ebabilleri hatırlarım hâlâ anka kuşları dövünürken ayaza böbürlenerek yürürdüm yarınlara erken bahar giderdi çabucak öykünüşü kalırdı kalın ahlarla ilkyazda sobelenmişti nefesim tek tarımlı dillerin öğüttüğü sevdazamanıydı vakit daha girizgâhında düğümlenmişti nefsim daha icat edilmemiş elbisenin sol düğmesiydim işte ben seni hiç sevmemiştim!
gülen dişlerimin parlayan yanıydı sevmek güle batan dikenlerin kırmızı şulesiydim bertarafı zor düşlere uyumuştum belki çıkmazlara isim koymayı unutmuştum ben bir semaverdim ve sayende ayakta ağlamayı öğrendim acı dolduruldukça içine akmayı, içine doldurulan şevkle...
ben bir semaverdim hani altı üstünden geniştir kafesi yanar o sadece, ısıtır demini umurunda olmaz hani baştacı bilmiş bilmemiş kıymetini!
bildin mi hep merak ederim sana yeknesak gönül değil ulufe niyetine koca bir sema vermiştim ben seni hiç sevmemiştim!
alaboran düzayaz karmaşık tezatlarım oldu sonra ve turnalarım, uzaktan anlaştığım kapıyı çalıp kaçan güz kuşlarım yokluğunda maviye hep tanıdık simalardan ulaşırdım kavli para etmez rüyalardan seni, ıssız çöllerde boşa kürek çekerken hatırlarım nedense parankima gidişlerinin yalgın vahasında mesela mesela yüzüme çarptığımda suyun damlalarında seni öksüz hararetlerin buğusunda ve kıyamı bol akşamlarda sevdim en çok cinaslı cezirlerin ret vurduğu tokatlarda...
dayanmaya çalışmakla yokluğuna alışmak arası gidip durdum dünya yuvarlaktı her kaçışım bir yanından yanaşmaktı! kaburgasız uykular yamanırdı rotatif tekerlemeler, uçurumlara diyarının teri bırakmazdı ama ezbere başlar ezerek biterdi kendini kandırma seanslarım vardı - bu kez temelli gitti galiba! başlangıçlı gözlere zil çekilirdi ceza olarak kulaklar patika yortuları kırıntılardı -umursamıyorum bile! defol! uyurdum bir müddet yasaklanırdı adın ve yas aklamakla yaş aklamak arası uyanırdı sabahlar!..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BİR YAS AKLAMA HİKÂYESİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BİR YAS AKLAMA HİKÂYESİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Nasıl sevmek bu! Off ki off dedirtenden... Nasıl derin bir sevda..
Sevmedim kadın sevmedim seni! Aslında; ben seni kocaman yüreğimle sevdim. Gözlerim değildi, yüreğimdi seni gören.. Ey sevgili bilir misin? Sen son-baharda yapraklara düşen çiğ tanemdin.. Zemheride yüreğimi kavuran.. Kara kışta kar tanesinin saflığı ve temizliği.. Baharda yüreğimde açan çiçektin. Yazda ise; içime düşen gün-güneş değil sıcaklığındı.. Dört mevsimiydin yüreğimin...
Herşeye her zorluğa yas aklanmaya rağmen sevdim seni.. Duruşunu, gülüşünü, kızmanı, çocukluğunu bana b-akışını sevdim. Küçük oyunlarını, sitemlerini sevdim kaçmak istedikçe yaklaşan yüreğimi, ikilemlerimi, bunlara rağmen yüreğimin us'umun bir ucunda oluşunu sevdim...
Hiç ama hiç seni severken yorulmadım. İnsan yorulur mu yaşam kaynağından!? Dyemedim... Hergün senin sevginle yenilendim, çoğaldım. Belki sevmeyi sevdim. Belki seven yüreğimi sevdim. Nedeni çünküsü sebebi yok sevmenin/sevilmenin.. Sadece sevdim. Sevdim işte kadın sevdim! Yok ötesi yok..
Ben seni sevmedim ki kadın... Ben seni sana, bendeki seni anlatamadım. Ben seni anlatarak değil lafta değil yaşayarak sevdim.. Ben seni çok sevdim be kadın.
Hakikaten çok güzeldi 'Şiir'. Yine güzeldi. Alıp götürdü ruhumu her bir satır. Sardı sarmaladı çektikçe çekti derinliğine. Kutlarım can-ı gönülden yetkin kaleminizi.
Daim olsun yüreğiniz-kaleminiz 'Şair'. Saygımla...
Aşk'ı inkar...yargısız infaz gibi.
Düşününce bile içim titredi.
Güzeldi Üstad.