Tik tak… Tik tak… Tik tak… Ve Ben! Bir içli ağlayışla başladı herşey, Kalabalık bir hastane odasında. Oraya buraya koşuşturup duran Haklı haksız bağıraşanlar arasında.
Bir meleğin kollarında açtım gözümü Hani adına anne denen melek… Sevgiyle okşadı, öptü yüzümü Babamla birlikte gülerek…
Nasıl da sevinmişlerdi beni görünce Gülücükler açmıştı yüzlerinde Ve o sevincin izleri Yer etmişti ıslak gözlerinde... Belki de halen duruyordur Babamın içtiği sigaralar, Hastane kapısında, Ve annemin çığlıkları…. Her geçtiklerinde oradan Yılların geçtiğini farketmezler, aradan. Dünü yaşarlar,tatlı bir tebessümle Birbirlerine bakarlar..dı… sevgiyle Bir de bana…
Yıllar sonra Annem, Önce sen gittin aramızdan, ansızın Gittin gideli, yalanım yok, ben yalnızım Babam benden de yalnız... Suskun, dalgın gözlerimizde hayaller Alıyor bizi bizden amansız Hele bir de hüzünlü bir parça çalıyorsa radyoda Hani o senin de sevdiklerinden… Akar gözyaşlarımız, birbirimize göstermeden...
Biliyor musun şimdi babam da hasta Yorgun, sessiz ; her şeye karşı isteksiz Dalıp dalıp duruyor, gözleri uzakta Bırakmış sanki kendini, adeta boşlukta… Her ne kadar o istese de Biran önce kavuşmayı sana Ansızın gitmesin diye o da Benim ellerim duada… Gecenin karanlığında, Gözüm çerçevelerde Aklım anılarda…
Bir annem bir babamdı beni önemseyen Her halimle beni kabullenip benimseyen Her bakışlarında sımsıcak gülümseyen Yüreğinin en derininden seven… Bir annem , bir babam…
Şimdi yine bir gece vakti O çok sevdiğim yağmur altında, Ellerim cebimde geziyorum, Lambaları tek tek yanan sokaklarda Birbirine kör insanlar arasında Sevgi arıyorum yürek yürek Ve bir gülücük, tüm suratlarda… Bir o yana bir bu yana bakınıyor, Bulamıyorum...
Yine hissettim bak acıtan yalnızlığı, Şu yağmurun altında Bir sokak direğine yaslandım Dayanamayıp yere çöktüm, Bardaktan boşanırcasına Hıçkırarak ağladım Kaybolan sevgiler ve gülücükler yanında Bir annemi bir babamı aradım…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BİR ANNEM BİR BABAM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BİR ANNEM BİR BABAM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.