Haberlerde dinledim maaşlara zam gelmiş Oh ne alâ memleket fazla değil yüzde dört Umudu bekliyorduk kalbimize gam gelmiş Yırtık büyük yama yok gel bu farkla yırtık ört. Yıkılmaya yüz tuttu bizi saran bu kale. Allah’a mı edelim geçimleri havale?
Rahatsınız bu belli yüzünüz kızarmaz mı? Emeklinin evinde düğün bekler evlatlar Sabır nereye kadar yol isyana varmaz mı? Gün gelecek bitecek sürülen saltanatlar. Vicdana dokunmuyor ne şiir ne makale Bir çözüm bulmak gerek sönmeden son meşale.
Yiyeceğe zam tonla maaşa damla damla Kavanoz elinizde yalarsınız durmadan Ne hizmet beklersiniz vatana aç adamla Vicdana gelin millet tepenize vurmadan. Sanmayın birkaç dize bizler için meşgale İçimizi dökmeye sebeptir bu merhale.
Nice felaket gördük tamam buna da şükür Mutlaka halimizi görüyordur Yaradan Maşallah de cüzdana bilmem kaç okka tükür Şikayet etmesek de muzdaribiz yaradan Yazmayıp ne yapalım evde bitti nevale Kısmete razı olup gelmedik mi bu hale?
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ÇARE YOK MUDUR DERDİMİZE? şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ÇARE YOK MUDUR DERDİMİZE? şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Herkesin kanayan yarası usta kaleminizden harika dökülmüş sayfaya.Ablacım onun Milletvekilleri hala kirada oturuyormuş. Onlar birer köşk sahibi daha olsun, belki bizede sıra gelir.Güzel yüreğinden sevgiyle öpüyorum.Sevgi ve saygılarımla...
biz ne beter günler gördük şairem.yüzde yüz enflasyonda yüzde beş zamlar gördük. yok yok kuyruklarında heba ettik onca zamanı. nimetin kadri bilinmez ise Allah muhafaza. saygılar sunuyorum.
Üstadım işte şiir budur dedirtiyor. Çok zengin bir dil, kafiyeleri, heceleri, akıcılığı mükemmel. Duygularını dizelere dökmekten öte okuyucuya yaşatmış üstadım. yürekten kutluyorum.
Dert üstüne dert bindi omuzlar oldu nahır Evde yolda camide kahır üstüne kahır Vekiline kâşâne asilineyse ahır Münasipmiş neyleyim "vatan sağolsun" derim.
Fikrimi soran olmaz sadece oy oy derler Dört senede bir kere adamlığa doy derler Oyu alır çekilir bu ne asil soy derler Soyumu kuruttular "vatan sağolsun" derim.
Ay başını beklerken belim bükülü kaldı Cüzdanıma bakanlar gönlünce hava aldı Enflasyon canavarı görünmeden çift daldı Tek haneli zamlarla "vatan sağolsun" derim.
Emekli benim adım çalışırken adaydım Asgarî ücretlerin takdirine fedaydım İki simit hesabı bir de şekersiz çaydım Peynir zeytin olmasın "vatan sağolsun" derim.
================================================ Afet Hanım Kardeşim, Kalemine, yüreğine sağlık.. Yazmaya başladığım ama bir türlü sonuçlandıramadığım "Emekli Benim Adım" başlıklı şiirim geldi aklıma ve kaleme aldığım kadarını buraya asmak geldi içimden. Affınıza sığınarak.. Teşekkür ediyorum hislerimize tercüman olan şiirinizden dolayı.. Selâmetle..
Dert üstüne dert bindi omuzlar oldu nahır Evde yolda camide kahır üstüne kahır Vekiline kâşâne asilineyse ahır Münasipmiş neyleyim "vatan sağolsun" derim.
Fikrimi soran olmaz sadece oy oy derler Dört senede bir kere adamlığa doy derler Oyu alır çekilir bu ne asil soy derler Soyumu kuruttular "vatan sağolsun" derim.
Ay başını beklerken belim bükülü kaldı Cüzdanıma bakanlar gönlünce hava aldı Enflasyon canavarı görünmeden çift daldı Tek haneli zamlarla "vatan sağolsun" derim.
Emekli benim adım çalışırken adaydım Asgarî ücretlerin takdirine fedaydım İki simit hesabı bir de şekersiz çaydım Peynir zeytin olmasın "vatan sağolsun" derim.
Enflasyon canavarı yedi bitirdi bizi Nasıl yüzde yediymiş boş koydu cebimizi Ey vekiller sarsmaz mı bu haksızlıklar sizi Sürüp gitse de düzen “vatan sağolsun” derim.
Çoluk çocuk bayramda isteyecek kıyafet El gibi soframızda olmayacak ziyafet Kurbansız gideceğiz bu da bize bir afet Sıratı geçmesek de “vatan sağolsun “ deriz.
Sürünmek sürtünmekten ne üst kaldı ne de baş Yokluktan yoksulluktan gözden daim akar yaş Zam veriyor kaşıkla diyor “oyna vatandaş!” Zıplarız yalancıktan “vatan sağolsun” deriz.
Hani yolun sonunda bizlere vardı refah Gecelere eş oldu görünmez oldu sabah Hanemizden eksilmez aman, yandım, ah ve vah! Yine şekva etmeyiz “vatan sağolsun” deriz.
Şiirinize destek olmak istedim. Ayak kafiyesi kullanmadığınız için ben de kullanmadım. Saygılar efendim.
Memura işçiye emekliye bu kadar yeter diyorlar, Artış Zammının kaymaklısını kendileri yiyorlar... Ah ne tatlıdır para oy oy bunu iyi biliyorlar, Böyüklerimiz yesin yesin, gariban paradan ne anlar! HakanKURTARAN Tebrik ederim Afet Kardeşim... Yüreğine sağlık...
~BİZce~