Okuduğunuz şiir 7.12.2011 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
gereği düşünüldü
görgü şahidinin görgüsünden alıntıdır;
olay şöyle gelişir iki nokta
yer soğuk kışın tam da en bilindik yerindeydi Hakim Bey, kar yağıyordu baktıkları sokağa onlar susuyordu en sus yerlerinden kahvaltı masası devrik cümleler gibi boşuna yer işgal ediyordu kız ağlamaya meyilliydi Hakim bey, gözlerinde geceki yokoluşlardan bir demet hüzün taşıyordu. adam elleri masaya dayalı pus olmuştu oysa ne çok konuşmamıştı gece "buraya kadarmış" demeden önce. sigarasından derin bir nefes aldı adam Hakim Bey, kurşun ağırlığında bir göç başladı aralarında adam uzanıp kızın narin eline dokundu dokundu da kız elini çekti mi göremedim ya ama gördüğüm kızın gamzelerine soluk güller yerleştiğiydi seviyorlardı onlar birbirlerini Hakim Bey, hani severken ayrılanlar çok şey konuşmak ister gibi yapıp susarlar ya sustuklarına aynı öyle bakıştılar göz göze sakince el ele tutuşup kalpleri birbiri için atarken durur mu hiç Hakim Bey durdu valla’
ben şahidim Hakim Bey kız ağlıyordu o sabah adamınsa gözleri ufka kaçmıştı soğuk çayın ise umurunda değildi aşkı vurdular gördüm Hakim bey, aşkı aşkla vurdular!
gereği düşünüldü;
dönmeyeceği haberi gittikten sonra alınan adam için mülteci gecelerine her dem pusu kurulup, "biz" kelimesinden onlarca kere yakalanmasına...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
gereği düşünüldü şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
gereği düşünüldü şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
hemen hemen (ed.deft.nde ki)tüm şiirlerinizi okudum ..ne çok şiir ne çok şairsiniz deyi ulaşı vermek istedim size.. şiirleriniz.. -okurken- adeta yaşıyor. çokca saygım ile sevgi selam size, Teşekkürler şiirleri ile Şair'e.
ben göremedim hakim bey görenler dedi...şair kurguda ustaymış...günün şiiri olacağını ilk gören herkes anlamış...:) ben kaçırdım ama vaktini...sonradan gördüm...çok beğendim harika idi...
Hoştu gerçekten Marak uyandırıyordu hızla akan, başarılı dizeler.. Tek bir sorun yaşadım şiirin akışında, yazı rengi ve karateri ....şiirin okunurluğunu biraz gölgede bırakan bir tercih olmuş. Değiştirilmesini öneririm nacizane..
Şiir güzelse havaya da gerek yok zaten Şairim. Sadece karakter yorucu geldi bana, belki düzleştirseniz ve renk siyah üzerine açık gri olsa .. Tabiki tercih sizin. Ruhunuzun hep pembe kalabilmesi dileğimle..
geçen gün ustalarla oturmuş sohbet ediyorduk şiir üzerine. (ben çırak olarak elbette) ve herkesin savunduğu şuydu.gerçek şiiri şiir yapan nitelikleri ve farklılıkları olmalı.herkes neticede duyguları yazıyor.duygu yazımlarından şiiri ayıran bir karakteri olmalı...
haklıydık...
bakış açınıza bayıldım, bunu açıkça ifade etmeliyim...
teşekkür ederim efendim, sadece ne yazayım acep derken TV 'daki filmden bir replik kulağıma ilişti, "ben gördüm Hakim Bey" diyen...sonrası dökülüverdi...fena da olmadı hani:)
harikaydı hakim bey, geçiyordum şans eseri girdim içeri, beynimden vuruldum, failim suçludur ama şikayetçi değilim... hakim bey icab ederse, yattığım yerden kalkar onunkini de yatarımmm
bu dizeler geldi aklıma bir yerlerden yani bugün güzel şiirler okumak için geldim siteye şiirlerin içinde yolculuk çok güzeldi ne mutlu ki kaleminden sızanlar hak ettiği yerde...
"kaçak katlarda sonradan döşenmiş çatlak borular gibiyim bu ara sızdırmaya yer arıyorum" der Syrus, o günlerden bu zamana şükür ki iyiyiz ve elimiz hala kalem tutuyor
Bu sayede kaleminizle tanışma şansım oldu. Hayıflandım kendi kendime geç kalmışlığıma. Anlatım akış söyleşir gibiydi. Konuşmuş 'Şiir' adeta. Farklı bir tat bırakandı damakta. Çok hoş güzeldi büyük beğeniyle okudum.
Sahte zevk deryasının “meraksız” balıkları olmak da var, sayıları hiç de az değil…Ama bu naçiz ten der ki, kendiniz için de olsa bir şey yapın, böyle bir şey kaldıysa, yeter ki umutsuz olmayın, öyküleriniz, şiirleriniz, resimleriniz, kağıt cinsinden söz kaleleriniz, o en kutsal yapraklar, kitaplarınız, dergileriniz gür bir nehir gibi aksın daima, sözün, yazının kutsaniyeti adına. Bilmeliyiz, yara, görünmeyen tuhaf yaz(g)ının ruhunda açılmış. Dert de sizsiniz derman da.”
"Yazar niye mi yazar o yazı yazılmadığı için.." Thomas Berger'in dediği gibi yazılması gereken bir şiirdi ve farklı, imgelerle donatılmış şiir sofrasıydı. Çok elit buldum bu değerli yüreği
ben şahidim Hakim Bey kız ağlıyordu o sabah adamınsa gözleri ufka kaçmıştı soğuk çayın ise umurunda değildi aşkı vurdular gördüm Hakim bey, aşkı aşkla vurdular!
Gün başarınız daimi olsun anlamlı tebessümü ile düşündüren dizeler.selam dua ile
gelmeyenvuslat tarafından 12/8/2011 1:05:39 AM zamanında düzenlenmiştir.