Gök ekinler biçildi, sorulmadan kimseye, Akşam üzeri geldi sessizce kara ölüm, Daha yeni başladın sen hayatı sevmeye, Sana hiç yakışmadı, yakışmadı be gülüm.
Bir karanfilcesine yakışmalıydı ölüm, Sana hiç yakışmadı, yakışmadı be gülüm.
Ne emellerin vardı daha yakalanmamış, Hepsine bir son verdi beklenmedik bu zulüm, Hayat defterin açık, daha hiç yaşanmamış, Boş sayfalar doluya üstün geldi bu bölüm.
Bir karanfilcesine yakışmalıydı ölüm, Sana hiç yakışmadı, yakışmadı be gülüm.
Ebedi yatağında yatıyorken sen öyle, Bu yaşlı dostlarına ağıtları yaktırdın, Neler çektiğimizi hissediyorsan söyle, Tabutunun ardından niye melûl baktırdın?
Bir karanfilcesine yakışmalıydı ölüm, Sana hiç yakışmadı, yakışmadı be gülüm.
Tanrım tekrar ağlatma genç dostların ardından, Bana son Fatiha’yı o genç dostlar göndersin, Gök ekin biçilmesin henüz başak olmadan, Sen içten dilekleri elbet kabul edersin.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
YAKIŞMALIDIR ÖLÜM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
YAKIŞMALIDIR ÖLÜM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sevgili Hocam, haklı olarak işaret ettiğiniz hataları elimden geldiğince düzelttim. Bir çırpıda düzeltme ne kadar olursa o kadar oldu işte. İki mısralık bağlama kısmını ise son kıtadan sonra geleni tamamen attım. nasılsa son kıta, bağlamaya gerek yok dedim. Böylece hitap karmaşası da biraz düzeldi gibi. Tabi bu şiirin üzerinde daha çok oynamak gerekebilir. Ama kabaca göze batan hatalar (Benim önce göremediğim ama sizin gördüğünüz) düzeltilmiş oldu. Emeğinize sonsuz şükranlarımla. İyi ki varsınız.
Acını paylaşıyor, genç yaşta aramızdan ayrılan dostuna da Allah'tan rahmet diliyorum. Emr-i ilahi emr-i mutlaktır; boynumuz kıldan incedir... Aslında şiiri ifadesi açısından ayrıca ele almak gerektiğini düşünüyorum; ama bu şiirle değil, inançla ilgili bir mevzuu olduğu için burada bahsetmenin -en azından şimdilik- doğru olmadığını düşünüyorum.
Şiirinin duygu yüklü, çok güzel bir şiir olduğunu teslim etmeliyim. Birkaç şekil ve ifade dikkatsizliği üzerinde konuşmak istiyorum. 'Ne hayallerin vardı daha tamamlanmamış' mısrasında 'hayallerin tamamlanmaması' ifadesini aceleye getirerek söylemişsin zannındayım; çünkü hayaller tamamlanmaz, gerçekleşir veya gerçekleşmez... Yazdığın şekliyle mısradan çıkan anlam şu: 'daha kuracağın çok hayalin vardı'... Öyle sanıyorum ki, asıl anlatmak istediğin şey bu değildi: Gerçekleştirmek istediğin bir sürü hayalin vardı, ama gerçekleşetiremedin' demek muradındaydın. Yanılıyor muyum? 'Boş sayfalar doluya üstün geldi bu bölüm' Aynı dörtlüğün son mısrasıdır bu. 'Bu bölüm' ifadesi sanki sırf kafiye olsun diye gelmiş gibi görünüyor ve bu ifadeyi zayıflatıyor kanaatindeyim. Bir başka husus da bağlama bölümünün son dörtlükle uyuşmamasıdır. Şiir boyunca dostuna hitap ederken birden 'Tanrım' diyerek edebi sanatlardan 'iltifat' dediğimiz sanatı yapıyorsun. Oradaki 'Tanrım' kelimesi özel isim olmadığı için çekim eki 'm'yi kesme işaretiyle ayırmana gerek yoktu. Ondan önceki mısrada geçen 'Fatihayı' kelimesinde ise bunu yapmalıydın. Tabii ki bunlar şekille ilgili ufak dikkatsizliklerdir. Asıl söylemek istediğim şey şu: En sondaki bağlama bölümü o dörtlüğe uymuyor. Onu şiirin bütünü içinde değil, yazdığın sıralama içinde değerlendirmek lazımdır. Madem Allah'a yalvardın, ona hitap ettin, o halde en sondaki bağlama bölümü de Allah'la ilgili olmalıydı veya hiç olmamalıydı. Çözümü nasıl olacak? Tabii ki şiirin şairi ben değilim, çözümün ne olacağına karar sana aittir.
Saygılar, sevgiler kardeşim..
cinar39 tarafından 9/1/2007 1:11:58 PM zamanında düzenlenmiştir.
Allah rahmet eylesin sevgili Muammer bey inan çok üzüldüm ölüme malesef bir çare yok ölüm çok acı bunun acısını çok iyi bilirim Babamı annemı iki buçuk sene önce arka arkaya kaybettim 2 yıl pskolojık bunalıma girdim daha yenı yenı düzeldim Allah sevdiklerimizin acısını bize göstermesin ama malesef vadesi dolan gitmek zorunda elimizden hiç bir şey gelmiyor Allah a dua etmekten başka selam ve duam ile
genç dostuna Allah rahmet eylesin siz sevenlerin yüreği de sonsuza dek hiç susmasın söylesin. sevgi ve saygılarla kardeşim şiirin çok güzel. tebrikler.