AYŞE..Ben boğuşurken yanlızlık la Acı, acı çaldı evimin kapısı korku, merak içinde fırladım Geçmişti biraz gece yarısını.. Gelen, yan komşum AYŞE Morarmış yüzü, gözü yine Belli ki dayak yemiş Yazıklar olsun, ona kalkan ele.. Bahtsız, kadersiz AYŞE Çocukların anası, evinin kadını Hala seviyorum onu deme, Yapma.!! bu kaçıncı dayağı.. Dönme artık ona, bitsin işkence Alırsın çocuklarını da Kaldır başını , boyun eğme Onsuz devam et hayatına.. Benliğin, gururun nerde Gençsin, güzelsin be AYŞE Tamam bakma öyle sustum Ağla, ağla sen gönlünce,, Sabaha kadar dinlerim, Çare olmalı, bulunmalı derdine yazık, yazık sana be AYŞE İhtiyacın yok öyle bir eşe.. ((Eş olsa bir türlü, olmasa bir türlü.)) Apsuva.. 19- 09- 2007 Sakarya |
İçler acısı gerçeği; duyarlılıkla, dizelerinize aldığınız için tebrik ederim sizi. Toplumumuzda; daha ziyade "Doğu Kökenli" diye tabir ettiğimiz kesimde görülen kadına şiddet, eğitimsizlikten de öte olmaya başladı. Şiddet, ülkemizin birçok bölgesinde görülmekte.
Eğitimin, kişilik oluşumunun, sosyal yaşam tarzlarının, çevrenin yanısıra ekonomik bozukluk gerginlik doğuruyor; ardından öfke zincirleri ve gelsin şiddet...
- "Gül gibi karın var. Niye dövüyorsun karını"
- "Çoh sinirliydim o an, Haçim Begim. Üstüme geldü" (Nee, üstüne gelecem. Ben saa nedtim? Ben dediydimkine...)
- "Susuuun. Aranızda konuşmayın. Mahkeme burası!.. Sinirliysen tedavi gör. Kadın dövülür mü hiç" (Her zeman dövüyo Haçim Beg. Her zaman bu bele ediyoo)
- "Sinirimi bozan bu kadun, Haçimim" (Nerden senün sinürünü bozuyooom? Sana ne diyoomküne? Herkeşler seni suçlu bulmuyo muu? Haksuz yere dövmüyon muu? Ben sağa nee...)
- "Kızım, sus. Konuşma! Ağlama da!!. Biz burada senin haklarını savunuyoruz, değil mi" ( Allah razı ossun Haçimim, Allah ne muradınız vaasa veesin. Allah ne...)
- "Yeter!.. Sus dedim sana!!." (Bu kadın hep böle Haçim Beg. Durdan, susdan ağnamaz. Sus gıs. 'Görecen gününü sen')
- "Yetter be, yeter!.. Sabbahtan akşama kadar sizin zırıltınızı mı dinleyeceğim? Dur, sus, dur, sus demekten bıktım bee!!!" Çıkarıp cüppeyi, odasında; sanığa da tanığa da çarpan Hakim olma ihtimali var olabilir mi bilmem lakin; davalara bakacak olursak yakın olduğu kesin.
Netice itibariyle "Karakolda ayna var" hikayesinin derinliğini deşelemeden, kavgalı çiftler mümkün mertebe barıştırlmaya, yok, olmadıysa; kadın yakınlarının evine gönderilir, adam evin yoluna yönelir (doğru ya da yalan) olay kapanır o saatler.
Amaaa!.. Gecenin ilerleyen saatlerinde Hastahanenin acilinden haber gelir: Falanca feşmekan isimli bir kadın, 6 bıçak darbesiyle öldürülmüştür!
"Olan; bizim zavallı, dinlenilmeyen, susturulan, dövülen, öldürülen kadınımıza olmuştur" diyorum, Özlemce...