Dün kamer sinemasının önünde görmüşler seni Kolunda esmer tüysüz bir oğlan Dostlarımın yanında kaptırmışsın kendini Öpüyormuşsun ikide bir yanaklarından
Öğle üzeri filliparkta salıncağa binmişsin Uzun uzun salanmışsın at kuyruğu saçlarınla Sahil boyu yürümüşsünüz el ele kol kola Sonra bir çaybahçesinde lafın belini kırmışsınız Şen kahkahalarla
Akşam filamingoda denizin sesini anlatmışın Ve ne çok sevdiğini söylemişsin Kayaların üstünde martı sesleri dinlemeyi Hatta koluna takıp delikanlıyı Bizim evin önünden geçmişiniz Tam üç defa Bakkalın çırağına sormuşsun Saat kaç diye
Evet evet dün ben de bir sarışınla beraberdim Önce Atatürk parkında gezdik Usuldan şarkılar söyledim Fotoğraf çektirdik çiçekçiye uğradık Sonra ayaklarımızın altından yer kayana kadar yürüdük Onun da senin gibi at kuyruğu saçları yeşilin en güzeli Gözleri vardı Gerisi bildiğin gibi Her adımında seni anımsatan bir şehir.
Neden çevirdin yüzünü Üstelik ağlıyorsun sen Dün ben de ağlamıştım o sarışınla beraberken
Aynı yerde kesişen yağmur damlaları birkiyor yanaklarında Yürüsek aldırmadan sırlsıklam Her şimşek çaktığında sokulsan Şimşeği de sever mi insan ? Şimdi tutsam ellerini unutsan unutsam unutsak Ve yeniden başlasa Kamer sinemasında ‘’selvi boylum al yazmalım’’
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Dünde kalan şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Dünde kalan şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Mersin sokaklarında dolaştım bir an. Yazlık sinemalarını bilmesem de bir anda kendimi içinde buldum. Eski Türk filmlerinin bıçkın delikanlıları geçti gözümün önünden... Mahallenin kızlarına toz kondurmayan, koruyup kollayan... Ve kendi yavıklusunu köşebaşında bekleyen... İçim burkuldu...
Adam olacak çocuk............ bellidir derler bizim oralarda. Doğruluğu bir kez daha görüldü.
Şimdi hesap yapıyorum..88-71=17 ... sevdaya düşülecek yaşmış hakikaten ..biz de yaşadık, onu biliyorum ..o yüzden bu faslı bi kalem geçeyim ...
Anlıyorum..deliydin,yarım yamalak da divane..yüreğin mangal yeri,bileğin şahane ..bulmuşsun kendini üstü açık bir yaz sinemasında..Kadir ağabeyin bitiren bakışlarında usul usul tükenirken direnme gücü Türkan ablamızın sen de yol vermişsin sevdana tren rayları gibi..bu filim daha çok uzayıp gider değil mi..eski plakların tadı hiç kaybolmazmış ve bilirsin her eski resim üzerine yıllar geçtikçe daha çok kanatırmış yüreğimizi...
Yani demem o ki ya da diyemediğim ; gideni geri getirmek ne mümkün kardeşim benim..yok artık üstü açık sinemalar,yüreği yanardağ gibi dağlanan sevdalılar ..ne güzel söylemiş Faruk Nafiz Çamlıbel :
Leyla gelin oldu, Mecnun mezarda, Bir susuz yolcu yok şimdi dağlarda, Ateşten kızaran bir gül ararda, Gezer bağdan bağa çoban çeşmesi,
Ne şair yas döker, ne aşık ağlar, Tarihe karıştı eski sevdalar. Beyhude seslenir, beyhude cağlar, Bir sola, bir sağa çoban çeşmesi...
Yine de umudumuzu yitirmeyelim değil mi ? vardır heralde bilmediğimiz bir yerlerde yalnızca bir kez seven,sevdasına leke sürdürmeyen,ölüyorum bitiyorum deyip de üç ay sonra aynı lakırdıları başkasına etmeyen..sevdanın gerçek sırrına eren vardır değil mi ? Değil mi kardeşim vardır ????
17 yaşındaki bir delikanlının da ne büyük şair olacağını bu şiirin ayan beyan aleme ilan ediyor..şimdi şiirinin zirvesindesin;ama şiirlerindeki eskimeyen tat mazinden hediye.. Rabbim şairliği gönlüne lutfetmiş...
...............................Beni seyyah eyledi mazimde bu güzeller güzeli şiirin ..Ebedi selam ve dualarımla kardeşim
Mürsel Emre DOĞAN tarafından 10/3/2011 9:41:48 PM zamanında düzenlenmiştir.
nefsime hoş gelen şeyleri bir kenara bırakıyorum.. evet şiirle ilk tanışma ilk şiir denemeleri o yılarda başladı biraz daha erken 12 li yaşlarda şiire olan merakım gizli bir duyguydu belki daha çok şiir yazıldı o dönemlrde ama malesef kayıt altında tutlmayan şeylerdi . aklımda ezberimde 10 tane kadarı kalmış bu gün su yüzüne çıktı belki karaya vurdu o zmanki dünya görüşümle şu anki dünya görüşüm çakıştıgı için belkide hiç çıkmayacak ..
