Kaç yıldır ambargolar altında aç susuz Kaç yıldır işkence çekiyor sessiz sessiz Suçları neydi o masum insanların Suçları çoktu, sadece seyredenlerin.
Uyuyamıyorum ağlayan çocuk çığlığından Sızlayan ana yüreğinden, uyuyamıyorum. Haykırmak istiyorum karanlık kâbuslarıma Sessizlik çok zor, acı veriyor vicdanıma.
Kıramadı zalimler onların ümitlerini, inançlarını Yağan yağmur gibi saldırdılar Gazze’ye Kollar bacaklar uçtu metreler öteye. Fosforlu yaktı, bombalar patladı. Ölmek bir şerefti vatan uğruna. Yaşlı gözlerden bir sicim kan damladı.
Bir oyun değil bu, rüya hiç olmaz. Ölüyor insanlar ağlıyor analar korkuyor çocuklar. Tek silahları duaları oldu, inançları… Korkutamamıştı onları İsrail’in füzeleri Korkuttu İsrail’i masum çocukların kurşun gibi bakışları.
Dayanmaya çalışıyorlardı tüm işkencelere Baharı bekliyorlardı bu kışta soğukta. İnançları tamdı. Güvendikleri bir Kâinatın efendisi vardı.
Seyrediyor tüm Müslümanlar, Araplar Kardeşlerine uygulanan zulmü katliamı Müslüman Müslüman’ın kardeşi değil miydi? Nedir bu sessizlik ey insanlar! Korkuyor musunuz yoksa olamaz. Korktuğunuzu düşündükçe bedir’i düşünün Hamza’yı düşünün Muhammed’i düşünün.
Düşünün de iki yandan aksın alevler Altın kâsede cesareti indirince devler Yıkanın ey Müslümanlar! Vatan hudutlarında ölüm kokarken Hangi muhasarada sizi koruyabilir evler?
Bir daha saldırdı Mavi Marmara’ya Saldırdı kardeşliğe, meydan okudu dünyaya insanlığa kardeşliğe birlik beraberliğe sürülmüş bir kara lekedir bu. Kalmamalı bu zulümler hesapsız olamaz.
Dayanın ne olur kardeşlerim dayanın. Dünyanın adaleti yoksa Allah’ın adaleti var. Hangi akşam sabah olmaz. Hangi güne güneş doğmaz? Sur üflenip zaman tersin dönünce Hangi zulmün hesabı olmaz. Dayanın kardeşlerim dayanın, Allah deyin sadece Allah La ilahe illallah!
Bebekler doğmadan öldürülüyor. Yüreğim sızlıyor, beynime kan sıçrıyor. Yığın yığın insan ölüsü... Bu bir film değil; Neden insanlar sadece seyretmekle yetiniyor?
Elinde keleşle köşeyi kollayan çocuk Yırtık cebinde bir şey mi saklıyorsun? Kaç kere dedim ”sana oyuncak yasak”/ Sen ölmemek için savaşmalısın!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
DAYANIN KARDEŞLERİM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
DAYANIN KARDEŞLERİM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
BU GÜZEL ANLAMLI ŞİİRİNİ YÜREKTEN KUTLARIM MAZLUMUN HAKKI MUTLAKA ARNAMALI VE VERİLMELİ... SEYİRCİ KALMAKSA ZALİME CESARET VERMEKTİR... ÇOK GÜZEL KONU VE İŞLENİŞ... TEBRİKLER. YÜREĞİN VAR OLSUN... FAKAT BENDEN İRTİBATI KESTİN HERHALDE SAYFALARIMA GELMEN HAL HATIR SORMAN... İNSŞALLAH İYİLEŞMİŞSİNDİR... SELAMLAR, SEVGİELR...
BU GÜZEL ANLAMLI ŞİİRİNİ YÜREKTEN KUTLARIM MAZLUMUN HAKKI MUTLAKA ARNAMALI VE VERİLMELİ... SEYİRCİ KALMAKSA ZALİME CESARET VERMEKTİR... ÇOK GÜZEL KONU VE İŞLENİŞ... TEBRİKLER. YÜREĞİN VAR OLSUN... FAKAT BENDEN İRTİBATI KESTİN HERHALDE SAYFALARIMA GELMEN HAL HATIR SORMAN... İNSŞALLAH İYİLEŞMİŞSİNDİR... SELAMLAR, SEVGİELR...
::: bu güzel ve arin yorumunuz için cok teşekkürler. sizin gibi bir dostu sayfamda görmekten müşerref oldum.
benim hayatım biraz suskun biraz da dargın bir hayat. ne zaman ne yapacağımı hiç planlamam misal. nerde ne yapacağımı ben de bilemem. bir gün gelirim bir gün gelmem. onun için hayatımı ben de anlamış değilim. ezbere yaşamıyorum ve yaşamaya da karşıyım.
işlerim var benişm de her innsan gi,bi yerine getirmem gereken sorumluluklarım... hayat pek cazibeli değil bir demlik çaya karşın. işler işler işler sınavlar falan derken sürünüp gidiyoruz. zamanım omuyor internete takılmaya belki de ondandır itikadımca...