Doğan günün yeni bir hayat olduğunu söylüyorlar Öyleyse! Ne-den-sizce acıtıyor yeni denilen?...
Bir kırlangıç vurulurken gözkapaklarımda U-mutlu b/akışlarıma kör karanlık karışıyor Mavi göç ediyor şehrimden...
Bakıyorum etraf(ım)a Bakıyorum öylece...
Görüyorum ki!
Tozlu raflarda kalmış delikanlı aşklar Kuru bir ses kirliliği (p)aya düşen.
Nerde değersiz, önemsiz varsa İtibarla oturmuşsa hayatlara Eller cepte, dudakta ıslıksa sevda! Arsız rüzgarın hırçın dalgasında L/imansız avuçlardaysa insanlık! Yazık geçen onca zamana Yazık ki yazık...
Değersiz bile olamadık şu hayatta!
Doğan günün yeni bir hayat olduğunu söylüyorlar Hayat denilen koca bir (y)alansa Söyleyin bana! Gerçek nerede s/aklanıyor?... . . Ve... . . Öğrendim ki...
* İnsanın gözünde anlamı yitiyor hayatın, o kalabalıkta yalnızlığı yaşayınca iliklerine kadar
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Kör-düğüm... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Kör-düğüm... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
aslında resim çok mana ifade ediyor şiir ne kadar manalı ve güzelse resim de bir o kadar güzel. hep kördüğümleri açmakta kaybediliyor ömürler oysa bazan bütün cesareti toplayıp kördüğüme bir bıçak atmak gerekiyor ama kahreden korkaklık her zaman tutuyor yakalarımızdan bırakmamacasına
U n u t t u m Mevsimsiz anılarımda bizi kaybetmeyi Köşe bucak susların kapı eşiğinde Oysa herkes geçmeliydi bir kere yalnızlığından
_______YASEMİN CANAN...
Böyle akıllı zeki hanımefendiler oldukça tozlu raflara kaldırılmış sûkütların çığlıklarının renklerinde bile gökkuşağı giyinecekler eksik kalmış gün doğumları, güzel yürekli şairim Hıçkırarak ağlayan bir kadının gözyaşları, ''Ağlatan adamın başına geleceklerinin altına atılacak imzadır.'' ''Adam olmak cinsiyet meselesi değil, şahsiyet meselesidir..'' Hak eden ve kıymet bilen soluklar diliyorum başucumuzda her birimize kalbi sevgimle yürekten kutluyorum ...
İtirafımdır Boyumu aşan bir şiirdi Ne kadarını anladımsa yetinip susmalıyım Fakat güzellikler kutlanmak içindir Güzel gördüğüme hiç sus kalmadım ki... Kutlarım can...
Geçen hafta balkonda sigara içmeye çıkmıştım sokakta çamur alıp nokta nokta gagasına alıp yuvasına yapıştıran bir kırlangıcı seyrettim ve hatta çok düşündüm geçen sene yuvasında yalnızdı göç eden ve sonra aynı yerine gelen gerçi bal arılarıda öyle genelde şiirleri okuyunca yaşadığım bir hatıra veya anladığımı yazıyorum yoruma aslında biz o kördüğümleri çözeniz çünkü çok yaşadığımız var hayat adına
hayat tam bir kördüğüm....düşünen sorgulayanlar için...eskiyi yenide arıyoruz...ne eskinin tadı oluyor...ne yeninin hazzı..bir keşmekeş içinde geçip gidiyor günlerimiz...keşke yaşamayı tam bilebilseydik...diyesim geldi...çok çok güzeldi...yine kutlarım...değerli yüreğini ve kalemini şairem...sevgimle..hep..
ben sizin şiirlerinizi neden daha önce fark edemedim diye kızıyorum şu an kendime..
şiirlerinizin bir kısmını okudum,ve hepsinide okuyacağım..faklı bir tarzınız ve keleminiz var satırlara düşen çok sey anlatan..
kördüğüm'e gelince isyanın sesi yükselmiş biraz,hatta gür çıkmış ama ben nacizane kördüğümler içinde kaldığımda rüstem emmi ve yeni rakı'ya sığınıyorum çözülmesede gevşiyor, kördüğümler.....
Tozlu raflarda kalmış delikanlı aşklar Kuru bir ses kirliliği (p)aya düşen.
Merhaba bitanem ..Çok haklısın kısır döngü/dür dönüp duran! Yanılgıya düşer sevgiyi buldum sanan... Yok öyle adam gibi dürüst bir kalple seven yok yok birtanem... Erkekler gönlünü avutuyor...Sevdiğini söyleyip karşı cinsin duyguları ile oynuyor... O masun sevgiler teknoloji çağından öncede kalmış şimdi her şey sanal...Vay iyi niyetle inananların haline...Sevgiler Selamlar...
Bir kelimeyi birden fazla manalandırmaya yarayan ve sanırım kesmesiz okuduğunuzdan acıtmıyor mu şeklinde soruyla geldiğiniz bölümü/sözü açıklayayım size.
Ne-den-sizce acıtıyor yeni denilen?...
Neden sizce? acıtıyor Ne densizce acıtıyor Ne sizce? acıtıyor Nedensizce acıtıyor diyerek; Acıtmadığını değil, tam tersi ne çok acıttığını anlatıyorum.
