Hava'dan Beslenen Adam'lar Ve İsten Bulunamayan Şehir
artık eskisi gibi zengin değilsin kırık adımlarca beslenen aç bî_ilaç martıların var havadan beslenen adamların kalın bıyıklı adamlarca sevmenin turşusu satılıyor bulvarlarda peysajı hayli haspalar sönmeden atılmış ışıklar! Havva’dan beslenen Adam’lar!..
karanfil boyalı yarınlar sokuluyor akıllara her yarın dünün bayramı oysa kaç köşe kaçırdın ona sitemin kaçını horladın ya da azarladın saymadın elbet yine de gülmeye çalışıyor, köşebaşı çocukları aç yaralar doysun diye ya burnunu çekmeli insanlar, ya ağlamalı! bulmalılar mutlaka, bulacaklar bitmeli mendiller, yoksa akşam onlar ıslanacaklar!..
güzelsin güzel olmaya da eteğinin altı hep kodaman nedense nerde o eski gerdanın yapışmış sıkmış, boğazına kadar kandırmış, kim sattıysa seni yalılarla yalıtmışlar cüsseni birinin duvarı birinin ensesinde adavapuru gibi ıslak altın bezliyorlar hergün binlerce camını yeni perdelerle Orhan Veli’den garipsin aslında bu redif yaftalı şaşaanın pensesinde!..
hoş musun memnun mu, soran yok uzun boylu adamlar çiğniyor artık üzerini çapraz sorgular gibi, gökdelen gölgeleri her yanın delik, her yanın irin kime sormalı seni, kim senin sahibin k a z ı k l ı y o r l a r günbe gün susturuyorlar, külliyâtını tarihinin...
haberin yoktur elbet havan da yok eskisi gibi, suyunda tat bir denizin kaldı millete ait bir de, birden iz keser ahalin havanda su döven adamlar hariç!..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Hava'dan Beslenen Adam'lar Ve İsten Bulunamayan Şehir şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Hava'dan Beslenen Adam'lar Ve İsten Bulunamayan Şehir şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şiirlerinin iki kokusu var Serhat. Belli bir zaman geçtikten sonra farkedebiliyor bunu insan. En azından benim için bu böyle oldu. Mesela bu her zamanki sivrilikte olan Serhat Akdeniz şiirlerinden. Bi de bize daha az gösterdiğin var ki bambaşka yüzü(n) o şiirlerinin.
imge denizi
ayrı bir ritmi şiirin
sevgiler,