayısı ile cennetten cüdadır ( uzaktır, gurbettedir ) amma rağbeti çoktur her hacı mutlaka onu öper cüdalık insana dokunulmazlık çirkinde olsa güzellik kazandırır ALLAH katında çok rağbet görür her şeyden cüda olabilmektir asl olan..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
EDEP şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
EDEP şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Hiçlik öldürmektetir; nefsí sureti Yoksa kitap lutfetmez; gizli sohbeti İnsan irfanındaki; tahtı devleti; Bulunca haczetmeye; sultandır hüner ********************** Kıssadan hisseleri olan, muhteşem bir şiirdi.. Çok beğenilerim ve takdirlerimle.. Kutluyorum kaleminizi...
şiir bu dedirtiyor okuyucusunu yormuyan şiir akışı içerisinde geçişiler ve anlatım ahenk içinde muazzam uyumlu benden şiire tam puan yazan ellere sağlık kutlarım nice paylaşımlarda hocam kaleminiz daim ilhamınızbol olsun saygılar
Hiçlik öldürmektetir; nefsí sureti Yoksa kitap lutfetmez; gizli sohbeti İnsan irfanındaki; tahtı devleti; Bulunca haczetmeye; sultandır hüner. . Sen sendeki ben iken, çalınanlar ney Allah ile Allah mı,? aradığın şey Haram imiş yoksulum, içtiğin o mey Muhabbet yollarında; seyrandır hüner.
Dünya telaşından alı koymak isteyen güzel bir tasavvuf şiiri okudum. Kutluyorum yüreğinize sağlık selamlar..............
Mükemmel bir şiir, tasavvuv edebiyatı okudum gibi..Yüreğinize emeğinize sağlık Çok güzeldi.Kutluyorum bu güzelliği yazan kaleminizi.Sevgilerde kalın hep.
Bu harika bir şiir.Kutlarım sizi. asırlar ötesinden Seslenen Tasavvuf şaiirlerinin seslenişerini duyar gibi oldum. " Ete kemiğe büründüm Yunus diye göründüm.." diyordu yine Koca Yunus. Sevgi selam saygılarım size.
. Sen sendeki ben iken, çalınanlar ney Allah ile Allah mı,? aradığın şey Haram imiş yoksulum, içtiğin o mey Muhabbet yollarında; seyrandır hüne Yüreğine sağlık dost şair.
Üzüldüm
Ama okuduklarimla da şiir doydum uzun bir aradan sonra
Eyvallah