biz çağırmadan aniden giriverdi koynumuza sorgusuz sualsiz zaman denilen yılan oysa herşey ne güzeldi eskiden, ne güzeldik
biz mi eskidik, yoksa sen mi yılan ne güzeldi kızarmış ekmek kokusuyla uyanmak yastık kavgasıyla uyumak
ne güzeldi bakkal amcaların dükkânlarına sepet sallamak ne güzeldi çaya batırılan bisküvilerle oyalanmak.
mahallede ipten ipe sallanan çamaşırlar ne güzeldi ahmet ne de güzel kale yapardı çamaşırları ahmet’in kulağı ne de güzel annemin elinde kalırdı
o portakal kabukları ne güzel kokardı sobalarda kimsenin telefonu yoktu da, ne güzel herkes birbirine giderdi ne gazete, ne televizyon derdik sahi be, iyi ki cahildik
leylekler ilk bize gelirdi ne güzeldik baharda, balattan motorlar kirâlar gezerdik İstanbul’da. sonbaharın bir koluna kış takılıp gelirdi leyleklerin resimlerini başka ülkelerin pullarına gönderirdi
kış göz kırparak gelirdi İstanbul’a hangi sokağa baksanız bir kocaman kardanadam çay içer, sanki boğazı seyrederdik ne güzeldik
gürültü değil, çıtırtı gelirdi biryerlerden, ne güzeldik annem kendi halinde mırıldanırdı akşam sofrasına misafir payı hazırlanırdı ne güzeldik
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ESKİDEN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ESKİDEN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Muhteşemmmmmmmmmmmm bir şarkıyla hoşgeldin diyor sayfa... beraberinde okuduğum şiirle birlikte doyumsuz bir hazdı.Teşekkür ederim arkadaşım.Yıllarr öncesine götürdün beni .Gönül emeğini tüm içtenliğimle kutlarım.Selam, sevgi ve saygılarımla.
Evet bitanem, ne güzeldi ... rahmetli babamın her akşam zili çalıp kapıyı açtığımdaa gellişi sonra o gömlek cebinde getirdiği çukulataya saldırışım, kardeşlerimle yer kavgası, herşey herşey.... her hafta sonu gittiğimiz pikniklerimiz, lojmanın bahçesinde gecenin 12 sine kadar bisiklet sürüşlerim, ahhh ahhhhhhhhh ....herşey eskiden güzeldi be arkadaşım herşey .Çok öpüyorum gül yüreğinden... sevgimle.
KEŞKE BÜYÜMESEYDİK..KEŞKE " eskiden " DİYE SÖZE BAŞLAMASAYDIK..EVET ÇOK GÜZELDİ ŞİİR MANASINDA..VE HEPİMİZİN KANAYAN YARASI OLARAKTA..YÜREĞİNİZ VEDE KALEMİNİZ HEP VAR OLSUN...KUTLUYORUM EMEĞİNİZİ..
Kazanımından çok aslında kaybedeniyiz biz o teknolojinin ne güzel anlatmış bunuda sevgili şairim..
O Zamanlar Henüz Yenilmemişti Kentler beton yığınlarına ve çocuk gözlerimize yansıyan koskaca bir oyun salonuydu dünya Sevgi kokardı gecekonduların begonyaları Ve Ne güzeldi yaşamak aydınlık yüzlerde...
Tebrik ve teşekkür ederim sevgili şairim geçmişte yaptırdığın gezi için Dlıp gitti uzaklara gözlerim... Emeğine Yüreğine Sevdana sağlık Dostlukla....
Ne güzeldi o siyah beyaz günlerin çocuğu olmak, doyumsuz masallarla beslenmek, tokyo terliklerle gezdiğimiz sokakların temiz çarşaf kokuları,SEN YAZARSINDA ŞİİR OLMAZMI kutlarım naif şiirini... doyamadım hem kalemine hem araladığın perdeden geçmişi izlemeye
benim tokyo giydiğim günlerde dedem nineme dut toplardımkarşıkı gök delenlerin arsasında ne dut tadındaki anılarımı unutabildim ne tokyolarımın burnunu durmadan kıran arnavut kaldırımlarını belki bir gün birlikte yazarız :))
benim tokyo giydiğim günlerde dedem nineme dut toplardımkarşıkı gök delenlerin arsasında ne dut tadındaki anılarımı unutabildim ne tokyolarımın burnunu durmadan kıran arnavut kaldırımlarını belki bir gün birlikte yazarız :))
Hiç gözmediğim şehire eş duygularla uyandım, siper aldım çıplak vücudumu koruyarak kurşunlardan. Önce yalnızlık sonra düş kırıklığı ve en son geri dönememenin ağırlıgı...Öyle ağır yaralıyım ki..bu sabah başka işte. Ne İstanbul var gözümde ne de yaşanılası koca bir şehir. Tokum bu sabah içi mezar dolu tüm kentlere.
bütün maziyi yaşattınız bu güzel şiirinizle bize yeniden ne güzel okurken çocukluğumdan buyana geldim ve keşike gelmeseydim dedim amma ne gelir elden,gitmiş bir defa giden
İyi ettin can. Canın sıkılınca uzaklaş bir müdcdet, ama gitme. Kolay değil öyle. Ben de denedimdi ama olmuyor. Burası efsunlu he.:) Deyvim bi şey demez hem:)