Doğan günün yeni bir hayat olduğunu söylüyorlar Hayat denilen koca bir (y)alansa Söyleyin bana! Gerçek nerede s/aklanıyor?... . Gönlümüzle yaşıyor yine gönlümüzde öldürüyoruz galiba, teşekkürler bu güzel şiir için, sevgilerle
Doğan günün yeni bir hayat olduğunu söylüyorlar Hayat denilen koca bir (y)alansa Söyleyin bana! Gerçek nerede s/aklanıyor?... . Gerçeği aramakla geçiyor beyhude yaşam yalanlar hep köprüdürü üstünden geçene kadar yansıması aldatır insanı gerçek matematik gibidir yani 1+1:2 türünden olsılık karışmaz gerçeğe kutlarım finali düğümdü şiirin
Öğrenmek güzel de... Yalnızlık işleyince insanın iliklerine kadar. Pek kıymetide kalmıyor artık öğrenmiş olmanın. Gerçeğin yerini biliyorsun... Yüreğinde.
ne çok hayatın içinden... ...ne çok bizden.....değersizler değerliyken vuruldu hayatın zincirleri boynumuza....kanadık sessizce....baştan sona anlamlı...baştan sona şiir...tebriklerim çokca değerli kalemine, güzel yüreğine......sevgimle şairem...
'Mavi bir ağaçtım türkülerde;rüzgarlarda salınan, boyun eğen: Kimi kuşlar kondu göçtü dallarımdan... Gidenler hüzünlü şarkılar söylerlerdi,' hüzünlü türküler...
''Tozlu raflarda kalmış delikanlı aşklar Kuru bir ses kirliliği (p)aya düşen.''
Sıradan insanlar, yaşamlarında hiçbir riske yer açmadıkları için, ne uzar ne kısalırlar. Bizlerse derinlere açılmış ve acının dip kısmında vurgun yemiş yine de, hayat demiş, aşk demişiz:
'Hep yüzünle seviştik, tersinin hatırı kaldı...' Hep yüzeysel yaşanıyor ilişkiler. Artık aşk dediğiniz şey, ya bir adliye koridorunda boğuluyor, ya da sokak ortasında kurşunlanarakinfaz ediliyor.
Öyle coğrafyalar vardır ki, hayat ve aşk, her an bir uçurumdan yuvarlanacakmış gibi, imkansızlığın kıyısında salınır durur.
''Doğan günün yeni bir hayat olduğunu söylüyorlar Hayat denilen koca bir (y)alansa Söyleyin bana! Gerçek nerede s/aklanıyor?...''
-Hayatlarımızda, baktıklarımızda, yaşadıklarımız ve tanıklıklarımızda hep "ölü açılar" vardır.Gözlerimizi birer deklanşör gibi düşünürsek, bazen kadraja girmeyen, görünmeyen ya da herkesin göremediği, kenarda, bucakta kalmış ölü açılar hep bakmadığımız, görmediğimiz yerlerde dururlar.Hayat ve gerçek, bazen bu ölü açılarda gizlidir.
Yüreklerinde kasırgalar koparken bile hayata gülümseyebilen ve kendilerinden öteye akabilmek için kendilerinden artabilenler hep yalnızdırlar o kalabalıklarda...İşte o kalabalıklarda çözümsüz bir 'kör düğümsünüzdür' hiç acımazsınız çoğu zaman ve kesersiniz! Kesersiniz, düğümlenen bir yerinizden...Yine çözülmezseniz, kesersiniz yeni bir yerinizi daha.
Yalnızlık adına fazla bir şey yazmayacağım. Çünkü yalınlığı ve yalnızlığı bozulur yalnızlığın!..
Sizin şiirlerinizi seviyorum. Şiire acıkmış ve susamışcasına...
Tozlu raflarda kalmış delikanlı aşklar Kuru bir ses kirliliği (p)aya düşen. İtirafı zor sözlerdi bunlar .Aşka dair bunca şey yazılmışken ,aşkı dillendirenleri inkar etmek ...Sustum ...Demir leblebiyi çiğnedim diyene "aşk" olsun şairem .Yüreğine sağlık.
Şiir suskunluğa, tutsaklığa karşı bir çığlık olarak görülürken yazılmayan bir çok şeyide okura düşündürüyor Yaşama dair sorgularımızın örtüştüğünün görülüp dizelerden yana taraf olmak ise bu şiiri daha okunası ve anlamlı kılıyor. Ve Şiir adeta yaralarımıza tuz basıyor..
Sorgulayan içeriği ve dilin kullanımı açısından şiirde her zamanki özen ve dikkat göze çarpıyor.
Tebrik ederim sevgili şairim Emeğine Yüreğine Sevdana sağlık Dostlukla....
Doğan günün yeni bir hayat olduğunu söylüyorlar Hayat denilen koca bir y/alansa Söyleyin bana! Gerçek nerede s/aklanıyor?... . . Ve... . . Öğrendim ki...
/ insanin gözünde anlamı yitiyor hayatın, o kalabalıkta yalnızlığı yaşayınca iliklerine kadar /
ölmeden önce yaşadığım kalabalık geldi aklıma :) sevgi ve tebriklerimi bıraktım ...