Şükür, geçti Ramazan, bitti dinin tasası Biriken şişeleri açalım bayram bugün!; Donatalım ne varsa, kurulsun keyf masası Eğlenelim, coşalım, içelim bayram bugün!.
Döndü bir ay boyunca midemiz boş ambara Masraftan kaçmayalım, yiğidi bozar para! Üç beş kağıt birleştir sar dolu bir cığara Demleyelim kafayı uçalım bayram bugün!.
Gönlümüze çullanan din şevkini atalım Yürekleri ısıtıp kanları kaynatalım Bir tane dansöz yetmez beş tane oynatalım Para bitse, peçete saçalım, bayram bugün!.
Ramazanla bitirdik hoşgörüyü ve ârı Bir aydır ayrı kaldık çok özledim kumarı Kaybetmiştim üterek biriktirdiğim varı Desteyi getir, kağıt seçelim, bayram bugün!.
Hamd olsun! oruç tuttuk, bulaşmadık bir şeye On iki ay ibadet neye gerek ki neye! Bir ay kâfi gelmez mi şu sıratı geçmeye Günahla kendimizden geçelim bayram bugün!.
29 AĞUSTOS 2011 -21:55-
Ramazan Bayramı ’nın Başta İnsanlığa ve İslam âlemine Hayırlara vesile olması dileğiyle, Edebiyat Defteri Ailesi ve gönüldostlarının Ramazan Bayramını Kutlarım.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Bayram Bugün! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Bayram Bugün! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ramazan Bayramı ’nın Başta İnsanlığa ve İslam âlemine Hayırlara vesile olması dileğiyle, Edebiyat Defteri Ailesi ve gönül dostlarının Ramazan Bayramını Kutlarım.
Üstadım eserinize kendi namıma şiir adına söyleyecek bir sözüm yok ama içerik olarak bana özendirici geldi kaleminizin gücü mükemmel olduğundan işlenen konu yapılması gereken ve tutulacak bir öğüt gibi tatlı anlatılmış iştah kabartıcı İnşallahı taala kimse eserdeki bu cazibeye kanmaz Mümin olanda bu esere uymaz edebi anlatımınızı kutladım Bayramınız mubarek ve hayırlara vesile olsun selam ve dualarda buluşmak ümidiyle sayğılar
Şiiri özendirme için yazmamıştım ama öyle görünüyor sanırım:) Sadece bir Hiciv şiiriydi, Ramazan sonrası bazı şeyleri yapmamaya dikkat çekmekti amacım.
İçine birazda mizah serpiştirdimi ne güzel olmuş şiir.Bektaşi bir akşam çok kaçırınca komşusu yalpalıyorsun yarın sırattan nasıl geçeceksin demiş.Bektaşi : Öbür tarafta mor sümbüllü bağımmı var.Geçmesem ne olur,diye vevap vermiş öyle bir özendirdinizki o masada o demde o muhabbette olası geliyor insanın.Kaleminizi kutlarım.30 Ağustos zafer bayramınızı ve Ramazan bayramınızıda kutlarım.
merhaba, kritik bir mevzu ne kadar dengeli ve ustaca anlatılmış...yalın...anlamlı...edebi ve nadide...güzel hasletler ir büündür elbette...sad namaz da yetmez...oruç da...İnsani ve manevi değerler...kaideleri bir bütün olarak yaşamak gerek...kalbi bozmadan...kalpleri kırmadan...İyi insan her yönüyle örnektir...Her davranışı nasihattir...İbadetlerin sürekli olanı kıymetlidir az da olsa...Yüreğinizi...kaleminizi...bayramınızı tebrik ederim değerli kalem...
güzel bir konuya temas etmişsiniz,yıllda bir ay muslüman olanlara ,müslümanlığı yılda bir aya sığdırmaya çalışanlara güzel bir şiir,hayırlı bayramlar diliyorum
bayram sonrasindaki bir kac konuya dikkat cekmek cok guzeldi , anlatim cok guzeldi ve guzel bir heceydi Mustafa bey .. Tebrikler yureginize kaleminize , Hayirli bayramlar siz ve sevdiklerinizle olsun , saygimla.
Manevi duyguların sadece Ramazan ayında değil, diğer aylarda da devam etmesi gerektiğine dair güzel bir dikkat çekmeydi şiir.Tebrik ederim kardeşim. 30 Ağustos Zafer Bayramını ve Ramazan Bayramını en kalbi duygularla kutluyorum.Gönül dolusu selam ve sevgilerimle...
Hamdolsun! oruç tuttuk, bulaşmadık bir şeye On iki ay ibadet neye gerek ki neye! Bir ay kâfi gelmez mi şu sıratı geçmeye Günahla kendimizden geçelim bayram buğün!.
çok anlanlı dizelerdi kutlarım kalemin daim olsun... hayırlı bayramlar...
tersten bakınca olaya,
kelimelere böyle dökülüyor kavram mozaiği
çokça beğenim ile
tebriklerimi bıraktım... saygımla