Beğendin mi bir tanem viran olan bahçemi, Gönlüm senin gözünün bebeğinde kayboldu. Kilitledim sandığa keder yüklü bohçamı, Yağmursuz bıraktığın sevdagüllerim soldu.
Yağmura hasretlidir gül, Dua bilmez. Önce dikenler tutuşur, Sevda bahçesinde. Yangın dinmez.
Hayaline sevdalı düşlerim çiçek açtı, Sevginle dolan kalbim hüznünden öte kaçtı. Bahar geldi gönlüme binbir kelebek uçtu, Hasretinde toplanan sevda sellerim oldu.
Sele kapılır kelebek, Bulut düşer gözlerine yârin. Gönül yıkanır aşkın selinde, Binlerce kez, Sel dinmez.
Görmedi başkasını seni gören gözlerim, Yüreğimi sevginin ateşiyle közlerim. Bazen ağır gelse de sevgi dolu sözlerim, Sevgiye hasret gönlüm sevdayı sende buldu.
Mil çek gözlerine şimdi. Göz göre göre, Nedir bu ayrılık? Sevdaları hep biz mi, Hasret sandık ?
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Hasret...(Gülce/Buluşma) şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Hasret...(Gülce/Buluşma) şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Görmedi başkasını seni gören gözlerim, Yüreğimi sevginin ateşiyle közlerim. Bazen ağır gelse de sevgi dolu sözlerim, Sevgiye hasret gönlüm sevdayı sende buldu.
Mil çek gözlerine şimdi. Göz göre göre, Nedir bu ayrılık? Sevdaları hep biz mi, Hasret sandık ?
Güzel dizelerinizi gönülden kutluyorum.. Sevgi ve saygıyla esen kalın şairem..
Teknik olarak çok araştırdığım bir konu değil sadece hece ile serbest bir arada kullanılıyor diye biliyorum Öncelikle şiir güzel ve hissettiriyor, etkiliyor zevkle okudum tekniği hakkında konunun uzmanları yorum yapar zaten ben tebrik ediyorum bu güzelliği sevgilerimle
Görmedi başkasını seni gören gözlerim, Yüreğimi sevginin ateşiyle közlerim. Bazen ağır gelse de sevgi dolu sözlerim, Sevgiye hasret gönlüm sevdayı sende buldu.
Mil çek gözlerine şimdi. Göz göre göre, Nedir bu ayrılık? Sevdaları hep biz mi, Hasret sandık ?
ÇOK AMA ÇOK GÜZEL BİR BULUŞMA OLMUŞİKEŞKE TÜM BULUŞMALAR BÖYLE GÜZELLİKTE OLSA TEBRİKLER GÜZEL ARKADAŞIM SELAM SEVGİLER.
Görmedi başkasını seni gören gözlerim, Yüreğimi sevginin ateşiyle közlerim. Bazen ağır gelse de sevgi dolu sözlerim, Sevgiye hasret gönlüm sevdayı sende buldu.
Her dizesiyle güzel bir şiirdi, değerli şairemizi ve şiirini kutluyorum.Puanım tam.Yunus diyarından selamlar.
Faruk Nafiz Çamlıbel’in Ünlü Han Duvarları şiirini bilmeyen yoktur. Han Duvarları beyitler halinde yazılmış ve aralarına dörtlükler yerleştirilmiştir. Bu türde bir şiir türü ve kalıbı edebiyatımızda ender bulunan örneklerdendir. Belki de benzeri yoktur. Gülce/Buluşma kalıbı da şeklen Han Duvarları’na benzer. Farkı ise dörtlükler arasına serbest tarzda şiir bölümleri yerleştirilmesiyle ortaya çıkmakta. Gülce Edebi Akımı, Üstat Mustafa Ceylan önderliğinde arkadaşları ile ortak çalışma sonucu masaya konmuş bir tasarıdır. Bu tasarı birkaç yıldan beri kalemi güzel ustalar tarafından uygulanmakta ve çok güzel eserler ortaya çıkmakta. Benim bir şiirimdeki farklı kalıp da dikkatlerini çekerek Üçgül adıyla yeni akım kalıpları arasına alınmıştır. Türk Hece Şiiri’nin gelişip çeşitlenmesi açısından çok yararlı gördüğüm bir akım bu. Kumru Edebiyat dergimiz Gülce akımını desteklemekte. Dergimizin Genel Yayın Yönetmeni Gülhun Ertilav Hanımefendinin Gülce/Buluşma tarzında yazdığı Hasret şiiri bu tarzın seçkin örnekleri arasına girmeye aday bir şiirdir. Şahsen ben çok beğendim. Şairimizi tebrik ediyor ve devam diyorum…
Serbest ve hece şiirini çok güzel buluşturmuş ve harmanlamışsın. Tadı tuzu yerinde okunası bir şiir. Emeğine,yüreğine sağlık. Kutluyor,saygı ve sevgilerimi yolluyorum.