şiiri ararştırıp ögrenerek çalışmalarım ise daha çok yeni bir kaç yıllık
yazlımayı bekleyen çok şiir var ama ben hangisini yazarım bilmiyorum..
kıymetli bir ziyaret ve kıymetli bir yorumdu........ iltfatları üstüme almadım
Neden çevirdin yüzünü Üstelik ağlıyorsun sen Dün ben de ağlamıştım o sarışınla (((berberken)))
Aynı yerde kesişen yağmur damlaları birkiyor yanaklarında Yürüsek aldırmadan sırlsıklam Her şimşek çaktığında sokulsan Şimşeği de sever mi insan ? Şimdi tutsam ellerini unutsan unutsam unutsak Ve yeniden başlasa Kamer sinemasında ‘’selvi boylum al yazmalım’’
Harikasın şairim... nasıl geçip gitti gözlerimin önünden o derin sevdalar... akan göz yaşları... umudu kırık vuslat düşleri, herşeymi dünde kalır. taşınmazmı hiç yarına bir dirhem olsun.
sevgili dostum şiir vardır. okunur geçer unutulur gider. şiir vardır hafızalara kazınır mıh gibi... şiir vardır anaçtır. şiir doğurarak çoğalır eksilmez asla... bu güzel çok derin anaç şiirini candan kutluyorum. güzel yüreğin ve kalemin daim olsun inşALLAH saygı ve selam ile...
nostalji şiir...ben çok beğendim... yorumunla çok daha güzel olacağını biliyorum..önemli olan duygu..burda kıskanan yüreğin intikam duygusu var...çoçukluk aşkı gibi aşklar yaşayabilseydik,keşke ..kaleminiz daim olsun...herşey gençlikte güzeldi..şimdi şarkıların bile tadı yok..esen kalınız
Bu gömlek o bedene dar gelir bilesin. Can gardaşım sessizliğin sonrasında fırtına beklerdim biliyor musun.? Şiirine sözüm yok ... Alıp gitti beni maziye doğru... Mekanlar uymadı belki ama yaşananlar tanıdık geldi.... fakat eksik birşeyler var gibi geldi bana... aslında belki de can gardaşımın adı şiire fazla ..... her şeye rağmen eline sağlık.... selam ve dua ile
uNUTMADAN DİYEYİM SEVDA ŞİİRİ YAZMANI ÖZELLİKLE BEN İSTEMİŞTİM YANILDIM GARDAŞIM SEN MECNUN OLMUŞSUN DA HABERİM YOKMUŞ ... gayri beşeri aşk hafifi kalıyor pir i faniyim tarafından 9/30/2011 5:48:20 PM zamanında düzenlenmiştir.
pir i faniyim tarafından 9/30/2011 5:48:41 PM zamanında düzenlenmiştir.
dar gömlek belkide .bir mazi yaprağının hatırasını çıkardı eski defetrlerden 22 yl öncesi dünü bu günü. hayat işte. varılıgınız gibi güzeldi ziyaretinizde onurlandırdınız varolun
Neden çevirdin yüzünü Üstelik ağlıyorsun sen Dün bende ağlamıştım o sarışınla berberken
Aynı yerde kesişen yağmur damlaları birkiyor yanaklarında Yürüsek aldırmadan sırlsıklam Her şimşek çaktığında sokulsan Şimşeği de sever mi insan ? Şimdi tutsam ellerini unutsan unutsam unutsak Ve yeniden başlasa Kamer sinemasında ‘’selvi boylum al yazmalım’’
dost yüreğe akabilmektir şiir sen derine iniyorsun duyguların...son pişmanlıklar birde getirse gideni belki biz bilemiyoruz gideceğimiz de bırakamıyoruz silinmeyen izleri..kim bilir...boşlukları belkide ondan belkide saçmalıklarındandır...gönlün güzelliği var olsun...sevgiler...
30 lu yıllara adım attığın zamandaki duygularını, şiir anlayışını merak edenler için güzel bir örnek olmuş bu şiir, aslında senin şiirin olduğunu bilmesem çok da hoşuma giderdi, duyguluydu, etkiliydi,ama son yazdıklarının yanında sönük kaldı dersem kızmazsın umarım. ama arada nostaljide güzel oluyor değil mi, başarılar dilerim kardeşime.
Hiç bir tesellinin çareye alternatif olmadığını şiirsel bir dille okuduk mısralardan. Gözüken o ki;sevdana öç almak olmuyor yürekten göç olamadığı gibi.
Yıldırı mı da severmi insan. ifadesinde yanlışa atılmış tokadın sevdası düştü aklıma.O an belki değil ama hatadan uyanır uyanmaz aşık bile olunur.Tebrik ederim.
Eski Türk filmlerinin bıçkın delikanlıları geçti gözümün önünden... Mahallenin kızlarına toz kondurmayan, koruyup kollayan...
Ve kendi yavıklusunu köşebaşında bekleyen...
İçim burkuldu...
Adam olacak çocuk............ bellidir derler bizim oralarda.
Doğruluğu bir kez daha görüldü.
Yakışıyor arkadaşıma.
Görüşmek dileğiyle.
Hoşçakal.