Devir kör bir bâtıl Zaman anlamını yitirmiş Paslı zindan Cahillik sokaklar boyunca kusulan Kuklalar adım başı Tapılan Bastığın toprak değil Bir kız çocuğu göğsü Buram buram ihanet kokan Baba der sarılır parmağına Lakin gözler kör Yürekler sağır Düşmüştün bağrına çağın Kurşundan daha ağır Bükülmüştü omuzların Bu yük ağır mı ağır
Ses buldu sesin Yola düşme vakti, biat tamam Tufandır günü, geceyi kuşatan Ebu Leheb’dir yola pusu kuran Menzil arkadaşı Ardından odun taşıyıp duran Leş toplayıcılar döküldü yola Kuruluverdi dar ağaçları Körelen vicdanların meydanlarında Ve yayıldı ışık Bedevi ruhların karanlıklarına.
Bir yetim elinde bir avuç muştu Serpti durdu gecenin sessizliğinde Yeşerip boy verdi İman dolu göğüslerle Bu dava yükseldi omuzlarda Boy verdi Medine’nin sokaklarında Nihayet geldi beklenen gün Gelince ilahi emir Kuklalar devrildi bir bir Serildi yere asırlarca süren Cahiliye denilen o köhne devir..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
VE ZAMANA RAHMET DÜŞTÜ... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
VE ZAMANA RAHMET DÜŞTÜ... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bir yetim elinde bir avuç muştu Serpti durdu gecenin sessizliğinde Yeşerip boy verdi İman dolu göğüslerle Bu dava yükseldi omuzlarda Boy verdi Medine’nin sokaklarında Nihayet geldi beklenen gün Gelince ilahi emir Kuklalar devrildi bir bir Serildi yere asırlarca süren Cahiliye denilen o köhne devir
çok güzel bir çalışma. yüreğine ve kalemine sağlık
Eğer çizgini dinin dışında, aktüel bir alana çekebilirsen sanatçı yanın müthiş.Bu yorumum dine karşı olduğum için değil.Şiirde kalıcı olabilmek adına biraz standartların dışına çıkmak gerekiyormuş gibi hissettimde o yüzden.Ama tercih senin tabi, sen bilirsin..
Ses buldu sesin Yola düşme vakti, biat tamam Tufandır günü, geceyi kuşatan Ebu Leheb’dir yola pusu kuran
tarih tekerrür etmez derler ya yalan, koca bir yalan. ebu lehebler gider başka ebu lehebler gelir. tekerrür etmeyen sadece zamandır. tarih de yalnız zamanla ölçülmez. selam ile...
Bir yetim elinde bir avuç muştu Serpti durdu gecenin sessizliğinde Yeşerip boy verdi İman dolu göğüslerle Bu dava yükseldi omuzlarda Boy verdi Medine’nin sokaklarında Nihayet geldi beklenen gün Gelince ilahi emir Kuklalar devrildi bir bir Serildi yere asırlarca süren Cahiliye denilen o köhne devir.. ***KızLlizi Karanlık bir devri bu denli ışıklı anlatan nur yüreğinizi kutlarım. Akıcı ve güzeldi.Selamlar sevgili kızım.
Bir yetim elinde bir avuç muştu Serpti durdu gecenin sessizliğinde ..................Başka bir şairin EN SEVGİLİYE diye bir şiirini okumuştum yine bu duygularla bezenmiş. Kutluyorum sizi.
Bu dava yükseldi omuzlarda Boy verdi Medine’nin sokaklarında Nihayet geldi beklenen gün Gelince ilahi emir Kuklalar devrildi bir bir Serildi yere asırlarca süren Cahiliye denilen o köhne devir..
İşaret edilen konu güzeldi. Kanıksadım. Tebrikler.
Güzel.. şiirin muhtevası da kendisi de..Sanki üzerinde biraz daha çalışılıp dönemler arasında bağlantı da kurulabilirdi.. Cehiliye dönemi ve çağımızın hastalıkları.. Asrı saadet ve (yorumlardan hareketle) özlenen günler gibi.. ve daha bir dolu şey.. kutlarım.. ayrıca; yorum yapılamayacak kadar açık ve net şeyler üzerine gevezelik yapmak cehaletin göstergesidir.. ve erdemli insanların işi değildir..
Yorum yapılmayacak kadar açık ve net. Bari gevezelik yapalım . Asrı saadet devam mı ediyor? Geri mi hortladı cahiliye devri. Yoksa Yaratan ve Yönetenin istediği bir hayat mı sürüyor insanlar arasında.. Yoksa şeytane yine iş başında mı? :)
kutlarım...
aslan