Gülce/Buluşma.... Bir kaç üstade ve Üstadımdan Gülcenin değişik tarzlarını okuyorum ara sıra ve beğeniyorum doğrusu; değişik bir soluk, ilgi uyandırıyor; ben de denemek isterim, ama bir türlü cesaret edemiyorum,önce tekniğini iyi anlamalıyım diye düşünüyorum... Şiiri de tarzı da; içeriği de çok beğendim... Kutluyorum... Selamlar...
Çok güzel bir gülce buluşma şiiri... Çok beğendim.
1. 3. 5. bölümler 7+7 hece ile yazılmış. Kafiyesiyle, hece bütünlüğü ile, anlamda bütünlük sağlanması ile harika olmuş.
2. 4. 6. bölümler ise tamamen serbest.
Biliyorum ki bu tür bir şiir yazmak herkesin harcı değil. Gerçek bir ustalık ister. 7+7 yi serbestle harmanlamak ve harmanlarken de asla anlam kayması yaratmamak, bütünlüğü bozmamak konusuna hayran kaldım.
Bu da gösteriyor ki gülce buluşmaların da usta kalemisiniz. Gül kokusu tadında, gül güzelliği görselliğinde bir şiir idi..
Kutlamalarım inanın ki az kalır gönlümden geçenlerle...
değişik tarzları kullanan arkadaşlar altına şeklinin açıklamasını da yazmalıdır diyedüşünüyorum. hece mi serbest mi değerlendirip okuyacağız anlayamadım. içerik güzel, anlatım güzel, insanısarıp sarmalayan bie ses var hissedilen. yani özetle şiir olarak güzel, şeklini kestiremedim. başarılar dilerim...
iyi de güzelim ben buluşmanın ne olduğunu biliyor muydum ki sitem edersin sağolsun Ceylan hoca bir çok tür icat etti, yetişemeyince ben de bıraktım peşinden gitmeyi.
GÜLHUNCUM ŞİİRİN ÇOK GÜZELDİ TEBRİKLER CANIM.YÜREĞİNDEKİ ÖZLEMLERİNİ ÇOK GÜZEL ANLATMIŞSIN.AHHHH ŞU AYRILIKLAR OLMASA NE GÜZEL OLURDU HAYAT.AŞK ACISI ÖLÜMDEN BİLE BETERMİŞ.SANA GÖNÜL BAHÇEMDEN BİR KUCAK DOLUSU CENNET KOKULU KIRMIZI GÜLLERİ SEVGİMİDE İLAVE EDEREK GÖNDERİYORUM CANIM.SEVGİYLE KAL HOŞÇAKAL.GÜL KOKULARIYLA ÖPÜYORUM BİRTANEM.GÜLHAN KESKİN TANGÜNER.
Bu sayfa hep yürek.. Duygu. Katıksız, senaryosuz yüreğin içindekiler.. Yaşanmış/yaşanmamışlıklar..
Hasret, yüreğin burukluğu, hüznü düşmüş dizelere.. Lakin bazen; hüzün bazan en büyük umutlara gebedir, unutmayın ne olur... Karanlıklara bir gün mutlak doğacaktır güneş. Aydınlatacaktır..
Fuzuli’nin galib’lerin kinayeleri ve tevriyeleri bilirsiniz ki hep hüzün üzerine yazılır. "hüzün, her hale şükretmenin diğer adıdır. Hüzün seyerandır maverada. Hüzün, özleyiştir. Hüzün ki en ziyade yakışandır bize!”
Yüreğinize düşen hüznün, hasretin, özlemin verdiği kırılganlığı; yüreğimize burukluk düşüren hislerle okuduk 'Şiir'inizi..
Hüzünsüz günlerde ve güzelliklerde daim olsun yüreğiniz/kaleminiz Sevgili Şairem. Sevgi ve Saygımla...
sera. tarafından 4/15/2011 2:26:02 PM zamanında düzenlenmiştir.
Görmedi başkasını seni gören gözlerim, Yüreğimi sevginin ateşiyle közlerim. Bazen ağır gelse de sevgi dolu sözlerim, Sevgiye hasret gönlüm sevdayı sende buldu.
Bu güzel eseri okuduktan sonra simdi bestesi nasil olacak diye merak ediyorum, cok cok güzeldi, yürekten tebrikler.
Cemresi bol baharların güllerine ne çok yakışırdı vuslat ama hazanı yaşatan ayrılıklar da var neyleyim!... Şiirinizi en kalbi duygularla kutluyorum Gülhun hanım.Gönül dolusu selam ve saygılarımla...
can dostum degerli hocam harıka dizeler okudum.. yazan kaleminiz susmasın daim olsun... o güzel yüreğinize sağlık kutluyorum... sevgı vesaygılarımla...
özenle yazılmış 7+7=14 lü hece vezinli üç altın dörtlüğü hayranlıkla okudum...aradaki nesiri de ah Mustafa Ceylan sen okusan da ben dinlesem diye iç geçirdim. tebriklerden bir Antalya buketi bıraktım.saygım sonsuz...HŞT
şiire ve yön veren Değerli Yüreğe
saygımla